Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö somea mittarina ystävyydelle?

Kysyn vain
31.01.2022 |

Jos ystäväsi lakkaa yhtäkkiä tykkäämästä kuvista ja päivityksistäsi, mutta selvästi seuraa tekemisesi somesta, ajatteletko että nyt joku mättää?
Jos naapurin Annalla on instagramissa 2000 seuraajaa, ajatteletko että hänellä on oltava paljon ystäviä?

Jos joku poistaa sinut seuraajistaan, ajatteletko, että hän on suuttunut sinulle?
Miten paljon some vaikuttaa elämääsi ja ystävyyssuhteisiin?

Tämä ihan mielenkiinnosta, koska itse ylianalysoin muiden reaktioita, tykkäämisiä jne ihan liikaa ja toisinaan huomaan ahdistuvani.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole mukana missään tollasissa someissa enkä seuraa ketään niissä.

Vierailija
2/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taitaa loukkaantua jos tiputtaa facesta kun haluaa seurata vain ryhmiä eikä selfieitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan näin päin:

- en seuraa instassa kuin aikuista lasteni, hänen puolisoaan sekä kummitytärtäni siksi, että he ovat ystäviäni (sukulaisiani), kaikki muut seurattavani ovat sellaisia, joita seuraan siksi, että he postaavat minua kiinnostavista aiheista

- Facessa minulla on paljon myös ystäviä, mutta en koskaan tykkää kenenkään kommentista siksi, että minusta ystävän pitää niin tehdä. Minulla on noin 450 FB-kontaktia ja päivittäin tykkään ehkä parista päivityksestä. Enimmäkseen seuraan Facessa erilaisia ryhmiä

- en todellakaan seuraa, ketkä kontakteistani ovat tykänneet omista päivityksistäni ja milloin viimeksi

- jos joku poistuu kontakteistani, en välttämättä huomaa sitä pitkään aikaan ja sitten kun huomaan, on aika vaikea hahmottaa, kuka se on ollut

(Kaikki FB-kontaktini ovat ihmisiä, jotka olen tavannut ja tunnen, mutta vain pieni osa heistä kuuluu kategoriaan _ystävät_. Suurin osa on ihmisiä, joiden kanssa olen verkostoitunut töissä tai yhdistystoiminnassa tai tavannut matkoilla ja tutustunut siellä, mutta emme ole tavanneet enää sen jälkeen livenä jne)

Vierailija
4/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. - Toisaalta elän varmasti omassa rajoittuneessa ja hyvin rajallisessa kuplassani, koka en ole, enkä ole olut itse lainkaan mukana somessa, muutoin kuin  sähköpostin ja whatsuppin käyttäjänä.

Vierailija
5/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan pahemin laita mitään tykkäämisiä kellekään mistään. Minusta se on lapsellista.

Vierailija
7/7 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some ei ole oikeaa elämää.

Ystäviä on ne joiden kanssa on fyysisesti tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi