Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääkö teilläkin leivänkannikat syömättä?

Vierailija
07.06.2015 |

Meillä tuppaa jäämään leivänkannikat homehtumaan. Lapset eivät niihin koske, minään en mielellään. Mies nyt joskus niitä syö. Useimmiten päätyvät roskiin. En kyllä yhtään tykkää heittää ruokaa roskiin. Saisivat tehtaalla ottaa kannikat pois pakkauksista. Käyttäisivät johonkin jatkeeksi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuton puhuu... Rupea ostamaan jotain Ruispaloja tai Reissareita, niin jokainen pala on kannikka.

Vierailija
2/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskahousuja olette. Samaa leipää se on. Ei kaiken tarvitse aina olla kivaa tai mukavaa jotta voi syödä.

-Mies XX

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet valmiiksi siivutettujen kantapaloja? Meillä ne syödään ensimmäiseksi, tai siis minä syön jos vaan ehdin. Mutta vain silloin, kun tuoretta leipää ja kantapala on sopivan pieni.

Et taida tulla ajatelleeksi, että ne ovat joidenkin herkkua. Ongelmasta pääset sillä, että valitset sellaisia leipiä, joissa on mahdollisimman pienet kannikat. Menee ainakin paljon vähemmän hukkaan, jos niitäkään ei kukaan syö.

Vierailija
4/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee niistä krutonkeja, jauha korppujauhoiksi? Käytä jo "pehmeänä" itse jatkeena. Tai vie jollekin hevosihmiselle, kun ovat kuivaneet (siis ei homeisia). Oletko kenties uusavuton?

Vierailija
5/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla jää. Pizzan reunat myös. Mua tuo tapa ärysyttää ja lopuksi minä sitten syön ne jämät. - mies 38v

Vierailija
6/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, puhun valmiiksi siivutetuista paahtoleivistä.
Ulkomailla olen nähnyt paahtoleipiä, joista kannikat on otettu tehtaalla pois.
Reissarit sun muut menee sellaisenaan toki, mutta paahtis ei. Meillä menee viikossa 2-3 paahtoleipäpakettia, joten kannikoita tulee kyllä.
Ap

Vierailija
7/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannathan ovat leivän kuin leivän paras osa!

Vierailija
8/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti teki kuivahtaneista keivänpaloista ja kannikoista leipälämmitöstä. Tekotapoja oli kaksi: joko leipäpalat syvälle lautaselle ja kuuma maito päälle, ehkä nokare voita tai maukkaampi vaihtoehto: sulatetaan voita valurautapannussa, paistetaan leivänpalat molemmin puolin voissa ja lopuksi kaadetaan pannuun vielä maitoa, annetaan kuumentua ja eiku syömään!

Vierailija
9/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:30"]

Juu, puhun valmiiksi siivutetuista paahtoleivistä. Ulkomailla olen nähnyt paahtoleipiä, joista kannikat on otettu tehtaalla pois. Reissarit sun muut menee sellaisenaan toki, mutta paahtis ei. Meillä menee viikossa 2-3 paahtoleipäpakettia, joten kannikoita tulee kyllä. Ap

[/quote]

"2-3 pahtoleipä-pakettia viikossa." - mielestäni pitäis ottaa teidän lapset huostaan. yök

Vierailija
10/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kantapalassa on niin hirveää :D Ihme nirsoilijoita. Sitä samaa leipää se on.

Vierailija
11/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:30"]

Juu, puhun valmiiksi siivutetuista paahtoleivistä. Ulkomailla olen nähnyt paahtoleipiä, joista kannikat on otettu tehtaalla pois. Reissarit sun muut menee sellaisenaan toki, mutta paahtis ei. Meillä menee viikossa 2-3 paahtoleipäpakettia, joten kannikoita tulee kyllä. Ap

[/quote]

"2-3 pahtoleipä-pakettia viikossa." - mielestäni pitäis ottaa teidän lapset huostaan. yök
[/quote]

Ehhhee, wt-palstamamma. Ruisleipäkö on ainoa oikea leipä? Kyllä sit pitäis miljardit lapset maailmassa huostaanottaa

Vierailija
12/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:39"]Mikä siinä kantapalassa on niin hirveää :D Ihme nirsoilijoita. Sitä samaa leipää se on.
[/quote]

En tiedä, meille se ei vaan maistu.

Vierailija
13/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kotitaloudet heittävät hirveästi syömäkelpoista ruokaa roskiin. Samalla valitetaan, kuinka ruoka on kallista.

Vierailija
14/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää myös syömättä useimmiten.

Vierailija
15/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:24"]

Tarkoittanet valmiiksi siivutettujen kantapaloja? Meillä ne syödään ensimmäiseksi, tai siis minä syön jos vaan ehdin. Mutta vain silloin, kun tuoretta leipää ja kantapala on sopivan pieni.

Et taida tulla ajatelleeksi, että ne ovat joidenkin herkkua. Ongelmasta pääset sillä, että valitset sellaisia leipiä, joissa on mahdollisimman pienet kannikat. Menee ainakin paljon vähemmän hukkaan, jos niitäkään ei kukaan syö.

[/quote]

Älä ap nyt hulluja puhu. Ne kannikathan ovat leivän parasta osaa. Meille ostetaan aina siivuttamatonta pikkuleipomon ruisleipää ja hyvin nopeasti pyöreä limppu muuttuu kantikkaaksi, kun veistellään niitä mahtavan makuisia kannikkapaloja. Kuoressa on ruisleivässä se paras maku ja sopivan rapea kuori on suurinta herkkuani.

Vierailija
16/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkiosa leivästä

Vierailija
17/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:42"]Suomalaiset kotitaloudet heittävät hirveästi syömäkelpoista ruokaa roskiin. Samalla valitetaan, kuinka ruoka on kallista.
[/quote]

Samaa mieltä. Siksi toivoisin paahtoleipää ilman kannikoita.

Ap

Vierailija
18/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Siis leipää ilman kannikoita/kuorta. Kerro mulle, miten se onnistuu, jos sitä leipää ei paisteta?

Vierailija
19/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Voi hyvää päivää. Siis leipää ilman kannikoita/kuorta. Kerro mulle, miten se onnistuu, jos sitä leipää ei paisteta?
[/quote]

Ulkomailla ne siivutetaan valmiiksi ja kannikat jätetään tehtaalle, jossa ne käytetään hyödyksi.

Vierailija
20/20 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille, jos siellä on kaikki niiiiiiiiin paremmin.