Imetys K-rokotteen jälkeen
Toivoisin aiheesta asiallista keskustelua. Oma kokemukseni on vain pohdintaa, koska lääkäri ei ole kokemuksiamme rokotteesta johtuvaksi todennut.
Eli, minä, lapsen äiti, otin koronarokotteen. Kaksi päivää tämän jälkeen, minun imetettävä lapseni sai oireita, jotka jatkuvat edelleen. Hänen posket alkoivat punoittaa voimakkaasti ja karheutuivat, ympäri kehoa alkoi muodostumaan atooppisia läiskiä ja lapsi alkoi puklailemaan usein. Mielestäni oireet ovat selkeät allergian oireet (joku viisas voi kertoa, onko?), mutta ongelma on se, että mitään muutosta ei ole minun, eikä lapsen ruokavaliossa tapahtunut. Lapsi oli syönyt kiinteitä ruokia jo useita kuukausia ennen rokotetta. Määrätkin olivat jo suuria. Mitään uutta ruoka-ainetta ei rokotuksen jälkeen otettu käyttöön. Minunkin ruokavalio on ollut täysin sama.
Voiko todella olla, että tämä on lapseni reaktio minun ottamaan rokotteeseen? Tai voisiko ruoka-aineallergia alkaa oireilemaan vasta kuukausien päästä siitä, kun altistus on alkanut ja nämä sattumalta ajoittuvat samaan ajankohtaan? Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?
Ja kyllä, lapselle on lääkäriaika varattuna, mutta kiireettömiä aikoja ei annettu kuin kuukauden päähän vallitsevan tilanteen vuoksi.
Muistan lukeneeni tällaisesta tapauksesta netistä. Siinä myös epäiltiin, että johtuisi rokotteesta, mutta sitä ei haluttu kunnolla tutkia. En tiedä miten lopulta kävi. Taisi olla Jenkeissä tämä tapaus.