Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon se oikeasti haittaa jos lapsella on erikoinen nimi,

Vierailija
23.09.2006 |

romaninimi tai ulkomaalainen nimi? Täällä kaikki vähänkään poikkeavat nimet haukutaan. Minusta alkaa oikeasti tuntua että se on vain kateellisten panettelua ettei kukaan vaan anna lapselle kivaa nimeä kun oma mielikuvitus ei riitä kun Maijaan ja Mattiin

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oras Tynkkynen, Kerkko Koskinen, Sorella... ;)

Vierailija
2/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on hyvä, etteivät Luciferit sun muut mene läpi, mutta oikeasti: ketä haittaisi, jos jonkun nimi olisi vaikkapa Zcessiga? Joudutaanhan sitä paljon yksinkertaisempiakin nimiä tavaamaan (Pia vs. Piia jne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa et päinvastoin....

Vierailija
4/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olemme saaneet paljon ihmettelyä osaksemme. Miksi näin? Miksei noin?

Nimet ovat meistä tyylikkäät, kauniit ja ihan parhaat lapsillemme. Kenelläkään ei ole tuntunut olevan vaikeuksia painaa niitä mieleensä. Lapsemme muistetaan aina nimeltä nopeasti. Kaimoja on, mutta ei ole vielä sattunut samoihin harrastuksiin/ryhmiin/luokkiin.

Kauniita nimiä on maailma pullollaan, mutta sellaisia, jotka olisin omillemme laittanut on tosi vähän. Kovat kriteerit ;-)

Vierailija
5/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan erikoisuudentavoittelu.

Joka vielä valitettavasti ei ole oikein hyvällä maulla tehtyä.

Vierailija
6/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tavisnimilläkin menestyneitä (matti vanhanen, paavo lipponen, matti nykänen jne...) eli ei erikoinen nimi ole mitenkään edellytys sille, että yhteiskunnassa tulee menestyneeksi tai kuuluisaksi.

Mutta ei kai erikoisesta nimestä tavisihmiselläkään kauheaa haittaa ole, ainakin omassa tuttavapiirissä löytyy useita erikoisennimen omaavia eivätkä he näytä kauhean kärsineiltä, eikä esim tuttavat pidä sitä minään ihmeellisenä ts erilaiseen nimeenkin tottuu

Itse suosin helposti lausuttavia ja mielestäni kauniita nimiä, löytyvät kyllä nimipäiväkalenterista mutta eivät ole niitä top 10 nimiä. Kukin tavallaan.

Vierailija
7/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahmolla. Ei liene suotavaa laittaa tänne yksittäisten ihmisten nimiä mutta nimestä tuli siis mallia " Uuno Turhapuro" . Ehkä se oli vanhempien mielestä hauskaa mutta miettisin kahteen kertaan

Vierailija
8/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan erikoisuudentavoittelu.

Ja vaikka joku tavoittelisikin erikoisuutta, niin so what? Oletko sinä liian tavis voidaksesi sulattaa erikoisuuden?

Vierailija
9/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisuusko sitten on parempi? Viisi Saria luokassa? Suomalaisia kalenterinimiä on vähän, osa niistä on jo tuttujen nimenä ja osa rumia. Ei siinä oikeasti ole paljon valinnanvaraa. Luulen että jokainen antaisi nimen kalenterista jos olisi tarpeeksi valinnanvaraa. Saahan vaattetkin ommella itse jos ei kaupasta löydy sopivaa ja se on suorastaan suotavaa!

Vierailija
10/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuus ja erikoisuus on eri asia kuin erikoisuudentavoittelu.

Mielestäni erikoisuudentavoittelu nimissä on mautonta. Parempi yleinen ja kaunis nimi, kuin joku cisuliina.

Vierailija:

Ja vaikka joku tavoittelisikin erikoisuutta, niin so what? Oletko sinä liian tavis voidaksesi sulattaa erikoisuuden?

Vierailija
11/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaga, Tuua, Inkaliina. Minusta kaikki hyvän maun nimiä toisin kuin esim Cisuliina.

Vierailija
12/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi nimet ovat ihan kauniita, ja esim. Tuuahan sopii hyvin suomalaiselle lapselle. Nadjaa en antaisi Suomessa suomalaiselle lapselle, mutta ymmärrän jos joku sen päätyy antamaan. D-kirjain ei suju ihan noin vain, esim pohjanmaalla.

Pidän myös vähän naivina sitä, että vieraskieliseltä kuullstavia nimiä palvotaan ja pidetään " hienoina" .

Tekemällä tehdyt ja väännetyt nimet ovat pahinta.

Vierailija:

Saaga, Tuua, Inkaliina. Minusta kaikki hyvän maun nimiä toisin kuin esim Cisuliina.

Vierailija
13/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niissä ole mitään pällisteltävää. Itse en oikein tykkää kaikista näistä Otava-Salama-muotinimistä, kun ne on jotenkin niin piinallisen muotinimiä, enkä ylipäätään siitä, että aina vauhkoonnutaan jostakin nimestä, minkä takia sennimisiä sitten on viisi samalla luokalla. Itse olen ikäluokkaa, jossa Sareja, Päivejä, Tiinoja, Jareja ja Juhia TODELLAKIN riitti.

Minun lapsillani on isotätiensä nimet ja ne eivät ole kaikkein yleisintä laatua, mutta kuitenkin sellaiset, ettei niitä joudu tavailemaankaan ja tää on musta ihan hyvä näin. Varsinkin kun sukunimemme on sitten vähän poikkeava ja se pitää joka tapauksessa tavata...

Vierailija
14/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan itse sen muuttanut vanhempana ja nimen omaan erikoisuuden tavoittelun takia. Mainostoimistoista löytyy usein ne kaameimmat itse keksityt nimiviritelmät, joilla yritetään vain erottua massasta.

Vierailija
15/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada joka taitaa olla muotinimikin. Siinäkin on d ja on siellä paljon muitakin. Tarkoitan Lähinnä sitä että olisin mieluummin itse vaikka Nadja Corinna kuin Mimmi Kyllikki. Ettei nimi välttämättä ole hyvä vaikka se on suomen kalenterissa ja huono jos sitä ei sieltä löydy.

Vierailija
16/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruotsalaiset/ruotsinkieliset ääntävät sanan toa tuua ja se tarkoittaa VESSAA. Jos nyt joku haluaa ristiä lapsensa Vessaksi niin siitä vaan, mutta minusta _se_ olisi lapselle ikävä nimivalinta.

Vierailija
17/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä missäkin tarkoittaa??? Että osaa välttää

Vierailija
18/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny Marikaa tietämättä karseasta nimestään kunnes matkustaa ulkomaille.

Vierailija
19/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen nimi haittaa lasta TODELLA PALJON, kunnes on ohittanut murkkuiän ja aikuistuu oikeasti - eli joskus kolmannella vuosikymmenellä omasta erikoisesta nimestä tulee ensin hyväksyttävä ja sitten ylpeyden aihe. Ne ensimmäiset 21+ vuotta ovat tuskaa! Kiusaamista ja huonoja vitsejä koulukavereilta, huomautuksia ja kysymyksiä aikuisilta, kukaan ei kuule nimeäsi oikein eikä usko sitten kuulemaansa, aina joudut selittämään kumpi on etu- ja kumpi sukunimi (ellet sitten ole Virtanen tms.), ja aina joudut tavaamaan nimesi kaikenmaailman videovuokraamoissa, virastoissa, HKL:n toimistoissa, puhelimessa vaihteelle, missä nyt vaan tarvitsee nimensä kertoa. Koskaan et voi esitellä itseäsi yksinkertaisesti: " Olen Anna Virtanen." Sen sijaan esittelystä tulee aina kauhea souvi, jota jännität jo etukäteen kun pitää ensin selvittää mikä nimesi on ja miten se kirjoitetaan, selittää, mistä nimi tulee ja miksi olet sen saanut, sekä kuulla samat vanhat vitsit joita kuulit nimestäsi jo kouluaikana.

Erikoisesta nimestä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Uskokaa pois!

(ps. Onneksi oma nimeni on sentään LYHYT, voi kiesus jos se olisi jotain Alisariidzarehtis...)

Vierailija
20/33 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumanimeksi tulee Cisu!

Aivan eri kuin Kisu.

Vierailija: