Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ajoin viisitoista vuotiaan pois kotoa

Vierailija
09.06.2015 |

Minulla oli ongelmia alkoholin käytön kanssa. (Nyttemmin olen sitten lopettanut, 13v käytön jälkeen) poikani halusi muuttaa heti peruskoulun jälkeen 300km päähän hän meni siis lukioon.
Näen poikaani n. Kerran kuukaudessa ja ikävä on hirveä :(. Hän sanoi viime viikolla tai pikemminkin räjähti puhelimessa ja laukoi kaikki epäoikeudenmukaisuudet ja haukkui minut paskaksi vanhemmaksi. Juomiseni oli ollut kuulemma hirveää katsottavaa. Kun ehdotin että hän voisi muuttaa tämän vuoden jälkeen takaisin kotiin, hän sanoi että mieluummin tappaisi itsensä ja löi luurin korvaan.
.
Minähän vuokran maksan ja kaikki muut kulut, mitä pojalta tulee. (Tiukkaa on)
Hän oli luokkansa parhaimpia (keskiarvo siis) ja sai stipendejäkin peruskoulun loputtua. Lukiokin menee hyvin.
Poika on huolehtiva, tosi vastuuntuntoinen ja sellainen herrasmies. -täysin vastakohta minusta, en ymmärrä miten pojasta on voinut tulla noin järkevä ja reipas.
En tiedä mitä mun pitäis enää ajatella, rahatilanne on tiukka.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä ton vuokranmaksun velkaakin koska olet ollut huono vanhempi. Ja lakikin sanoo että alle 18 v on vanhempien elätettävä. Että näin nyt on, sopeudu tähän.

Vierailija
2/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hän ajan kanssa antaa anteeksi. Ei kaikki ole voinut olla ihan paskaa, jos koulu on mennyt noin hyvin. 

Jos nyt kerran kuussa näette, niin ei hän läpeensä katkera ole. Silloin ette näkisi ollenkaan. 

Ei sinun vuokraa tarvitse maksaa. Opiskelijan asumislisä ja töitä lukion ohella. Monet muutkin joutuvat niin tekemään, jos muuttavat pois toisen asteen opiskelujen takia. Itse kyllä yrittäisin ainakin tukea taloudellisesti tuossa tilanteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:18"]kyllä hän ajan kanssa antaa anteeksi. Ei kaikki ole voinut olla ihan paskaa, jos koulu on mennyt noin hyvin. 

Jos nyt kerran kuussa näette, niin ei hän läpeensä katkera ole. Silloin ette näkisi ollenkaan. 

Ei sinun vuokraa tarvitse maksaa. Opiskelijan asumislisä ja töitä lukion ohella. Monet muutkin joutuvat niin tekemään, jos muuttavat pois toisen asteen opiskelujen takia. Itse kyllä yrittäisin ainakin tukea taloudellisesti tuossa tilanteessa. 
[/quote]
Tukia emme saa ja töitä hänen ei ole mahdollista tehdä. Päivät 8-4 + läksyt ja muut koulutehtävät päälle, kuudelta hänen päivänsä "loppuu". Toki on nuo viikonloput, mutta viitsinkö niitä ainoita kahta vapaapäivää riistää? Hän myös soittaa ja viikonloputusein menee siinä.

Vierailija
4/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo näin:

1 §

Lapsella on oikeus riittävään elatukseen. Se käsittää lapsen kehitystason mukaisten aineellisten ja henkisten tarpeiden tyydyttämisen, lapsen tarvitseman hoidon ja koulutuksen sekä tästä aiheutuvat kustannukset.

Vierailija
5/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:18"]kyllä hän ajan kanssa antaa anteeksi. Ei kaikki ole voinut olla ihan paskaa, jos koulu on mennyt noin hyvin. 

[/quote]
Tukia emme saa ja töitä hänen ei ole mahdollista tehdä. Päivät 8-4 + läksyt ja muut koulutehtävät päälle, kuudelta hänen päivänsä "loppuu". Toki on nuo viikonloput, mutta viitsinkö niitä ainoita kahta vapaapäivää riistää? Hän myös soittaa ja viikonloputusein menee siinä.
[/quote]
anna pojan asuu omassa asunnossa. Selvästi parempi vaihtoehto. Ja jos et saa tukia, niin ei nyt oikeasti voi niin tiukkaa olla että pojan asumisjuttuja pitäis leikata. Voisitko leikata jostain muualta?

Vierailija
6/7 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt se sama joka pyllisteli siellä ulukona? Vai mistä myö puhutaan? :D

Vierailija
7/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootpa ollu surkee vanhempi :(