Miksi et tee/halua lapsia?
Aloitan.
Ihmisiä on muutenkin liikaa, enkä tiedä haluanko tuoda tämän kaaoksen keskelle yhtä viatonta ihmiselämää.
Kommentit (47)
Vaikeahan se on yksin tehdä, kun ei yli 20 vuoteen ole tullut vastaan naista, joka olisi halunnut niitä yrittää väkertää mulle.
m41
En pidä lapsista. Minun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset haluavat lapsia. Lapset ovat minusta puuduttavan tylsiä pieniä hirviöitä, joista sosiaalistumisen kautta toivottavasti tulee jotain ihmistä muistuttavaa 18 ikävuoteen mennessä.
Olen heikompaa ainesta, siksi en tee lapsia. Olisin kyllä halunnut, mutta käytän järkeäni.
En tee lapsia, koska en halua lapsia. Miksikö en halua lapsia? En tiedä. Varmaan samasta syystä kuin en halua omaa hevostakaan.
Elämä on paljon parempaa ilman lapsia. En ole vielä keksinyt yhtään syytä, miksi pilaisin elämäni. Uutta mahdollisuutta kun ei saa.
Olen pian 28-vuotias ja erosin viime syksynä melkein 7 yhteisen vuoden jälkeen avomiehestäni. Ikinä ei tähän ikään mennessä ole käynyt mielessäkään hankkia lapsia. En vain yksinkertaisesti ole koskaan halunnut eikä halunnut eksänikään. Nyt olen eronneena todella kiitollinen lapsettomuudestani. Minulla on uusi ihana miesystävä, jolla ei myöskään ole lapsia. Olemme vapaita tekemään mitä tahdomme ja edessä on toivottavasti onnentäyteinen eka yhteinen kesä.
Ei ole tullut tarvetta hankkia lapsia. Lisäksi omia ahdistuksia on jo rittävästi,lapsi lisäisi niitä joten ei kiitos.
Liian ahdistavaa ja vapauttani rajoittavaa. Pallo jalassa 24/7x18 vuotta ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:54"]Kerrankin järkevät perusteet. Älykäs aines on liian fiksua lisääntymään, kun heikompi aines lisääntyy minkä kerkeää..
[/quote]
Minulla on mielenterveysongelmia ja olen köyhä. En pystyisi tarjoamaan lapsille hyvää elämää.
Yksinolon tarpeeni on niin suuri, että en voisi elää toisen ihmisen kanssa saman katon alla (en lapsen, en aikuisen). Kun tulen töistä kotiin, minun täytyy saada olla ainakin seuraavaan aamuun saakka yksinäni.
N 55
Mä en osaa päättää haluanko lapsia. Toisaalta haluan ja toisaalta taas en. Tuntuu, etten osaisi sitä äitinä-oloa eikä olisi tarjota lapselle parasta. Mulla kyllä aikaa lapsenteolle vielä olisi (olen 25v), joten saa nähdä kuin käy.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:06"]
En tee lapsia, koska en halua lapsia. Miksikö en halua lapsia? En tiedä. Varmaan samasta syystä kuin en halua omaa hevostakaan.
[/quote]
En ole koskaan halunnut lapsia. Pidän kyllä esim. sukulaislapsistani paljonkin, mutta omia en halua. En ole koskaan nähnyt itseäni äitinä ja nautin elämästäni näin. Lisäksi olen erittäin stressiherkkä luonne, en usko kestäväni lapseen liittyvää stressiä, väsymystä ja huolta.
Rasitun yleensä lasten seurasta,vaikka joistain pidänkin paljon.Ahdistaa ajatus,että joku roikkuu kiinni.
En tiedä. En vaan koskaan ole tuntenut halua saada lapsi. Pidän kyllä (joistain) lapsista, kuten sisareni lapsista ja kummilapsestani.
Sipilän ja persujen takia en uskalla.