Täytyykö koodaamisessa kaikki aina aloitttaa alusta vai voiko siinä käyttää ns valmiita pohjia säästäääkseen työtunteja?
Kommentit (5)
Eiköhän monikin koodari uudelleenkäytä omia / kopioi toisten tekemiä koodinpätkiä ja muokkaa niitä tilanteeseen sopiviksi niin paljon kuin vain on mahdollista.
Itse en ole koodari, mutta teen vähän vastaavanlaista hommaa, ja ei ole mitään järkeä kaikkea kirjoittaa alusta asti uusiksi, kun voi hyödyntää aiemmin tehtyä.
Harvassa ovat kai ne, jotka pääsevät aloittamaan esimerkiksi jonkin käyttöjärjestelmän koodaamista nk. puhtaalta pöydältä.
Isommat projektit aloitetaan aina tyhjästä tekemällä uusi solution. Siihen voidaan sitten kooditasolla liittää vanhoista projekteista osia, mutta yleensä nekin siistitään ja ainakin minä lisään näissäkin tapauksissa uudeln luokan tms. jotta namespacet tulevat kohdalleen ja sitten vasta kopioin vanhaa koodia.
Vierailija kirjoitti:
Isommat projektit aloitetaan aina tyhjästä tekemällä uusi solution. Siihen voidaan sitten kooditasolla liittää vanhoista projekteista osia, mutta yleensä nekin siistitään ja ainakin minä lisään näissäkin tapauksissa uudeln luokan tms. jotta namespacet tulevat kohdalleen ja sitten vasta kopioin vanhaa koodia.
Miten teet sen?
Voihan autonkin rakentaa iham_itte kasvattamalla kumipuut rengasmatskuksi jne?