Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys

Vierailija
08.06.2015 |

Mikä mulla voisi olla kun väsyttää aivan sairaasti. En jaksa yhään mitään vaan pienenkin tekemisen jäkeen olen ihan rättipoikki väsynyt ja kaadun sänkyyn ja saatan nukahtaakin. Syön rautaa ja vitamiineja suht monipuolisesti mutta ei tunnu auttavan yhtään. Verikokeissa ei ollut muuta erikoista kuin vähän huono hb. Ikää 40+ eikä enää pikkulapsia valvottamassakaan. Mikä mua vaivaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa söisit kunnollista ruokaa etkä tabuja.

Vierailija
2/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:29"]

Jospa söisit kunnollista ruokaa etkä tabuja.

[/quote]

Niinhän mä syönkin. Tekstiin tuli näköjään virhe (väsymystä kai sekin). Tuossa piti olla, että vitamiinien lisäksi syön siis monipuolisesti. Ei, että syön vitamiineja monipuolisesti. Mutta siis tätä juuri tarkoitan, en jaksa enää edes kirjoittaa täsmällisesti kun väsymyksen takia laitan mitä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotainhan sun ravinnossa on vialla, jos noin väsyttää. Se sun on itse selvitettävä.

Vierailija
4/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:35"]

Jotainhan sun ravinnossa on vialla, jos noin väsyttää. Se sun on itse selvitettävä.

[/quote]

Lääkäriin olen menossa, eiköhän se selvitä mutta ei haittaisi jos joku tälläkin keksisi jotakin syytä. Ajatuksia?

Vierailija
5/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ollut tuota väsymystä? Onko ollut stressiä tms joka on vienyt veronsa? Kilpparitkin varmaan katsottiin? Uniapnea? Kyllähän lääkärin pitäisi tutkimuksia jatkaa jos on elämistä ja elämänlaatua haittaavaa väsymystä.

Vierailija
6/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittautahan kilppariarvosi. Itsellä paljastui tuhottoman väsymyksen syyksi kilpirauhasen vajaatoimnta. Jos on raja-arvoilla, niin koeta saada lääkettä siihen

Vierailija
7/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:22"]Mikä mulla voisi olla kun väsyttää aivan sairaasti. En jaksa yhään mitään vaan pienenkin tekemisen jäkeen olen ihan rättipoikki väsynyt ja kaadun sänkyyn ja saatan nukahtaakin. Syön rautaa ja vitamiineja suht monipuolisesti mutta ei tunnu auttavan yhtään. Verikokeissa ei ollut muuta erikoista kuin vähän huono hb. Ikää 40+ eikä enää pikkulapsia valvottamassakaan. Mikä mua vaivaa?
[/quote]

Mulla tuota samaa usein. Nyt on ihme että oon jaksanu tiskata!
Ulkoiletko sinä?

Vierailija
8/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus? Stressi?

Mies

Vierailija
9/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:22"]Mikä mulla voisi olla kun väsyttää aivan sairaasti. En jaksa yhään mitään vaan pienenkin tekemisen jäkeen olen ihan rättipoikki väsynyt ja kaadun sänkyyn ja saatan nukahtaakin. Syön rautaa ja vitamiineja suht monipuolisesti mutta ei tunnu auttavan yhtään. Verikokeissa ei ollut muuta erikoista kuin vähän huono hb. Ikää 40+ eikä enää pikkulapsia valvottamassakaan. Mikä mua vaivaa?
[/quote]

Mulla tuota samaa usein. Nyt on ihme että oon jaksanu tiskata!
Ulkoiletko sinä?

[/quote]

Ja multa otettu kaikki verikokeet.
T. Sama

Vierailija
10/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee johonkin energiahoitoon tai vyöhyketerapeutille. Itse mietin japanilaista energiahierontaa.

Vierailija
11/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu. Söin 2 rautakuuria ja elämään palasi värit takaisin. Hemoglobiiniarvot eivät kerro rautavarastojen tilaanteesta! Kannattaa muuten kiinnittää huomiota, milloin ja miten rautalisän ottaa. Tehokkain aamuisin tyhjään mahaan itsepuristetun appelsiini- tai greippumehun kera. Ei heti kahvia, maitoa, pähkinöitä tms perään, sillä rauta ei imeydy tehokkaasti niiden kanssa. Muut vitamiinilisät kannattaa ottaa erillään raudasta, sillä nekin vaikuttavat imeytymiseen. Kannattaa myös kiinnittää huomiota ruokavalioon. Puhdasta, väririkasta ruokaa, vähän höttöhiilareita ja sokereita sekä makeutusaineita.

Vierailija
12/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:35"]

[/quote]

Lääkäriin olen menossa, eiköhän se selvitä mutta ei haittaisi jos joku tälläkin keksisi jotakin syytä. Ajatuksia?

[/quote]

Olihan tossa jo keksitty syy: ravinto. Vai eikö ole kiinnostusta selvittää, mikä syömisessä mättää.

Vierailija
13/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ollut tuota väsymystä? Onko ollut stressiä tms joka on vienyt veronsa? Kilpparitkin varmaan katsottiin? Uniapnea? Kyllähän lääkärin pitäisi tutkimuksia jatkaa jos on elämistä ja elämänlaatua haittaavaa väsymystä.

