Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 hengen ruokaohjeesta ruoka menee päivässä 2 ilta henkilöltä

Vierailija
11.06.2015 |

Siis jos kokkaan ohjeen mukaan 4 henkilön annoksen esim . vaikka 4 pihviä , niin mies syö ne kaikki , apaattisena katson , että olisin säästänyt yhden annoksen seuraavan päivän lounaaksi, niin mies syö ne 3 annosta hetkessä. Tuntuu, että pitäisi laittaa 8 henkilön annos että riittäisi itsellekin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko siis normaalia, että ruokaohjeisen 4 henkilön annos ei riitä kahdelle.

Vierailija
2/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulle! Siksi kaapissa/pakastimessa on "vara-eväät"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me ostetaan vaikka 6 kanapihvin paketti, paistetaan kaikki kerralla, miehelle 3 ja mulle 3. Mä syön yhden tai puolitoista ja loput evääksi töihin /syön töiden jälkeen. Opiskelijoita ollaan..

Vierailija
4/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:33"]

Siis jos kokkaan ohjeen mukaan 4 henkilön annoksen esim . vaikka 4 pihviä , niin mies syö ne kaikki , apaattisena katson , että olisin säästänyt yhden annoksen seuraavan päivän lounaaksi, niin mies syö ne 3 annosta hetkessä. Tuntuu, että pitäisi laittaa 8 henkilön annos että riittäisi itsellekin.

[/quote]Ota ensin annos itsellesi ja osa huomiseksi evääksesi ja kutsu vasta sitten mies syömään.

Vierailija
5/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota evääksi sivuun jo ennen kuin laitat ruuan tarjolle. Kyllä, on aika tavallista, että mies syö useamman henkilön annoksen kerralla. Jos miehesi ei ole ylipainoinen, niin todennäköisesti syöty määrä vastaa hänen kulutustaan.

Vierailija
6/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sanonut miehelle että haluaisit yhden pihvin lounaaksi?

Kyllä minä voin ainakin vetää tosi isoja annoksia jos ruokaa riittää, etenkin jos ajattelen että ei siitä yhdestä pihvistä/ kauhallisesta riitä meille enää huomiseksi joten parempi syödä pois. Jos ruokaa on vähemmän (=toinen haluaa ottaa yhden pihvin huomiseksi) niin sitten syön vähemmän.

Vierailija
7/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf, otsikko vitun sekava

Vierailija
8/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pöytään myös leipää tarjolle ja vain se määrä ruokaa tarjolle mitä tarkoitus syödä.

Vierailija
9/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa ollaan todettu, että ruokalasku meidän kahden ihmisen taloudessa on nelihenkisen perheen tasoa.
Tehdään 95% kotona ruoka, paljon kasviksia, mutta paljon sitä proteiiniakin mitä itse en tarvi miehen lailla.
Mies syä 3/4 osaa ja minä loput.
Näin homma vaan menee, mies urheilullinen, minä en. Hoikkia kummatkin on.
Ruoka on asia mistä ei viitsitä kitsastella, kaikesta muusta sitten.
Esim. alkoholiin tai juhlimiseen meillä menee rahaa vain kerran joka toinen kuukausi.
Pitkällä tähtäimellä terveys pysyy kunnossa kun syö monipuolista kotiruokaa, kumpikin oman kulutuksen mukaan.
Ei houkuta laittaa mies leipä/eines-kuurille jotta kuluja säästyisi.
Niitä kuuluisia valintoja.

Vierailija
10/10 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee yleensä kahdestaan neljän hengen annos, mies syö vähän isomman osan, mutta en ole minäkään pieniruokainen. Ihan normaalipainoisia ollaan silti, tosin liikutaan paljon ja tehdään melko kevyttä ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi