Säästötalkoot
Luin iltasanomien sivuilta keskustelua, jossa isompien lasten vanhemmat/lapsettomat haukkuivat päiväkodin työntekijöitä ja lasten vanhempia laiskoiksi siivelläeläjiksi kun isompia ryhmäkokoja vastustetaan. Jäin miettimään tätä säästöasiaa. Lähtökohtaisestihan kenelläkään ei joko ole varaa säästää tai sitten ollaan nettomaksajia ja on ihan epäreilua että taas mua rokotetaan. Saavutetuista eduista nyt ei vaan kukaan halua luopua.
Tähän keskusteluun saa laittaa vain sellaisia säästökohteita, jotka koskevat sinua itseäsi. Mistä sinä säästäisit, jos olisi pakko?
Kommentit (6)
Niin oma lista:
Poistaisin asuntolainojen korkovähennyksen.
Jos on ihan pakko niin mielummin ottaisin palkan alennuksen kuin pidemmät työpäivät (vaikka palkka ei todellakaan ole suurensuuri).
Ei koske minua tällä hetkellä, mutta koska kolmas lapsi kuitenkin on haaveissa niin liittyy minuun. Eli se että äitiys yms vapailta ei kertyisi lomapäiviä on mun mielestä ok.
Muut mun hyväksymät asiat koskisi mua vain etäisesti, joten ne eivät tähän kuulu.
Voisin vähentää 5 € opintotuesta/ kk.
Koska kuulumme siihen ylempään luokkaan, niin eipä noita tulonsiirtoja tule, joten ei voi niistä säästää, mutta sen sijaan minun puolestani voi nostaa veroja, jotta ryhmäkokoja ei suurennettaisi päiväkodeissa tai kouluissa. Ei täällä Suomessa oikeasti millään raaka-aineilla pärjätä, joten jos jatkossa haluamme olla elinvoimainen valtio, niin lapsiin ja koulutukseen täytyy satsata.
Lapsilisästä voisin säästää jopa sen 45€/kk. Eli 50€ lapsilisä riittäisi meille.
Mä voisin säästää vaikka en vaihda autoa joka kuukausi!