Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonaalinen päänsärky / silmäsärky? Kokemuksia?

Vierailija
09.06.2015 |

Hei, kyselisin tälleen kun minulla on ongelmia ollut silmien kanssa. 

Kaikki alkoi viime syksynä kun kokeilin minipillereitä. Vaihdoin mielialanvaihteluiden takia Zoely pillereistä minipillereihin (Cerazette). Kokeilin niitä noin 1,5kk ajan, tuli hirveä jokapäiväinen päänsärky sekä silmien särky. Olin todella ärtynyt ha vihainen minipillereiden ajan mielialaltani myös. 

Silmien säryn takia kävin lääkärissä, mitään ei löytynyt, paitsi joku pieni verisuonimuutos toisen silmän pohjassa. Käskivät lopettaa minipillerien käytön. Lopetin ne ja silmäsäryt lakkasivat melkein saman tien.

Nyt ongelmana on ollut ajoittain tulevat kovat päänsäryt ja silmäsäryt. Silmien liikuttelu sattuu. Oikeanpuoleisia päänsärkyjä+ paineen tunnetta on tosi usein. Nyt tätä on ollut taas 2 viikkoa. Lääkäri ei taaskaan nähnyt silmissä mitään poikkeavaa, ei näköhermon tulehdusta tai muutakaan. Vasen pupilli kuitenkin reagoi vähän epänormaalisti valoon... tätä kuulemma seuraillaan...

Olen ollut hormonittomana nyt minipillereistä lähtien... Kellään mitään ideaa mikä voisi olla?? Lääkärit ei tutki enempää.. kannataako mennä yksityiselle ja minne kannattaa hakeutua, onko vinkkejä? =) Kiitos!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://patientsville.com/zoely/eye-movement-disorder.htm

Löysin tämmöisen jutun...

t.Aloittaja

Vierailija
2/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä sivuvaikutuksia löytyy lisää: http://www.mydr.com.au/medicines/cmis/zoely-tablets

http://www.medsafe.govt.nz/profs/datasheet/z/zoelytab.pdf

Ihmettelinkin miksi Zoelyn pakkausselosteessa luki että LÄÄKE ON ERITYISTARKKAILUSSA koska uusi lääke...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up ?

Vierailija
4/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:11"]

Mitä ihmettä...Mä söin Zoelya syyskuuhun 2014 saakka ja lopetin.Lopetuksen syynä oli pitkittynyt migreeni. Nyt oon ollut ilman ehkäisyä syyskuusta saakka ja keväällä alkoi oikean puolen pääkipu ja oikean silmän särky. Silmälääkäri ei löytänyt mitään vikaan silmästä mutta särky vain jatkuu.Edes puudutetipat ei vienyt särkyä pois. Kävin neurologilla ja nyt odotan pään mrikuvausta. Kuinka voi olla näin samanlaiset oireet........Omituista.

[/quote]

Oho, ei ole totta!! Todella omistuista!! Zoely plus nuo minipillerit aiheuttivat mulle todennäkösesti tän vaivan. En ainakaan keksi, mistä muusta nämä voisi johtua. Oletko minkä ikäinen? Itse olen 24. Olisitko halukas vaihtaan esim. s-postia tms niin voitaisiin joskus vaihtaa kuulumisia. Mielelläni kuulisin löytyykö sulla pään MRI mitään :) Terv. Aloittaja

Vierailija
5/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt niitten pillereiden syönti ja kato miten vaikuttaa.

Vierailija
6/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hormonittomalla nyt siis 08/2014 lähtien... minipillerit käskettiin tuon verisuonimuutoksen yhteydessä lopettamaan. Terv. Aloittaja

Vierailija
7/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko huomannut että juuri ennen menkkoja kipua olisi enemmän ja niiden aikana, muulloin ei?

Vierailija
8/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä ole mitään sääntöä.. Nyt viimeiset 2 viikkoa särkenyt silmiä/välillä päätä jäätävästi..menkat oli ja edelleen särkee. Tylsää. Mihin se viittaisi jos menkkojen aikana särkisi vain? Terv. Aloittaja

Vierailija
9/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se olla migreeniä?

Vierailija
10/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla hormonaalista päänsärkyä johon liittyy silmäsärky. Ei tunnu kivalta, mutta menee ohi, näin ainakin mulla. Migreeniäkin voi olla.

Vierailija
11/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniä on epäilty, mutta voiko migreeni kestää yli kaksikin viikkoa? Tai päänsärky kestää yleensä noin 2 päivää, mutta silmäsärky pidempään. Ja sit oli vielä se erilailla reagoiva pupilli, josta olen huolissaan. Lääkäri ei siihenkään sanonut muuta kuin, että seuraillaan..netistä kun yritän googlettaa pupilleista tulee vain aivoperäisiä sairauksia vastaan.. :( Terv. Aloittaja

Vierailija
12/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jollekkin erikoislääkärille. Ja vaadit tutkimaan sut, ainahan ne sanoo et seuraillaan. Mä menisin vaikka silmälääkärille tai neurologille HETI.

Vierailija
13/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neurologille? Mitähän aivoperäistä tämmöinen voisi olla :( Nyt alko vielä enemmän jännittää.. Terv. Aloittaja

Vierailija
14/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä...Mä söin Zoelya syyskuuhun 2014 saakka ja lopetin.Lopetuksen syynä oli pitkittynyt migreeni.
Nyt oon ollut ilman ehkäisyä syyskuusta saakka ja keväällä alkoi oikean puolen pääkipu ja oikean silmän särky.
Silmälääkäri ei löytänyt mitään vikaan silmästä mutta särky vain jatkuu.Edes puudutetipat ei vienyt särkyä pois.
Kävin neurologilla ja nyt odotan pään mrikuvausta.
Kuinka voi olla näin samanlaiset oireet........Omituista.

Vierailija
15/15 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:10"]

Miksi neurologille? Mitähän aivoperäistä tämmöinen voisi olla :( Nyt alko vielä enemmän jännittää.. Terv. Aloittaja

[/quote]

No neurologi voi tutkia sun pään tietysti ja laittaa sut kuvauksiin.  Tai voit olla vain ja tarkkailla noita särkyjä.