Miten luotettavia noi koronan kotitestit on?
Lapsella nousi kuume nyt illalla 38 asteeseen. Tehtiin heti kotitesti, koska minun töissäni on käsky jäädä omaehtoiseen karanteeniin jos perheessä koronaa. No lapselta se oli hiukan hankala ottaa, saatiin kuitenkin otettua mutta negatiivinen oli. Uskallankohan luottaa tuohon, vai tehdäänkö aamulla uusi ennen kun lähden töihin?
Kommentit (14)
Valmistajalle erittäin luotettava tulonlähde. Muuten mitä oikeasti kuullut niin voi olla miinus ja heti tk testi plus.
Omikron saattaa näkyä vasta parin päivän päästä. Kysy työnantajalta.
Minä en laita kiina kamaan yhtään senttiä eli en osta maskeja enkä kotitestejä. Tuollainen pas...... maa pitäisi laittaa boikottiin ihan jokaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kotitestit eivät anna välttämättä oikeaa tulosta, kun vasta 4. päivänä oireiden alkamisesta.
No tätä minäkin vähän epäilin. Mutta kun tk testeihinkään ei pääse.. Ap
Mitä tässä nyt tuttavilta seurannut kun monet koronassa niin kotitesti antaa negatiivisen sinä päivänä kun oireet alkaa. Seuraavana päivänä saattaa jo näkyä tartunta. Eli yleensä 1-2 päivän päästä näkynyt positiivinen kun oireet alkaa.
Testaa vielä aamulla.
Noin viidenkymmenen yläkoululaisen otannalla ovat luotettavia.
-ulkosuomalainen (ope)
Itselläni näkyi positiivinen tulos seuraavana päivänä, kun oireet alkoivat yöllä.
Jos kotitesti on positiivinen, edes haalea viiva, niin sitten on tuo virallinen testikin. Mut negatiivista se voi näyttää väärin. Kokeile huomenna uudestaan, oireet kuitenkin täsmää ja nyt on altistumisia kaikkialla. Omikron voi testata ottaa myös nielusta tuolla kotitestillä. Jos saa sieltä pyöräyteltyä vähän, niin ettei osu kieleen, omikron kuulemma viihtyy siellä hyvin. Tai sitten syökitedti jos osaa kunnolla sylkäistä.
Meillä yksi lapsista antoi suoraan positiivisen, toinen seuraavana päivänä kun oireet alkoi, kolmas vasta 2pv päästä. Itse sain vaan negatiivista sen jälkeenkin kun pcr-testi oli antanut positiivisen 🤷♀️ Nämä oli nenästä, en sit alkanut enää enempää tuhlata testejä 😅
Ei meidän koronaisella lapsella (virallisesti testi) kotitesti ikinä näyttänyt koronaa
Joulukuussa vielä testattiin
Kotitestit ovat täysi vitsi. Niillä ei tee muuta kuin valmistajat paljon rahaa.
Kotitestien tarkkuus on kelvollinen, mutta herkkyys on melko huono. Positiiviseen voi luottaa, mutta negatiivinen on vain vähän kolikonheittoa luotettavampi. Ehkä tässä vaiheessa ei ole kuitenkaan tarpeen jäädä kotiin vain siksi että perheenjäsenellä on kuumetta.
Oon muuten yhrynnäss emännän kans ny! Ei oo omaa, mutt saaha näitä lainaks!
Kotitestit eivät anna välttämättä oikeaa tulosta, kun vasta 4. päivänä oireiden alkamisesta.