Muuttaisitko perähikiälle jos saisit loistotyön 6500e palkalla?
Oletuksena että nykykaupungissa missä asut et saisi ikinä samaa?
Onko liian rohkeas muuttaa pöndelle?
Kommentit (20)
Rakastan perähikiöitä, joten tuollainen palkka ja perähikiä ovat suurin unelmani.
Kyllä varmaan muuttaisin. Siis jos palkka olisi noin hyvä ja työ oikeasti mielekästä. Mutta sellaista ei tapahdu koskaan, joten pääkaupungissa pysytään.
Olen lähtenyt perähikiälle ettei minun tarvitse niitä töitä tehdä🤣
Jos tuota loistotyötä voisi tehdä yhtä vähillä tunneilla kuin nyt teen juuri saman palkan eteen vähän tylsää hommaa, niin juu. Jos ”maalle” tarkoittaa hyvien kalastus- ja vaellusmaastojen välittömään läheisyyteen.
Toiset ihmiset tuntevat elävänsä kaupungissa ja toiset maalla. En lähtisi pelkän palkan perässä, sillä sellainen syö ihmistä jos asuu itselleen väärässä paikassa. Jos työ on mielekäs ja tykkään maaseudusta, niin hae ihmeessä työtä. Jos et koe mielekkyyttä ko.työhön, etkä pidä maaseudusta, niin en suosittele. Asia käy sinulle raskaaksi, eikä raha sitä kompensoi.
Vierailija kirjoitti:
Usein perähikiältä voi saada työtä paremmin kuin kaupungeista. Kauoungeissa kyllä on näyttävät litaniat työkkärin sivuilla, mutta vastaileminen hakemuksiin aika vähäistä. Jos joku tavisduuni kelpaa, niin perähikiltä voi löytyä helpommin kuin kaupungista, ja rahaakin ruiittää, kun on halpaa asua.
En usko kun ei siellä kuitenkaan ole mitään palveluja. Tietysti tuollaista voisi lyhyeksi aikaa ajatella, vaikka pariksi vuodeksi. Taloa en uskaltaisi sieltä ostaa kun ei sitä saa koskaan kuitenkaan myytyä.
Pääkaupunkiseudulle minua ei saa. Kallista, likaista, meluista ja turvatonta.
Lähtisin paljon pienemmälläkin palkalla jos olisi vaan mahdollisuus. En jäis kaipaamaan kaupungin likaisuutta ja ahtautta. Luonto, järvet ja raikas ilma olis luksusta!
Tottakai. Autolla pääsee kyllä hyvinkin nopeasti joka paikasta kaupunkiin paitsi tietysi ihan lapissa, mutta jotkut tykkää asua sielläkin. Oulun alapuolella on ihan se ja sama missä asuu kun on auto käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein perähikiältä voi saada työtä paremmin kuin kaupungeista. Kauoungeissa kyllä on näyttävät litaniat työkkärin sivuilla, mutta vastaileminen hakemuksiin aika vähäistä. Jos joku tavisduuni kelpaa, niin perähikiltä voi löytyä helpommin kuin kaupungista, ja rahaakin ruiittää, kun on halpaa asua.
Tääl ei sitä pelkoo ole et töihin joutuis
Jos siellä voi talvisin hiihtää ja kesäisin lenkkeillä/pyöräillä ni miksei.
Puoliso tarvitsee töitä myös. Jos se järjestyisi niin kyllä tuolla palkalla lähtisin. Olen koko ikäni asunut kaupungissa, joten aikamoinen elämänmuutos ja seikkailu tuo olisi.
Näen itseni vaeltelemassa sumuisilla pelloilla koiran kanssa tyylikkäissä tweedvaatteissa. Miten ihania olisivat sitten ylelliset lomat kaupungeissa.
Tuollaisia palkkoja ja tuosta ylöspäin maksetaan syrjäseuduilla vain lääkäreille.
Minä lähtisin jopa puolella tuosta palkasta ja vähemmälläkin, mikäli vain duunia löytyisi.
Halvemmathan siellä ovat vuokrat ja ostettavat asunnotkin.
Lisäksi hyvät mahdolliset hiihtää ja kalastaa. Ja turvallista elää.
Miksi pitäisi muuttaa juuri perähikiälle? Muuttaisin naapuri kuntaan vaikka työ olisikin tuolla. En haluaisi asua tuon nimisessä paikassa.
Miksi lähtisin tinkimään nykyisestä palkastani?
En. Minulla on jo tuota parempi palkka ja tykkään asua kaupungissa.
Jos llis takuut että se työ myös säilyy siellä. Saan nyt enemmän mutta asuminen on paaaaljon halvempaa maalla, ja haluan rauhaa, tilaa, ison tontin...