Kohtutulehdus kokemuksia
Minulla on ollut kerran kohtutulehdus joka oireili vatsakipuna. Ultrassa ei löydetty mitään eikä muuallakaan. Kuitenkin kyseiseen vaivaan määrätyt lääkkeet auttoivat. Tällöin kipu vain meni niin pitkälle että olin päivystyksessä tunteja kovan kivun kanssa...
Nyt epäilen että tulehdus on uusiutunut muutaman vuoden tauon jälkeen... Oireina vatsan vihlaisua, paineen tunnetta oikealla, alaselkä jomotusta ajoittain, tärinässä pahenevaa vihlaisua, pahoinvointi, päänsärky... Lisäksi kohdun kohta aristaa ja on kylmiä väreitä. Lääkärissä käyty, otti kokeet muttei niissä ollut mitään. Ei osannut sanoa mikä voisi olla eikä uskonut kohtutulehdukseen.
Miten muilla on tulehdus todettu että lääkkeet ootte saanut?
Kommentit (7)
Sama juttu kuin ap.llä. Vatsan vihlomista, paineen tunnetta, alaselkäkipua + myös vuotoa. Oireiden perusteella antibiootit.
Nyt ilmeisesti vaiva on uusinut, lisäksi jatkuvaa päänsärkyä ja yleinen kipeyden tunne. Tapana uusia ilmeisesti heti kk jälkeen. Ap: mitkä kokeet otti?
Kohtutulehdus on naisella usein merkki sukupuolitaudista. Onko testit tehty? Jos ei ole, niin mieti miksi emättimestä kulkeutuu bakteereja kohtuun.
Yleensä siihen kuuluu pahanhajuinen vuoto myös.
Vierailija kirjoitti:
Kohtutulehdus on naisella usein merkki sukupuolitaudista. Onko testit tehty? Jos ei ole, niin mieti miksi emättimestä kulkeutuu bakteereja kohtuun.
Itse epäilen, että oma tulehdukseni johtui menkoista, koska tauteja ei testeissä löytynyt. Menkkojen aikaan minulla on aina vatsakipuja mutta tuolla kertaa ne olivat outoja eivätkä loppuneet menkkojen loppumiseen.
Sukupuolitaudit pitäisi ehdottomasti tutkia eli lähete labraan, pyydä kaikki mahdolliset.
Ja käy gynekologilla sisätutkimuksessa + ultrassa.
Kohtutulehdus on aina bakteerin aiheuttama. Tee ne sukupuolitautitestit.
Mulla myös oireita! Ja ultrassa ei gynellä näkynyt mitään! Mahaan sattuu kuitenkin...