Nyt on pahin ajokeli ehkä koskaan
Pääkaupunkiseudulla ainakin.
Lumen koostumus on tosi raskasta ja murenevaa eli heti kun vauhti loppuu autolta niin jäät jumiin.
Paljon oli autoja jumissa ja muut ihmiset ilahduttavasti auttoivat toisiaan työntämällä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla nelivedolla ajaessani vilkuttelen iloisesti kun pyyhkäisen jumissa olevien ohi 😁
Olitko se sinä joka välkyttelit mulle valoja aamulla noin klo 9 isolla audi q7:lla ja jätit taaksesi mustan savupilven kun kaasutit ohitseni?
Pahempi myräkkä nyt on mitä viime viikonloppuna.
Kiitos luonto.
Öyhöttäjien koulutus käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse pihasta ulos.
Mulla eli AP:lla kävi niin että lähdin aamulla käymään lähikaupassa ja en takaisin tullessa päässyt enää sisään omaan autohallipaikkana koska se sisääntulo pihatielle ei ollut aurattu ja oli täynnä tuota sohjoa.
Tein sitten niin että kävin taloyhtiön lapion ja menin lapioimaan sitä tunnin ajan. Ihan hyvä että menin koska juuri siihen oli jo jumittunut toinen auto eli en todellakaan olisi itsekään siitä päässyt.
Niin täällä pohjosemmassakin. Työpaikan lähelle päästyäni matka tyssäsi hankeen, ei jaksanut farmari vääntää umpihangessa. Työkaveri pyyhkäisi nelivedollaan parkkiin, kun minä tarvoin viimeiset metrit hangessa. Oli toinen kerta tänä talvena kun jäin lumeen kiinni.
Jep, lenkillä huomasin kolme autoja jumissa sohjossa. Onneksi möin oman autoni pois, niin ei tarvitse kärsiä tuosta.
Elämä on täynnä kaikenlaisia kärsimyksiä ja ihmiskunta edesauttaa niitä toimimalla luontoa vastaan...
Luonto tekee oman konvöin, kun järjestäjiltä se ei sujunut. :)
Vierailija kirjoitti:
Totta. Se Valtteri-myräkän lumi oli enemmän pakkaslunta eli kevyempää. Nyt on märkää ja raskasta.
En muista että tämän hetkistä haasteellisempaa lumisohjoa olisi ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Mutta ei tullut samoja varoituksia. Outoa.
heh heh uusavuttomat.
nyt on ihan tavallinen talvisää. nyt luonto näyttää mahtiaan vähän ilmastohössöttäjille.
aikoinaan tuli metrin kinoksia yön aikana. eikä kukaan valittanut. vali vali sitä ja tätä.
Miksi tästä myräkästä ei meteorologit mekastaneet kuinka tulee olemaan äärettömän huono ajokeli eikä muutenkaan huutaneet peräsuoli pitkällä kuinka nyt on tulossa kamalin keli ja talvimyrsky ever?
Jo eilen illalla satoi sakeammin lunta kunnon tuulella höystettynä kuin valtterin aikana.
hki
Hirveää hommaa kun auto jumittuu sohjoon. Tulisi jo kevät ja asfaltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Mutta ei tullut samoja varoituksia. Outoa.
Nyt ei tullut oikeastaan mitään varoituksia. Ei ainakaan kun vertaa siihen viikon takaiseen vouhotukseen.
Nyt lumi on märkää ja kunnolla raskasta joten nyt ne sähkökatkotkin on oikeasti mahdollisia. Etenkin kun puissa on jo ennestään lumikuormaa jonka päälle tämä nyt kertyy.
Olen omistanut auton ja ajanut kaikkina vuodenaikoina vuodesta 1984 lähtien. Tällaisia kelejä on ollut ennenkin. Lapio ja hiekkasäkki takakonttiin mukaan, ja kyllä pärjää. Nelivedot tehkööt renkaanjälkiä edellä, ja jolleivät uskalla ohittaa, tulkoot perässä.
t. Kuski, joka osaa ajaa
Olen vähän yllättynyt miten vähän uutismediassa on ollut varoituksia tästä kelistä.
Lumen määrää tärkeämpää on keskittyä sen koostumukseen, koska pakkaslumessa pääsee kyllä etenemään aika vaivattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Luonto tekee oman konvöin, kun järjestäjiltä se ei sujunut. :)
Mua jo eilen nauratti, että tullaan kaukaa Helsingin keskustaan tukkimaan liikenne katsomatta lainkaan säätiedotusta. Kas kun tuon lumen takia liikenne menee Helsingin keskustassa tukkoon muutenkin, ihan ilman konvöitä :D
Jatkuvalla nelivedolla ajaessani vilkuttelen iloisesti kun pyyhkäisen jumissa olevien ohi 😁