Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla syntynyt MUMMO

Vierailija
09.06.2015 |

Siis järkytyin, kun entinen luokkakaveri laittoi facebookissa kuvan LAPSENLAPSESTAAN.

Tämä kyseinen nainen on siis minua vuoden vanhempi, jäi ilmeisesti luokalleen/aloitti koulun myöhässä. Oli aina sellainen äänekäs kiusaaja-bitch, jota monet meistä pelkäsivät... Mutta sellaisia suositut olivat ysärillä ainakin meidän yläasteella.

Hän sai lapsen kesken ysiluokan eli ollessaan 16. Nyt tämä 18 vuoden ikään varttunut lapsi sai itsekin lapsen ja niin -82 syntyneellä itselläni on luokkatoveri, joka on jo ISOÄITI.

Muita järkyttyneitä???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäitiys ihan tutkitustikin periytyy.

Vierailija
2/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:20"]

No, teiniäitiys on periytyvää :D

Ala-asteen luokkakavereistani kolme oli teiniäitien lapsia ja heillä kaikilla kolmella oli vähintään 2 lasta ennen kuin he täyttivät 20. Eri isät lapsilla, tietenkin.

[/quote]Tähän. Mulla myös entisten koulukavereiden joukossa samanlaisia tapauksia. Ensimmäinen lapsi tullut kun äiti on ollut 15- tai 16-vuotias, sitten on jäänyt koulut käymättä ja lapsia on tullut lisää eri isille, jotka eivät ole juuri mitenkään läsnä lastensa elämässä, ja edelleen on koulut käymättä ja äidit ovat työttöminä. Sama kohtalo heidän omilla lapsillaan sitten kun ovat teini-iässä. Tullaan raskaaksi enemmän tai vähemmän vahingossa ja sama kouluttamattomuuden ja isättömyyden kierre jatkuu. Tämä ei ole hyvä kenellekään ei moraalisesti eikä muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä nuori :D mutta jotenkin ihanaa, ikänsä puolesta jaksaa touhuta mummona lapsenlapsensa elämässä täysillä, ja jos vaan saa hengissä olla niin suuri mahdollisuus nähdä vielä monta tulevaa sukupolvea :) mun mielestä näitä turhaan arvostellaan, mun isä oli 36 kun hänestä tuli pappa, ja nyt hän on jo isopappa. Saanut nähdä tulevia sukupolvia ja jaksanut olla täysillä mukana, vieläkään ei ikä paina.

Vierailija
4/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylläri että av-mammat alapeukuttaa, kun itse tekevät esikoisensa 40-vuotiaana ja silloinkin pohtivat, ovatko vielä liian nuoria. -2-

Vierailija
5/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyisaatana ajatus mummoudesta kolmekymppisenä on puistattava... Pari sellaista nyt jo nelikymppistä tunnen ja he kyllä ainakin ulkonäkönsä puolesta menevät mummoista. Ihan siis ovat keski-iän ohittaneiden näköisiä!

Kai sellainen teinivanhemmuuteen liittyvät elämäntapa (aloitetaan ryyppäys ja röökinpoltto ala-asteella, "aikuistutaan" yläasteella kun tullaan äidiksi, kasvatetaan oman teinin vauva jne.) vie terveyttä ja sehän näkyy väsyneenä ja velttona olemuksena.

Vierailija
6/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää. Siis se ajatus, että olenko minä jo niin vanha että samalla vuosikymmenellä syntyneillä on jo lapsenlapsia. Olen kylläkin 80-luvun loppupuolella syntynyt. Suurimmalla osalla ei kyllä varmaan vielä ole edes omia lapsia.

Vierailija
7/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen luokkakavereistani kolme oli teiniäitien lapsia ja heillä kaikilla kolmella oli vähintään 2 lasta ennen kuin he täyttivät 20. Eri isät lapsilla, tietenkin.

Vierailija
8/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä pistää miettimään :D itellä 31-vuotias sisko eikä hänelläkään vielä lapsia.. Saatika että olis lastenlapsia.. Hyvänen aika..

Vierailija
9/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes osaa kuvitella itseni ikäisiä, 1970-luvulla syntyneitä mummoiksi vaikka meissä niitä varmasti löytyy ihan eri tavalla kuin 1980-luvun naisista.

Ei ole ainakaan omassa kaveripiirissä yhtään, jonka lapsi olisi nuorella iällä tehnyt kenestäkään mummoa.

Vierailija
10/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 82 syntynyt ja sain juuri esikoiseni... Vai että ikäisiäni mummoja löytyy Suomesta, mikä kehitysmaa tämä nyt on???

Vierailija
11/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 10:20"]

[/quote]

No ei se nyt ihan niinkään mene. Mun äiti oli 18.v. synnyttäessään mut. Mä sain esikoiseni 32- vuotiaana. Nyt odotan toista lasta ja ihan samalle miehelle.

Vierailija
12/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -83 ja odotan esikoista. Jos joku vuoden vanhempi tulisi kertomaan, että on mummo, niin tuntisin itseni vanhaksi :)

Vierailija
13/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissäni meinasi käydä noin, että siis olisi tullut 80-luvulla syntynyt mummo... Eli '80 syntynyt ystäväni tuli nuorena äidiksi, oli 21 esikoisensa saadessaan. No, tämä syksyllä kasiluokalle menevä teini tuli tässä taannoin raskaaksi. Teki onneksi abortin.

Vierailija
14/14 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Oon 36 eikä oman ikäluokan tutuissa ole ketään isovanhemmaksi ehtinyttä, joten kyllä sitä vähän ihmetyttää vaikka toki tiedän että tuollaista sattuu. Oma lapsi on 10, joten ei luultavasti menee tovi ennen kuin lapsia saa (jos niitä ylipäänsä haluaa). Joskys muuten luin jutun brittiläisestä naisesta josta tuli isoäiti kai 29-vuotiaana :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi