Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä mitkä oli sinun ensimmäisiä lainaamiasi kirjoja/videoita kirjastosta lapsena?

Vierailija
01.02.2022 |

Minullla oli videoista: tankki täyteen, tarkkis, kyllä isä osaa, kultaiinen salama.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kirjan lainasin 4-vuotiaana 60-luvulla. Taisi olla jokin muumikirja.

Vierailija
2/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugs lehti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan 7 veljestä pakotettiiin lukemaan peruskoulussa ja se ei kiinnostanut minua yhtään koska se oli niin ulkona siitä ajasta jossa itse eli.

Vierailija
4/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään muista. Olen käynyt kirjastossa ihan pienestä pitäen, enkä muista, missä vaiheessa olen saanut kirjastokortin. Videoita ei silloin vielä kirjastoissa ollut, kun lainaamista aloittelin.

Vierailija
5/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Töpöhännän seikkailut

Vierailija
6/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lucky luke ja asterix sarjakuvat,pekka töpöhäntä kirjat.

Vierailija
7/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että oppiessani lukemaan, lainasin eka jonkin tavutetun kirjan. Sittemmin luin paljon kirjoja Vihreä Varis-sarjasta. Tein yhdestä sarjan kirjasta niin hyvän esityksen, että moni meidän luokalta halusi lukea saman kirjan.

Vierailija
8/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jugs lehti

Mä muistan Jugs -lehden!

Vierailija
9/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti

Vierailija
10/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina-kirjoja ja Nummelan ponitalli -kirjoja.

Vierailija
11/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen ensimmäisillä luokilla meillä oli lainakirjoja luokan perällä, jolloin lainasin kuvakirjoja ja helposti luettavia kirjoja. Kotimme viereen tuli kirjastoauto, joten harvemmin tuli asioitua isossa kirjastossa. Lainasin ainakin Vihreä Varis- sekä Neiti Etsivä -sarjoja kirjastoautosta. Jossain vaiheessa tuli lainattua Noidan käsikirja ja sen jälkeen menikin yöunet viikoiksi.

Vierailija
12/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti Muumi-kirjoja tai Asterix-sarjakuvia. Ihan ensimmäistä lainausta en kyllä muista. 70-luvulla synnyin. Luin myös kaikki Tiina-kirjat, Neiti Etsivä-sarjan, Mars-kirjat, Kolme etsivää-sarjan. Aika äkkiä oli se pikkukirjaston lasten osasto luettu. Sitten piti siirtyä aikuisten osastolle.

Vierailija
13/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen ekaa omaa lainausta en yhtään muista, kortin sain kirjastoautolle 6-vuotiaana, kävin siellä yksin kun osasin lukea jo ihan sujuvasti.

Niihin ensimmäisiin kuului kyllä Alli Nissisen satukokoelma Kalpeiden vuorten tarinoita ja Lewisin Narnia-kirjat Taikurin sisarenpoika sekä Velho ja leijona. Lisäksi muistan Barbara Sleigh'n kissasadut Carbonel ja Carbonelin kuningaskunta. Marjatta Kurenniemen Kuinka-Kum-maa on kaikkialla tulee myös mieleen.

Vierailija
14/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kirja oli joskus ekaluokkalaisena lastenkirja nimeltä Ville ja omenapuu. Mitään muuta en siitä muista.

Vierailija
15/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu Tupuna-kirjat ❤️

Vierailija
16/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen ekaa omaa lainausta en yhtään muista, kortin sain kirjastoautolle 6-vuotiaana, kävin siellä yksin kun osasin lukea jo ihan sujuvasti.

Niihin ensimmäisiin kuului kyllä Alli Nissisen satukokoelma Kalpeiden vuorten tarinoita ja Lewisin Narnia-kirjat Taikurin sisarenpoika sekä Velho ja leijona. Lisäksi muistan Barbara Sleigh'n kissasadut Carbonel ja Carbonelin kuningaskunta. Marjatta Kurenniemen Kuinka-Kum-maa on kaikkialla tulee myös mieleen.

Oi, minä muistan myös hyvin tuon kirjan Kuinka Kum-maa on kaikkialla. Luin sen lapsena monta kertaa. Myös Susan Cooperin Pimeä nousee-sarjan kirjat olivat hyviä.

Vierailija
17/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan kirjan lainasin 4-vuotiaana 60-luvulla. Taisi olla jokin muumikirja.

Minäkin lainasin ekan kirjan 4-vuotiaana 60-luvulla. Kävin yksin kirjastossa, joka oli meidän kodin vieressä. Kirja oli pingviinistä kertova kuvakirja ja lainasin sen kaikkiaan varmaan parikymmentä kertaa.

Vierailija
18/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarzanit luin kaikki tarzan kirjat jotka kirjastossa  oli. Sitten kai viisikko-kirjat. siitä se alkoi jatkossa 35 vuoden ajan 2-4 kirjaa viikossa. Kunnes kirjoitin itse kirjan. Silloin lukeminen vain loppui. Nyt ei ahdistuksen takia kykene lukemaan kun ei pysty keskittymään.  

Vierailija
19/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi Pitkätossu, muistan kun piti nähdä vaivaa ollakseen ensimmäinen, oli kova kilpailu, luokan johtajatyypin takia, häntä harmitti ja taisi jotain sanoakin.  Yleensä kilpailu tuntui kamalalta.

Vierailija
20/21 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarzanit luin kaikki tarzan kirjat jotka kirjastossa  oli. Sitten kai viisikko-kirjat. siitä se alkoi jatkossa 35 vuoden ajan 2-4 kirjaa viikossa. Kunnes kirjoitin itse kirjan. Silloin lukeminen vain loppui. Nyt ei ahdistuksen takia kykene lukemaan kun ei pysty keskittymään.  

Mitkä olivat suosikkejasi Tarzan-kirjoista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi