Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei ulkomailta suomeen muuttanut?

Vierailija
10.06.2015 |

Miten kestät Suomen pitkän, kylmän ja pimeän talven?

En ole ikinä ymmärtänyt miten kukaan voi asua Suomessa jos on tottunut 

lämpimämpään ja valoisampaan maahan?

Olisin kiitollinen vastauksista, voit vastata myös englanniksi;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minun perheen Suomeen muutosta on kulunut nyt jo kymmenisen vuotta. Ensimmäiset kolme talvea olivat vaikeammat. En ehkä osannut pukeutua oikeanlaisiin vaatteisiin aluksi ja olin koko ajan talvisin flunssassa. Nykyään meillä kaikilla on valtavat määrät vaatteita yllä talvisin. En vieläkään yhtään pidä lumesta saati jäästä. Onneksi Suomessa asumisessa on hyviäkin puolia. Lämpimiä säitä ja aurinkoa on alkanut arvostamaan ihan eri tavalla.

Vierailija
2/5 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin Suomeen ihan lapsena ja ihan naapurimaasta, joten eipä tuossa ilmastossa mitään tähtitieteellisiä eroja ole. Lisäksi puheet Suomen pitkästä ja kylmästä talvesta ovat mielestäni liioteltuja. Ei täällä ole mitenkään erityisen pitkä talvi, eikä nykyään enää kylmäkään. Vielä lapsena muistan kun oli useinkin 20 astetta pakkasta ja silti mentiin kouluun, mutta nyt viime talvet tuota on ollut vain harvoin. Kylmyyden kestää helposti; laittaa vaatteita päälle. 

Sen sijaan uskallan väittää että kesä Suomessa, varsinkin Satakunnassa, on ihan liian kuuma ja pitkä. Ainakin itselleni on yhtä helvettiä kun aurinko porottaa ja hiki valuu valtoimenaan, ja täällähän oli viime vuonnakin useita päiviä jotain 30 asteen helteitä. 

Olen käynyt lämpimissä maissa ja se vasta kauheaa onkin, aina ikävä Suomeen. <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Suomeen Etelä-Amerikasta vuosi sitten.Suomi ei tunnu enää kodilta, ikävöin takaisin joka ikinen päivä.Asuin ulkomailla muutaman vuoden

Vierailija
4/5 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kolme vuotta sitten etelä-euroopasta tänne suomeen ja voin sanoa että vietän paljon mieluummin talvet täällä! Siellä oli kylmät, kiviset talot. Helvetin kova ja kylmä tuuli ja satoi koko ajan. Plus että ilmasto on kostea mikä tekee siitä vielä inhottavamman tuntuista. Siellä +15celsiusta vastaa suomen +3-5 celsiusta juuri ilmaston takia..

Vierailija
5/5 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 17:24"]Muutin kolme vuotta sitten etelä-euroopasta tänne suomeen ja voin sanoa että vietän paljon mieluummin talvet täällä! Siellä oli kylmät, kiviset talot. Helvetin kova ja kylmä tuuli ja satoi koko ajan. Plus että ilmasto on kostea mikä tekee siitä vielä inhottavamman tuntuista. Siellä +15celsiusta vastaa suomen +3-5 celsiusta juuri ilmaston takia..
[/quote]mutta lisään vielä että ainut hyvä puoli on että aurinko paistaa paljon enemmän kuin täällä ja se talvi kestää sen pari kuukautta.