Ihanat hiusten- ja meikkivärikokeiluappsit!
Olen kai jotenkin aikaani jäljessä, mutta eilen vasta tajusin että kännykkäänhän saa hienoja sovelluksia joilla voi testata omaan naamaansa erilaisia meikkejä ja hiusvärejä. Tajusin tämän kun minulle tuli Twitteriin mainos L'Orealin MakeupGenius sovellusta.
Sovellus oli ilmainen. Siinä voi kokeilla kännykän kameran kautta näkyvään omaan naamaan erilaisia L'Orealin meikkisävyjä tai valmiita meikkilookeja. Eikä pelkästään staattisen valokuvan päälle vaan ihan elävään liikkuvaan kuvaan. Minulle valkeni ainakin tuota kautta tosi paljon se minkä väriset huulipunat esimerkiksi mulle sopii. Olen käyttänyt varovaisesti ruskeita luomivärejä ja hyvin nudeja tai ruskehtavia huulipunia, mutta sovelluksen kautta selvästi minulle sopi parhaiten liilat luomivärit tumman rajauksen kanssa ja huulipunaksi kylmät pinkit.
Samalla sitten innostuin kokeilemaan että löytyisikö hiusten väriinkin samantapaista. Olen jo pari vuotta vatvonut että värjätäkö vai eikö. Tekisi mieli muutosta, mutta entä jos se ei olekaan paljon omaa väriä kummempi, ja sitten on värjäyskierteessä. Ja kun en oikein edes tiedä mikä väri sopii. Naputtelin App Storeen "hair color" ja sieltähän löytyi lista appseja tähänkin tarkoitukseen. Otin aika sattumanvaraisesti Modiface Hair Color nimisen. Siinä poimitaan oma kuva joko aiemmin otetuista valokuvista tai otetaan samantien, ja sitten ohjelma tunnistaa siitä missä on hiusten aluetta. Tähän alueeseen voi sovittaa erilaisia hiusvärejä sitten.
Tuli ainakin mulle selväksi että blondit (joista olen haaveillut) ei ole todellakaan mun juttu. Tekee ihon ihan sairaalloisen vihertäväksi. Parhaiten tuntuivat sopivan tummat ruskeat (ei kuitenkaan ihan musta) ja tummahko mahonginsävy. Luonnostani olen maantienvärinen. Taitaaa nyt lähteä tummaksi värjäykseen meikäläinen :)
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 10:04"]
Kiitos vinkistä! Oon koittanut etsiä tälläsiä mutta niitä on niiiiin paljon erilaisia, etten ole kaikkia jaksanut lähteä testaamaan. Kokeilen noita :)
[/quote]
En ole itsekään laajasti kokeillut joten en osaa sanoa onko nuo edes parhaat. Mutta molemmat on ainakin toimivia ja itse koin hyödylliseksi.
Meikki-Apps tietysti käyttää vain L'Orealin tuotteita kun on heidän tekemä, mutta toisaalta se on hyväkin, kun niitä saa joka paikasta, ja sovelluksesta saa suoraan tiedoksi tuotteiden nimet ja sävytiedot, niin että osaa ostaa oikeaa.
Kiitos vinkistä! Oon koittanut etsiä tälläsiä mutta niitä on niiiiin paljon erilaisia, etten ole kaikkia jaksanut lähteä testaamaan. Kokeilen noita :)