Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uupunut työilmapiirin vuoksi, mutta ei voi jäädä

Vierailija
10.06.2015 |

pois koska tulisi karenssi :/ pelottaa mitä tästä tulee.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden työpaikan etsiminen?

Vierailija
2/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin uupunut, ettei pysty töihin, voi olla aihetta sairaslomaan. Tosin pelkällä työuupumuksella ei saa palkallista lomaa, täytyy olla esim. masentunut myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yrittänyt jo puoli vuotta etsiä uutta työpaikkaa, mutta ei ole ku parin kuukauden pätkiä tarjolla. tai sitten on paikat niin kaukana että ei oikein onnistu lähteä. hänen alallaa työpaikkaa hankala saada, varsinkin nyt.Ja ei varmasti olisi haitaksi vaikka saisi levähtää uupumustaan kotona ennen uuteen työhön lähtöä.

Vierailija
4/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ap

Vierailija
5/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi on vain kolme kuukautta. Oon miettinyt samaa, koska mies on vähän samassa tilanteessa. Olen tullut siihen tulokseen, ja sanonut sen ääneen, että kyllä siitä kolmesta kuukaudesta selvitään - pienempi paha kuin se, että mies oikeasti uupuu, masentuu, muuttuu onnettomaksi ja saamattomaksi ja ennen pitkää ollaan koko perhe samassa suossa.

Sairasloma ei auta asiaa, jos vika on työpaikassa ja työpaikan ilmapiirissä, huonossa asioiden järjestämisessä jne.  - nehän jatkuu sairasloman jälkeen ja koko ajan ahdistaa, kun tietää, että samaa paskaa pitää mennä jatkamaan. Sairasloma auttaa vain, jos ongelma on omassa sisäsyntyisessä ahdistuksessa: jos työpaikalla ei oikeasti ole paskaa, vaan vain itse kuvittelee niin.

Vierailija
6/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kuukautta on kumminkin aika paljon ainakin meille. täytyy vaan toivoa että itse saisin töitä ja mies voisi olla kotona lasten kanssa sen aikaa kun karenssi on. ei oo ensimmäinen joka lähtenyt lätkimään työilmapiirin takia kyseisestä työpaikasta. vähän aikaa sitten lähti yksi ja toinen ei ole kuulemma enään puheväleissä johtajien kanssa. Kaikki yrittää muutenkin heitä vältellä mahdollisimman paljon.

ap

Vierailija
7/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin. Todennäköisesti jo masennus myös uupumuksen seurana. Siitä lääkäri voi kirjoittaa sairaslomaa. Sairasloman aikana työnhaku käyntiin toden teolla.

Oma mieheni sairastui masennukseen uupumuksen seurauksena. Syynä uupumukseen työpaikan ilmapiiri ja minun mielestäni ihan silkka työpaikkakiusaaminen. Vika oli siis selkeästi työpaikassa ja lääkärikin sanoi että olo parane kuin vaihtamalla työpaikkaa. Kuitenkin tuossa vaiheessa oli jo uupumuksen seurauksena keskivaikea masennus päällä. Mies oli 2,5 kuukautta sairaslomalla ja sitten mieheni irtisanottiin. tuloksena vain lyhyt karenssi, mutta mies parani "lähes yhdessä yössä" kun kivi putosi harteilta eikä tarvinnut tuohon paikkaan enää mennä.

Uusi työpaikka löytyi puolen vuoden päästä.

Vierailija
8/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos hän rupeaisikin oikein aktiiviseksi työpaikkailmapiiriin puuttujaksi, ottaisi yhteyttä joka tahoon ja pitäisi jatkuvasti asiaa tapetill? Jos/kun hänet sitten irtisanottaiisin jollain epämääräisellä perusteella, niin hän voisi selittää, mistä se johtuu (kaikki dokumentit talteen s-postiviesteistä alkaen) eikä karenssia sitten varmaankaan määrättäisi? Olo tuskin tästä huononisi, päin vastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan