Sain karenssin.
Kannattaako olla työnhakijana, kun työttömyyskorvausta ei saa? Jos lopetan työnhaun ja annan karenssin kulua pois.
Kommentit (14)
Ennen ainakin pystyi karenssin kuluttamaan pois alta, kun meni siksi ajaksi pupukurssille, "työharjoitteluun" tai vastaavaan työkkärin orjatyöhön.
Ei kulu karenssi ellet ole työnhakija. Näin luulisin.
Minä sain viime vuonna 3 kk karenssin. Olin poissa työmarkkinoilta karenssin ajan. Pärjäsin säästöjeni turvin. Työttömyyskorvaus jatkui sen jälkeen normaalisti, kun ilmoittauduin uudelleen työnhakijaksi. Siinä oli 5 päivän omavastuuaika.
Miksi ei kannattaisi olla työnhakijana?
Jos ei halua, että te- toimisto vaivaa karenssin aikana ja on varaa, niin tietenkin kannattaa lopettaa työnhaku. Saa olla rauhassa. Ilmoittautuu karenssin jälkeen uudestaan työttömäksi työnhakijaksi, ellei saa töitä. Itse toimin näin. Toimeentulotukea ja asumistukea saa, vaikka on karenssi. ( Ellei tilillä ole rahaa). Rahat tililtä pois ja tili nollille.
Eihän tuo gullicshenin keittiö edes ole hieno, oikeastaan ihan kamala ja tylsä. Nuo keltaiset sa siniset "roikeet" tekee siitä vielä hirveemmän, ihan kuin joku laatikkoleikki.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo gullicshenin keittiö edes ole hieno, oikeastaan ihan kamala ja tylsä. Nuo keltaiset sa siniset "roikeet" tekee siitä vielä hirveemmän, ihan kuin joku laatikkoleikki.
Sorry, tuo historia avaa mitä sattuu, jos jotain aloituksia on poitettu.
Hieman tähän liittyen, minulla on käynyt mielessä että olisiko sille esteitä että jos olisi esimerkiksi vuoron perään kaksi viikkoa työttömäksi ilmoittautuneena, ja sitten kaksi viikkoa poissa työmarkkinoilta. Miten mahtaisi niiden systeemit taipua tuollaiseen.
Eihän se kulu pois ellet ole te-toimiston kirjoilla. Paitsi jos menet määräaikaiseksi johonkin, sen loputtua ei tule karenssia