[/quote]

Ei normaalia elämää kummempaa stressiä. Kilparit katsottiin ja on ok. Ei uniapneaa luulisin. Ei ainakaan kukaan perheestä ole mitään omituista maininnut mun nukkumisesta. Voi tämä tietysti stressistäkin johtua mutta sille ei sitten voi mitään koska elämä nyt vaan menee niin kuin menee joiltakin osin. Ihmettelen, ettei vitamiinit ja rauta auta yhtään mitään vaikka niitä olen popsinut jo kuukauden kohta putkeen ja syönyt runsaasti kasviksiakin. Sellainen jatkuva tahmea ja väsynyt ja voimaton olo vaikka yritän tahdonvoimalla vääntää itseni liikkeelle saadakseni tehtyä edes jotakin.

Vierailija
14/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:36"]

[/quote]

Ei normaalia elämää kummempaa stressiä. Kilparit katsottiin ja on ok. Ei uniapneaa luulisin. Ei ainakaan kukaan perheestä ole mitään omituista maininnut mun nukkumisesta. Voi tämä tietysti stressistäkin johtua mutta sille ei sitten voi mitään koska elämä nyt vaan menee niin kuin menee joiltakin osin. Ihmettelen, ettei vitamiinit ja rauta auta yhtään mitään vaikka niitä olen popsinut jo kuukauden kohta putkeen ja syönyt runsaasti kasviksiakin. Sellainen jatkuva tahmea ja väsynyt ja voimaton olo vaikka yritän tahdonvoimalla vääntää itseni liikkeelle saadakseni tehtyä edes jotakin.
[/quote]

Mutta ulkoiletko?

Vierailija
15/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pillerit auta.

Vierailija
16/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:36"]

[/quote]

[/quote]
Jotenkin kuulostaa masennuksentyngältä jos ilmiselvää fyysiset jutut on tutkittu. Hyvä että oot menossa lääkäriin, jos sillä ois jotain järkevää sanottavaa. Toivottavasti on jotakin muuta kuin Masis.

Vierailija
17/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

B-vitamiinin puuton aiheuttaa väsymystä, onko tutkittu?

Vierailija
18/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:36"] Kauanko ollut tuota väsymystä? Onko ollut stressiä tms joka on vienyt veronsa? Kilpparitkin varmaan katsottiin? Uniapnea? Kyllähän lääkärin pitäisi tutkimuksia jatkaa jos on elämistä ja elämänlaatua haittaavaa väsymystä. [/quote] Ei normaalia elämää kummempaa stressiä. Kilparit katsottiin ja on ok. Ei uniapneaa luulisin. Ei ainakaan kukaan perheestä ole mitään omituista maininnut mun nukkumisesta. Voi tämä tietysti stressistäkin johtua mutta sille ei sitten voi mitään koska elämä nyt vaan menee niin kuin menee joiltakin osin. Ihmettelen, ettei vitamiinit ja rauta auta yhtään mitään vaikka niitä olen popsinut jo kuukauden kohta putkeen ja syönyt runsaasti kasviksiakin. Sellainen jatkuva tahmea ja väsynyt ja voimaton olo vaikka yritän tahdonvoimalla vääntää itseni liikkeelle saadakseni tehtyä edes jotakin. [/quote] Mutta ulkoiletko?

[/quote]

Joo. Vähän. En jaksa kovin paljon edes kävelläkään. Lähden välillä yrittämään kävelylenkkiä mutta jaksan kävellä ehkä 1-2 km ja sitten olen ihan naatti jo. En ole ylipainoinen.

Vierailija
19/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:36"] Kauanko ollut tuota väsymystä? Onko ollut stressiä tms joka on vienyt veronsa? Kilpparitkin varmaan katsottiin? Uniapnea? Kyllähän lääkärin pitäisi tutkimuksia jatkaa jos on elämistä ja elämänlaatua haittaavaa väsymystä. [/quote] Ei normaalia elämää kummempaa stressiä. Kilparit katsottiin ja on ok. Ei uniapneaa luulisin. Ei ainakaan kukaan perheestä ole mitään omituista maininnut mun nukkumisesta. Voi tämä tietysti stressistäkin johtua mutta sille ei sitten voi mitään koska elämä nyt vaan menee niin kuin menee joiltakin osin. Ihmettelen, ettei vitamiinit ja rauta auta yhtään mitään vaikka niitä olen popsinut jo kuukauden kohta putkeen ja syönyt runsaasti kasviksiakin. Sellainen jatkuva tahmea ja väsynyt ja voimaton olo vaikka yritän tahdonvoimalla vääntää itseni liikkeelle saadakseni tehtyä edes jotakin. [/quote] Mutta ulkoiletko?

[/quote]

Joo. Vähän. En jaksa kovin paljon edes kävelläkään. Lähden välillä yrittämään kävelylenkkiä mutta jaksan kävellä ehkä 1-2 km ja sitten olen ihan naatti jo. En ole ylipainoinen.
[/quote]

Voi että. Pitäiskö silti yrittää?

Vierailija
20/28 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

B-vitamiinin puuton aiheuttaa väsymystä, onko tutkittu?

[/quote]

B-12 on tutkittu ja se on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi