Kyllä täällä vaan on kovempi lumikaaos kuin viime viikonloppuna.. Se on jännä, että
välillä iltapäivälehdet huutaa punaisina ja joskus tämmöinen "pieni" lumentulo ei saa mitään huomiota, tai ennakkovaroitusta (jos ei siis seuraa sääuutisia).
Kommentit (17)
Kirjoittakaa niihin paikallislehtiin niitä punaisia otsikoita itse, jos lumisade sisämaassa sydäntalven aikaan on niin kamalaa.
Torstaista asti on varoiteltu, ihan ylen radiouutisissa useamman kerran. Viimeksi tänä aamuna kuulin varoituksen huonosta tai erittäin huonosta ajokelistä.
Juuri näin.
Olen jo oppinut asennoitumaan aina vastakkaisesti kuin iltamedia.
Pahempi tää on kuin viime viikonloppu.
Niin on, ja nyt joku kiviaikavarvas jo kolaa pihaa onneksi.
Varmaan sille äärivaroitus-pelleilylle naurettiin niin paljon, että ovat nyt hiljaa.
Pahempi on tilanne nyt kuin viikko sitten. Siellä täällä autoja lumessa kiinni, bussinkin näin jumissa äsken pk-seudulla.
Cityvihreät eivät ole varautuneet normitalveen. Kalusto on aivan riittämätön teiden ja katujen puhdistukseen. Äänestäjien tahto, joten syyllinen löytyy peiliin kurkkaamalla...
Myöskään Kokkolassa ei ollut viikko sitten mitään myrskyä verrattuna eiliseen. Nyt taas on poutaa ja lämpötila nollassa, eikä tietoakaan eilisisestä kauhean kovasta tuulesta. Pari viikkoa sitten oli koko viikon joka helvetin päivä kauhean kova tuuli, ja vielä viime viikollakin. Mutta kun puhuttiin oikein kauheasta myrskystä, ei se ollut edes niin kova tuuli kuin joinain muina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Olen jo oppinut asennoitumaan aina vastakkaisesti kuin iltamedia.
Pahempi tää on kuin viime viikonloppu.
Mä katon aina Forecan säätiedotteet, sadetutka on hyvä. En tosiaankaan lue, enkä klikkaa ip-lehtien sensaatiojuttuja.
Sama! 😄 Aamulla oli ikiunalaudoilla 30 cm kerros tuiskuttanutta lunta, ulko-ovea joutui oikeasti vähän työntämään, että aukesi. Kaikki polut ummessa, kattojen reunoilla isot lumilipat. Illalla tuuli ulisi oikein kunnolla nurkkissa. En nyt muista mistä ilmansuunnasta Valtteri tuli, mutta ainakin tämä eilinen myräkkä otti enemmän meidän tontille.
Vierailija kirjoitti:
Pahempi on tilanne nyt kuin viikko sitten. Siellä täällä autoja lumessa kiinni, bussinkin näin jumissa äsken pk-seudulla.
Itsekin näin autoja jumissa kun kävin aamulla pahimpaan aikaan liikenteessä.
Pikku/sivuteille ei ollut mitään asiaa ainakaan aamulla.
Nyt se lumi tulee vetenä eli se on raskaampaa aurattavaa ja kolattavaa...
Hävettävän huonolla tolalla on aurauskalusto, ainakin täällä pk-seudulla. Muualla maassa varmaan tämä asia on paremmin järjestetty.
Omakotitalossa asuvana seuraan Ilmatieteen laitoksen sääilmoituksia joka päivä. Ei ole tullut yllätyksiä, hyvin ovat pitäneet aina paikkansa.
Jeps!!