Lähihoitajakoulutuksen soveltavuustesteista kysymyksiä. ov
Onko siitä kuinka paljon haittaa, jos ei saa kaikkia tehtäviä tehtyä?
Kävin noissa testeissä ja ensi viikolla pitäisi tulla tieto, että pääseekö kouluun vaiko ei.
Muuten pärjäsin mielestäni ihan hyvin, mutta kahdessa kirjallisessa tehtävässä meni huonommin :( Ensimmäisenä oli sellainen numerosarja tehtävä, missä piti ruksia rivin suurin ja pienin luku. Noista sain tehtyä vaan 11 riviä (eli alta puolet, olikohan noita muistaakseni yhteensä 24 riviä).
"Laskutehtävistä" sain tehtyä vaan n. puolet tai vähän yli puolet, kun aika loppui kesken.
Muut testit sain valmiiksi eikä ollut edes mitään kiirettä :)
Psykologin haastattelu meni mielestäni hyvin ja ryhmätilanne ihan ok (en ollut ryhmän puheliain, mutta en ollut sitten ryhmän tuppisuukaan).
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:04"]
Ei niitä ole tarkoitus saadakaan kaikkia tehtyä. :) Saat varmaan postissa kirjeen missä on ohjeet miten kysytään ne tulokset. Siis jos haluat tarkemmin tietää miten meni. Ilmeisesti et hakenut yhteushaussa? Ne tulokset on tulleet tänään.
[/quote]
Hain aikuispuolelle eli en hakenut yhteishaussa :) Se koulun opo (???!!!) sanoi, että 11. päivän jälkeen aletaan postittamaan niitä kirjeitä eli huomenna tai ensi viikolla tulee tieto.
Kuinka paljon esim. ryhmätilanne vaikuttaa? Jos siellä ei puhu mitään vaan menee kokonaan lukkoon?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 21:53"]Kuinka paljon esim. ryhmätilanne vaikuttaa? Jos siellä ei puhu mitään vaan menee kokonaan lukkoon?
[/quote]
Mulla aikanaan sh: n pääsykokeessa kävi näin. Siihen asti oli kaikki osiot mennyt hienosti. Ryhmä tilanteen jälkeen oli psykologin haastattelu ja se mies alko heti vittuilla, et " mitä?? Sä et ole sanonut mitään yössä, siis mi-tään?" se psykologi antoi sitä nolla pistettä siitä osiosta ja sen myötä mun koko pääsykokeiden pisteiksi tuli nolla.
Näin vuonna 98.
Haastattelijoissa on vissiin paljonkin eroja. Itse hain viime keväänä sosionomiksi ja tänä keväänä uudestaan. Ekalla kerralla sattui todella veemäinen haastattelija, kaikki olivat samaa mieltä tuosta kanahaukasta. Oikea kirveen niellyt tyly, eläkeikää lähestyvä haukka. Ja ylläri. ylläri. Kukaan hänen haastattelussa ollut ei päässyt :O
Tänä keväänä oli sitten todella rento haastattelija ja suht nuorikin vielä. Saas nähä miten nyt käy.
En päässyt :( Tänään tuli tieto. Eli näköjään se ryhmätilanne on sitten niin pirun tärkeä ja samoin saada kaikki tehtävät tehtyä annetussa ajassa :(
Soitin kouluun ja 97 ihmistä oli testeissä ja olen sijalla 94 :( Eli se siitä sitten, turha hakea enää.
Psykologin haastattelu oli aika outo, hän oli lähinnä kiinnostunut lehmistä! :D olen siis karjanhoitaja ex-ammatiltani. Hän vain kyseli ovatko eläimetkin persoonia, miksen itse ole maatalousyrittäjä, luulenko että eläinten ja ihmisten hoito eroaa paljon jne? Oli aika omituinen 10 minuuttia! Mutta kai hän siitä sai tarvittavat vastaukset sillä pisteeni oli kuitenkin 8/10 koko pääsykoetestistä, ja ryhmis meni ihan penkin alle.. Ehkä kerran tai kahdesti avasin suuni sillä hetkellä. Kirjalliset meni helposti, matikassa toki vaikeammat laskut jumitti.
Ei niitä ole tarkoitus saadakaan kaikkia tehtyä. :) Saat varmaan postissa kirjeen missä on ohjeet miten kysytään ne tulokset. Siis jos haluat tarkemmin tietää miten meni. Ilmeisesti et hakenut yhteushaussa? Ne tulokset on tulleet tänään.