Onko nyt lisääntynyt sodanuhka?
Siis mitä mielyä olette todellisuudesta. Eihän nuo poliitikot lehdessä uskalla kertoa totuutta, kun se provosoisi suuntaan tai toiseen.
.
Mikä on mielipiteenne Suomeen kohdistuvasta sodanuhasta?
Kommentit (15)
Jos tulee sota Eurooppaan, niin jotenkin Suomikin siihen mukaan joutuu. Aina on joutunut.
Onko Venäjä aloittelemassa sotaa vai ei?
Oletteko huomanneet, että Suomi on ollut tasaisin väliajoin sodan osapuoli. Tilastojen valossa alkaisi olla sodan aika taas. Pelotrava ajatus.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:55"]
Siis mitä mielyä olette todellisuudesta. Eihän nuo poliitikot lehdessä uskalla kertoa totuutta, kun se provosoisi suuntaan tai toiseen. . Mikä on mielipiteenne Suomeen kohdistuvasta sodanuhasta?
[/quote]
Nyt on jännitettä ollut aika paljon ympäri maailmaa, niin en pidä sitä kovinkaan epätodennäköisenä enää. Sodathan on usein ollutkin sadan vuoden välein ja nyt on jo kulunut reilu 70 vuotta. Lisäksi monissa valtioissa on ollut mielenosoituksia, taloudellinen tilanne on huono, ihmisten mielipiteet ovat voimakkaammin jakautuneet, ihmisoikeuksia on rikottu myös aika paljon tietyissä valtioissa.
Ja itse luulen, että niillä lähetetyillä reserviläiskirjeilläkin on jokin merkitys.
Einstein vieläpä sanoi: "En tiedä millä aseilla kolmas maailmansota soditaan, mutta neljäs maailmansota soditaan kepeillä ja kivillä." Aika osuvaa, kun miettii kuinka monella valtiolla on nykyäänkin kaikennäköisiä ydinaseita ja joukkotuhoaseita.
Eivät ydinasevaltiot ehkä käyttäisi järeintä kalustoaan. Voisi olla ihan maasotaa vain ja modernia kaupunkisotaa. .
.
Sitä olen miettinyt, että mikä on Venäjän lopullinen tavoite. Johonkin se nyt tähtää.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:56"]
No nato uhittelee isompiaan koko ajan ja eu hämmentää kaikenlaisilla talouspakotteilla. Ei ole lisääntynyt suomea kohtaan vaan natoa kohtaan.
[/quote]
Ketkä lienevät Natoa isompia?
Suomen ulkoministeri Putinille, "Olet kuin sammakko, joka pullistelee Jabba de Hutille". Suomen puolustusministeri, "Lomautan upseerit ja pistän kertausharjoitukset jäihin". Mikä hätä meillä suomalaisilla olisi? Valittiin viisaat päättäjät.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:35"]
11 mistä nuo?
[/quote]
Kyllä on epävakautta, kun Venäjää vastaan on pakotteitakin.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:42"]
Eivät ydinasevaltiot ehkä käyttäisi järeintä kalustoaan. Voisi olla ihan maasotaa vain ja modernia kaupunkisotaa. . . Sitä olen miettinyt, että mikä on Venäjän lopullinen tavoite. Johonkin se nyt tähtää.
[/quote]
Sehän se on kun suomella ei ole ydinaseita eikä suomi kuulu natoon. Käytännössä se toivottaa tervetulleeksi sellaiset maat jotka täältä haluavat jotain.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:28"]
Kyllä on epävakautta, kun Venäjää vastaan on pakotteitakin.
[/quote]
Pakotteet taitavat olla pieni sivujuoni näytelmässä, jossa Euroopan maiden rajoja siirrellään.
No nato uhittelee isompiaan koko ajan ja eu hämmentää kaikenlaisilla talouspakotteilla. Ei ole lisääntynyt suomea kohtaan vaan natoa kohtaan.