Kannattaisiko minun ostaa sijoitusasunto?
Olen ihan normaalissa päivätyössä käyvä eli säännölliset tulot, sinkku, itse asun vuokralla.
Olen miettinyt oman asunnon ostamista, mutta sellaiset asunnot mitkä itselleni "kelpuutan" on sijainnin puolesta jo niin kalliita huonompikuntoisinakin, että mielummin asun vuokralla kuin tingin mukavuuksista ja hukun velkaan.
Löysin sattumalta pitkään myynnissä olleen, melko huonokuntoisen asunnon, joka myydään vuokrattuna ja vuokra on siinä aika hulppea - todennäköisesti kattaisi lainan lyhennyksen yhtiövastikkeineen ja vielä hieman yli. Tai jos joutuisin ns omasta pussista laittamaan satasen parikin lisää, ei siitä koituisi mulle mitään ongelmia. Myöhemmin voisin sitten omilla rahoilla sitä remppaillakkin jos haluaisin pois myydä ja silloinhan asunnon arvo nousisi?
Oisko tälläsessä mitään järkeä tai onko jotain muita asioita mitä mun pitäis ottaa huomioon? Tietysti taloyhtiöön tulevia korjauksia, mutta niiden kustannukset nyt ei mitään jättimäisiä olisi? Entä muita juttuja mitä pitäisi ottaa huomioon?