Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi menettää vanhempansa vs. vanhempi menettää lapsensa?

Vierailija
08.06.2015 |

Kumpi on pahempaa?

Olen itse jotenkin automaattisesti aina ajatellut sen olevan pahempaa niin, että vanhempi menettää lapsensa, mutta näemmä toisenlaisiakin mielipiteitä on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu lapsen iästä

Vierailija
2/4 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin, että lapsen menettäminen on paljon pahempaa. Se ei kuitenkaan poista sitä, että vanhemman menettäminen voi myös olla paha paikka ja traumatisoida ihmistä tai nostaa esiin vanhoja traumoja. 

Molemmissa tapauksissa paljon merkitystä on jäljelle jäävän ja kuolevan iällä ja kuolintavalla, eloonjäävän muilla perhesuhteilla, omalla henkisellä tasapainolla ja kyvyllä sopeutua henkisesti menetykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lapsen iästä kiinni. Tottakai pienelle lapselle joka kuitenki jo ymmärtää, on todella paha paikka menettää vanhempi
.Vanhemman ei kuitenkaan pitäisi joutua koskaan hautaamaan omaa lastaan, mutta tavallisesti lapset joutuvat hautaamaan vanhempansa joskus.

Mikäli nyt puhutaan menettämisestä= kuolema eikä esim.huostaanotosta jolloin vanhempi menettää lapsensa.

Vierailija
4/4 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta lähipiirissä kyllä. Isäni on n. 10-vuotiaana menettänyt isänsä ja myöhemmin lapsensa(eli siskoni, teki itsemurhan), kun tämä oli parikymppinen. Kuulemma lapsen menettämistä ei voi edes verrata tuohon aiempaan. Olen nähnyt ne muutokset vanhemmissani siskon kuoleman jälkeen, joten uskon tuon pitävän paikkansa.