voi auttakaa ihmiset! hampaanpoiston jälkeinen kipu
Kärsin ilmeisesti kuivan kuopan syndroomasta, eli verihyytymä ei ole muodostunut poistetun hampaan kohdalle/se on lähtenyt vetämään.. Mikä avuksi tähän kipuun, otan vastaan ihan mitä vain neuvoja! Kipu aivan kamalaa ja vasta aamulla pääsen hampitohtorille. Miten ihmeessä selviän yöstä??! Haluisin nukkuakin edes vähän :( panadol on ainoa lääke jota saan ottaa, ja sitä olen jo maksimit vedellyt ilman apua.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 00:43"]Päivystykseen kai pakko mennä, jos muuten ei pärjää?
.
Entä,jos koittaisi lämpimällä hautoa seuraavaksi? Mummoni oli hoitanut aikoinaan siirtokarjalaisen hammaskipua lämpöhauteella. Juku villahuivi yms.
[/quote]
Kokeilin lämmintä aikaisemmin-ja meinasin kalahtaa tajuttomaksi kivusta! Auts!
Ja päivystykseen soitin aikasemmin, lähin päivystys on 75km:n päässä, sanoivat että jonoa on joten aamun pikkutunneille menisi vastaanotto lääkärille kivunhoitoa varten, että täytyisi yrittää selvitä kotona aamuun. :(
Nyt en kyllä keksi, mistä enää apua saisit.
Semmonen kurkkua puuduttava suihke?
Käy hammaslääkärissä. Laittavat neilikkaöljyä ja se auttaa. Öljy voi viedä makuaistin joksikin aikaa. Minulla vei.
kuivakuoppa
Mä en oo käyny kahteenkymmeneen vuoteen hammaslääkärissä. Pistäkää paremmaksi.
Drysocket aiheuttaa aivan kauheat tuskat Mene päivystykseen, ja pyydä kunnon kipulääkkeet että selviät aamuun. Tai sitten kenties siellä lääkäri osaa laittaa sulle uuden paikan siihen kuoppaan. Vasta uusi paikka vie kivun pois, sulla on luu paljaana siellä jos veripaikka lähtenyt.
Rohkeasti vaan kipupiikille! Voit vaikka odotella siellä aamuun saamassa kipulääkettä jos tarvis on.
Mä oon taistellut pari kertaa saman ongelman kanssa.eka kerralla ei mikään tavallinen särkylääke tehonnut.toisella kerralla sain reseptin Burana 600mg ja panacod! Kyllähän lähti kivut! Vaatikaa jotain tehokasta! Särky on muuten helvetistä!
Jotkut suosittelevat suolavettä kaikkiin hammas- ja iensärkyihin, ilmeisesti myös tuolle vaivalle, mitä itse koet. Voit yrittää Googlettaa tarkkoja ohjeita? Ole varoivainen kuitenkin, en oikein tiedä, sattuuko se liuos aluksi, ja ei todellakaan olisi mukavaa pyörtyä pelkästä kivusta. Lue tuosta niksistä vähän enemmän, jos kykenet. Itse olet käyttänyt alkoholitonta suuvettä vähän samaan ja se on auttanut, mutta minulla ei koskaan ole ollut mitään noin kivuliasta kokemusta suussani.
En myöskään tiedä, paljoako kipua se poistaa. Jos et mitenkään saa parempia lääkkeitä nyt, on ehkä parempi yrittää sinnitellä sinne aamuun hereillä. Tee jotain mukavaa, mitä pystyt. Yritä saada mieli pois siitä kivusta, se monesti auttaa itseäni hieman, kun ei ajattele. Sitten kunnon lääkkeet saatuasi voit nukkua kunnolla.
Tuo sama tilanne oli itselläni vuosi sitten. Ainut joka enää auttoi max. kipulääkkeen jälkeen, oli jääpussi, jonka laitoin tyynyliinan sisään, ja sitten se kipeä poski siihen päälle, ja siinä makasin hiljaa paikallani, naama "jäässä". Aamulla sitten menin hammaslääkäriin. Panacodia pyydät sitten huomenna!
Päivystykseen kai pakko mennä, jos muuten ei pärjää?
.
Entä,jos koittaisi lämpimällä hautoa seuraavaksi? Mummoni oli hoitanut aikoinaan siirtokarjalaisen hammaskipua lämpöhauteella. Juku villahuivi yms.