Vanhojen dieselien hinnat nousseet rakettimaisesti sähkön kallistuttua
Vanhojen diesel autojen hinnat nousseet ilmiömäisesti.
Junaliikenteessäkin luovutaan sähköjunista niiden kannattamattomuuden vuoksi. Vaikka radat on valmiiksi sähköistetty.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/dieselvetureita-kaivetaan-naftal…
Sähkövetureiden käyttö on muuttunut kannattamattomaksi.
Kommentit (17)
Ilman tukia sähköautoilu olisi ollut jo pitkään kalliimpaa kuin korkeasti verotettu diesel autoilu.
Inflaatio laukkaa jota polttoaineiden hinnat nostavat.
Nyt olisi aika laskea polttoaineveroja.
Vierailija kirjoitti:
Entäs uudet dieselit?
Uusien myynti tippunut, kuten kaikkien uusien autojen myynti.
Käytettyjen autojen hinnat ovat nousseet huimasti.
Muutama vuosi sitten ostin vanhan Mondeon, muutamalla satasella ja nyt 300 000 kilometriä ajetuista pyydetään toista tuhatta.
Hintataso on noussut ehkä romutuspalkkion seurauksena kun vanhoja autoja poistui liikenteestä porukan vaihdellessa niitä sähköpyöriin tonnin romutuspalkkion avulla.
Onneksi EU:n romahdus alkoi brexitistä. Pian ei ole unionia tai sen päästörajoituksia.
Vanhojen autojen hinnat on nousseet siksi, koska uusia ei pystytä valmistamaan niin paljon kuin olisi kysyntää, koska uusien autojen tietokoneosien saatavuudessa on ongelmia.
Jep, meidän perheessä 4 kpl saksan diiseliä, järki hankintoja olleet, selvitty ilman lataamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen autojen hinnat on nousseet siksi, koska uusia ei pystytä valmistamaan niin paljon kuin olisi kysyntää, koska uusien autojen tietokoneosien saatavuudessa on ongelmia.
Korona sotkenut kuljetukset ja tuotannon pahasti.
Lisäksi kulutuksen ennustus vaikeaa kun arvaamatonta heiluntaa.
Suomessa on pitkät matkat.
Edulliset kuljetukset on turvattava.
Torilla nähdään!
Ällistyttävää, mutta myös lumen määrä korreloi sähkön hinnan kanssa.
Dieselvetureita muuten kaupitellaan raideliikenteen kilpailuttamisen takia, ei sähkön hinnan vuoksi.
Koko rataverkkoa ei ole sähköistetty.
Vierailija kirjoitti:
Ällistyttävää, mutta myös lumen määrä korreloi sähkön hinnan kanssa.
Dieselvetureita muuten kaupitellaan raideliikenteen kilpailuttamisen takia, ei sähkön hinnan vuoksi.
Koko rataverkkoa ei ole sähköistetty.
Lue uutinen, tiedät enemmän.
"Sähkön hinnan raju nousu on laittamassa rautatieliikenteen kannattavuuslaskelmat päälaelleen. Rautateillä käytettävän sähkön hinta tuplaantui
"
sähkö autoissa ei nykyteknologialla ole järkevää.
ehkä tulevaisuudessa jos tekniikka kehittyy riittävästi.
Kun verotuet loppuu käy samoin kuin satavuotta sitten.
Toimiva tekniikka voittaa.
Ei tainnu mennä tää tulevaisuuden sähköisyysfantasia nyt ihan putkeen.
Kohta ei kellään ole sähköä,
ei rahat riitä.
Loppuu sähköauto hul luus alkuunsa.