Ahdistaa välillä palstan äitien kylmyys..
Olen nyt vuosien jälkeen taas palannut lukemaan palstaa. Olen lukenut päivittäin n. 3 kk.
Minua on alkanut oikeasti ahdistaa tämän palstan julmuus ja kylmyys. Onko se vain tämän anonymiteetin tuomaa, vai onko maailma jo näin kylmä paikka?
Äidit eivät tunnu välittävän yhtään toisten hyvinvoinnista. Jos et tee kuten minä, olet automaattisesti väärässä. Toisia ja toisten valintoja pilkataan surutta ja säälittä. Asiallisiinkin viesteihin vastataan jotain aivan kamalaa tai huudellaan provoa. Empatiakyvyttömyys ja omaan napaan tuijottaminen tuntuu olevan ainoa keino selviytyä elämästä!
Sanokaa, että se on vain tämä palsta? Että oikeasti kirjoittajat eivät ajattele niin kylmästi.. Toisaalta tuntuu kamalalta ajatella, että äidit pystyvät edes kirjoittamaan tällaisia asioita..
Kommentit (9)
Jaa. Lasten saannin jälkeen sitä ehkäpä vain unohtaa lapselliset maailmanparannushaaveilut ja ymmärtää, että oma pesä on tärkein.
Olen seurannut palstaa nyt reilun viikon. Suoralta kädeltä voin sanoa, että noin 80% kirjoittajista on trolleja ja noin 70% aloituksista on provoja. Eli ei kannata menettää yöunia tän takia. Mut joo, tällä hetkellä ehkä Suomen paras vitsipalsta, tykkään!
Ai onko täällä äiti-ihmisiäkin? Suurin osa vastaajista tuntuu olemaan elämäänsä katkeroituneita miehiä, jotka eivät saa naista.
Niin onko sitten niin, että kukaan ei uskalla täällä puhua totta, ettei joutuisi oikeasti ajatuksineen kiusatuksi.
Ehkäpä on parempi itsekin unohtaa koko palsta!
Harmi, ennen täällä sai hyvää ajatuksenvaihtoa aikaiseksi ilman pilkkaamista..
Ap
Munkaan äiti ei antanut edes pillua kertaakaan ensikosketuksen jälkeen vaikka asuimme yhdessä 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:15"]Niin onko sitten niin, että kukaan ei uskalla täällä puhua totta, ettei joutuisi oikeasti ajatuksineen kiusatuksi.
Ehkäpä on parempi itsekin unohtaa koko palsta!
Harmi, ennen täällä sai hyvää ajatuksenvaihtoa aikaiseksi ilman pilkkaamista..
Ap
[/quote]
Ajattele nyt oikeesti näitä ketjuja! Ensin joku kysyy riittääkö 200 g makaronilaatikkoa per vieras juhannushäiden ainoana ruokana. Ja sitten muut suuttuu ja haukkuu aloittajaa ettei ainakaan tulisi sen häihin ja ostaisi kallista lahjaa.
Lähes jokaisen aloituksen tarkoitus on provosoida jollain asialla, joka oikeasti ärsyttää ihmisiä ja sitten katsoa ja nauttia kun ihmsey haukkuu ja huutaa. Tyypillinen on esim aloitus, jossa työtön yh jonka lapset on päiväkodissa kyselee montako viikonloppua kuussa muiden lapset on tukiperheessä, tai mitä mieltä olette kun kaverin lapsen nimiäisten lahjalistat on vasn Stokkalla, Marimekolla ja Pentikillä. Siis ihan absurdieja avsuksia mut tavallaan tosi hauskaa. Mulla tulee aina mieleen se sketsisarja, jossa oli näitä suomalaisia maismäyttelijöitä, en muista mikä nimi oli, mut just samanlaisia julmia tarinoita nämä ovat täällä.
Älä viitsi lässyttää, ap, vaan anna konkreettinen esimerkki. Millaista välittämistä pitäisi esiintyä? Miten se empatiakyvyttömyys ja "omaan napaan tuijottaminen" ilmenee? On mahdoton keskustella aiheesta, jota et viitsi edes määritellä.
Hei.. täällä palstailevista vain jokin osa on äitejä. Pääasiassa varmaan sekalaista porukkaa teineistä keski-ikäisiin.