Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuntosalilla suurimmaksi osaksi timmejä salimimmejä ja salikundeja?

Vierailija
31.01.2022 |

Nolottaa näin pulleana ja muutenkin huomiotaherättävän isokokoisena mennä salille. Tarvitsisin ensimmäiseksi vielä jonkin laitteiden käyttöohjauksenkin.

Voisin kuvitella, että olen just sellaista tyyppiä niiden laitteiden kanssa, että mua kuvattaisiin someen ja naureskeltaisiin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Mun vanhemmat käy salilla ja ne on n. 80v.

Vierailija
2/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden taas pitkästä aikaa kaupungin salille. Timmit käy muualla.

M55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä salilla käytte te vanhemmat ihmiset?

Vierailija
4/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
5/6 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin miettinyt kehtaanko mennä salille :( Aion kyllä ensin laihduttaa ylipainon pois ennen kuin sinne astun. Minäkään en osaa käyttää niitä laitteita joten tarvitsen opastajan. Pitää tarkkaan valita se sali. Luulisi kyllä että tosissaan treenaavat menevät sinne nimenomaan treenaamaan. Ja on kai siellä pahempaakin nähty kuin minä :D

Vierailija
6/6 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan! Eiköhän nuo fitnessihmiset oleile lähinnä omilla, kuvauksellisemmilla saleillaan, ainakin kaupungin saleilla näkyy ihan tavallisia ihmisiä. Niitä suosittelen muutenkin, hintatasokin on kohtuullinen ja yleensä kaikki peruslaitteet löytyvät. Laitteet eivät ole ehkä uusia ja muodinmukaisia, mutta itse hankkiuduin kovaan kuntoon ihan kaupungin saleilla käymällä. Eikä tarvitse huolia siitä, miltä näyttää tai mitä muut ajattelee, tavallisilla saleilla kaikki muutkin ovat vain treenaamassa. Ei ketään kiinnosta, onko jollakin hassunnäköiset kengät tai muodista mennyt paita.

Ylipainoa ei tarvitse laihduttaa pois ensin, salilla käyminen on itseasiassa jopa hyvä lisätuki painonpudotukseen. Itsekin aloitin salillakäymisen lähemmäs satakiloisena (olen keskimittainen nainen). Toki jos ylipainoa on todella runsaasti, täytyy ottaa huomioon turvallisuus: sydäntä ei ole hyvä rasittaa liikaa ja liikkeiden liikeradat voivat vääristyä, joka kohottaa loukkaantumisriskiä. Uiminen tai kevyt kävely voi olla alkuun parempi vaihtoehto kuin saleilu, mutta toki jos salikipinä on kova, voi harrastaa sitäkin, kunhan tiedostaa turvallisuusriskit ja ottaa rauhallisesti.

Laitteiden oppimista ei tarvitse stressata, työväenopistot ja jotkut salit järjestävät laitteisiintutustumiskäyntejä. Netistäkin löytyy varmasti videoita, ja monessa laitteessa itsessään on kyljessä/seinällä kiinni ohjeet. Äkkiä ne myös oppii. Eikä tarvitse stressata tekeekö oikeita liikkeitä, varsinkin alussa ihan kaikki tekeminen kehittää ja nopeasti.

Salikäynti tiivistetysti:

1) Ensin lämmitellään venyttelemällä, juoksumatolla, kuntopyörässä, stepperissä, soutulaitteessa, ihan mikä vaan itselle tuntuu mukavalta. Sekin menee hyvin alkulämmittelyistä, jos pyöräilee salille!

2) Valitaan tehtävä liike. Laitteesta valitaan painot (monessa on painojen kohdalla tappi, joka työnnetään halutun painon kohdalle), mennään laitteeseen, tehdään 10 toiston sarja. Korjataan painoja, jos liian kevyt tai liian painava. Levätään hetki ja tehdään toinen 10 toiston sarja. Vielä kerran lepo ja kolmas sarja.

3) Jos käytetään vapaita painoja, laitetaan painot paikalleen ja annetaan muille tilaa. Siirrytään uuteen laitteeseen.

4) Toista kohtia 2-3 kunnes tuntuu, että treenattu on!

5) Rauhallinen loppuvenyttely (ei pakollinen)

6) Proteiinijuoma tai ateria mahdollisimman pian kuntoilun jälkeen.

Vettä on hyvä juoda jos janottaa.

Toivottavasti näistä oli apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä