Mitä annoitte/annatte lapsille tänään jälkkäriksi?
Kommentit (14)
Ei ihme että nykyään lapset ovat nykyään niin usein lihavia, jos saavat joka päivä jälkiruoaksi jotain. Meillä ei koskaan paitsi ehkä pari kertaa kuussa ollut jälkiruokaa.
Meillä on jälkkäreitä tavallisesti vain silloin tällöin viikonloppuisin, tänään syötiin poikkeuksellisesti välipalalla Viennetta jäätelökakkua. Äitini toi sen mukanaan lauantaina tullessaan kahville. Joskus harvoin voi olla viikolls jälkkärinä hedelmäsalaattia, marjakiisseliä yms jos jäänyt.
Meillä ei ole joka päivä jälkkäriä, lähinnä viikonloppuisin ja mummoloissa käydessä. Jälkkäri voi olla rusinoita, keksi, jätski, lasten itse leipoma pulla, karkkeja, sipsejä, pensasmustikoita, kesällä mansikoita, vesimelonin viipale. Smoothiet, rahkat ja marjapiirakat on väli- tai iltapaloja välillä.
Mansikoita, vadelmia ja pensasmustikoita.
Ei mitään. Meillä ei ole ikinä jälkkäriä.
Meillä ei ole yleensäkään jälkiruokaa, mutta välipalaksi syötiin itse tehtyjä rouhesämpylöitä (välissä salaattia, retiisiä ja juustoa) sekä itse tehtyjä mokkapaloja. Vähän tukeva välipala, mutta toisaalta ulkona on leikitty 5 tuntia.
Meilläkään ei ole jälkiruokia. Välipalaksi saivat tänään suolakeksejä, viinirypäleitä ja pähkinöitä, kun sattui eilen illalta jäämään.
Oletteko te kaikki saaneet lapsena jälkiruokia? Meillä ei ikinä ollut, enkä osannut kaivata. Siksi kai en näe niitä tarpeelliseksi nytkään.
mini Mc Flurry :)