Arvostellaanko teillä töissä johtoa?
Arvosteletko tai arvostellaanko töissäsi firman johtoa selän takana? Eli esim. että käyttäytyvät töykeästi, viestivät asioita hölmösti tai tekevät tyhmiä päätöksiä.
Entä osallistuvatko myös esim. lähiesimiehet johdon kritisoimiseen?
Meillä on noin ja kiinnostaa tietää, kuinka poikkeuksellista se on. Meillä on yt:itä jatkuvalla syötöllä, jotka syövät ilmapiiriä.
Pitäisikö arvostelemisesta selän takana teistä tuntea huonoa omaatuntoa vai saako niin tehdä ja esim. purkaa työkaverille, jos tuntee tulleensa huonosti kohdelluksi?
Kommentit (13)
Kiitos vastauksesta! Olen tavallaan kiltti ihminen ja kannan huonoa omaatuntoa kun osallistun siihen, mutta mun on pakko sanoa välillä ääneen, jos huomaan, että esim. minua tai jotain toista kohdellaan huonosti tai toimitaan muuten tyhmästi.
Ap
Joo, kyllä panetellaan johtoa ja heidän päätöksiään. Vähän lievemmin esimiesten kuullen, vaikka he ovat myös samaa mieltä asioista. YT:t täälläkin.
Meillä erittäin paljon arvostellaan johtoa, mutta joskin olen ihan varma että lähiesimieheni on samaa mieltä asiasta, hän ei osallistu arvosteluun meidän alaisten kuullen.
Meidän johto ihan oikeasti on selkärangattomia vellihousuja jotka ovat tehneet paljon vääriä päätöksiä huonoin seurauksin, mutta joiden asemaa ei mikään näköjään heiluta.
No tottakai arvostellaan johtoa jos siinä on arvostelemista. Jos kaikki menee hyvin niin ei silloin kukaan arvostele. Aiheesta sanotaan, niin hyvää kuin huonoa. Ja meillä ei lähiesimies arvostele, koska hän kuuluu johtoryhmään itsekin, hänen esimiehensä on koko puljun johtaja.
Meillä arvostellaan enemmän järjestelmää, se tuppaa kaatumaan aina kun on ruuhkaa. Printterikin joskus tuottaa päänvaivaa. Harvemmin olen kuullut johdosta mitään pahaa sanottavan, hoitaa hommansa ongelmitta.
Oletteko sitä mieltä, että esimiehet eivät saisi osallistua arvosteluun? Siis vaikka eivät ole johtoryhmässä?
Arvostelkaa vain, ei sillä ole mitään väliä :) Koirat haukkuu, karavaani kulkee !
Kyllä arvostellaan ja melko kärkkäästikin välillä. Millon ei ole tarpeeksi pitkää ja millon on rumasti esillä tai tiellä. Ei kai se nyt hyvänen aika ole sen johdon vika, että se on sellanen kun se on.
Kuukausittain ruoditaan työpaikan henkilökunta duunarista pääperkeleeseen saakka läpi.
Joo, erityisesti yhtä vanhaa ja kulunutta. Siitä paistaa jo ne sähkölangat paikoitellen läpi ja joskus jopa iskenyt kipinää, kun laitettu seinään kiinni. Mutta siihen arvosteluun se sitten jääkin, kukaan ei näe tehtäväkseen viedä asiaa eteen päin. Odotetaan että jotain vakavaa sattuu, että on sitten kunnolliset perusteet vaihtaa johto nykyaikaisemmaksi.
Kaikissa työpaikoissa, joissa olen ollut, ja joissa työntekijät ylipäänsä ovat tekemisisssä keskenään, tehdään tätä. Erityisen kiivaaksi selän takana juoruaminen ja arvostelu kiihtyy silloin, kun johtaja ei ole itse paikalla.