Vieras mies ahdisteli pysäkillä
Änki seuraan, kirjaimellisesti vonkasi "tuutko meille? missä asut? mihin meet? annatko jos mä tuun teille?", huuteli ulkonäöstäni törkeästi mm. rinnoistani ja yritti koskea niihin ja lantiooni. Lisäksi kutsui huoraksi ja lutkaksi.
Hyi helvetti...
Voiko tuollaisesta tehdä rikosilmoituksen?
Kommentit (25)
Miten muut paikalla olijat reagoivat? Suomessahan voi vaikka raiskata jonkun bussissa eikä kukaan tee mitään, korkeintään kääntää pään poispäin.
Kannatta ilmoittaa, jos tulee muitakin tapauksia tai käy vielä pahemmin niin tiedoista voi olla hyötyä. Ihme, ettei kukaan auttanut sua tai puuttunut asiaan. Missäpäin tämä tapahtui? Maakuntakin riittää
Eikö kukaan muu paikalla ollut puuttunut asiaan? Mä ainakin menisin väliin, jos näkisin jonkun tuollaisen örvelön ahdistelevan nuorta naista pysäkillä.
Tulee ihan mieleen se keväinen joukkoraiskaus, jossa teinilauma oli naisen kimpussa jo junassa, jossa oli myös muita matkustajia. Mutta kukaan ei kaiketi ollut kiinnostunut asiasta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:06"]
Miten muut paikalla olijat reagoivat? Suomessahan voi vaikka raiskata jonkun bussissa eikä kukaan tee mitään, korkeintään kääntää pään poispäin.
[/quote]
Ei mitenkään. Ihan muutaman metrin päässä oli kolme ihmistä, jatkoivat jutustelujaan ihan tavallisesti, hieman mulkaisivat, kun huusin kovemmin ahdistelijaa jättämään minut rauhaan.
Kyllä pistää vihaksi ihmisten välinpitämättömyys! En voi käsittää... :(
Jos tuollainen tilanne tulee vastaan sivustakatsojana, tässä meille kaikille hyvät vuorosanat jotka huutaa: "Lopeta tai kutsun poliisin". Ahdistelija voi säikähtää ja lopettaa kun huomaa että muutkin ihmiset kiinnittää huomiota.
Okei, olen toipunut järkytyksestä, mutta inhottaa edelleen.
Suosittelen, että teet rikosilmoituksetn. Et välttämättä ole ainoa, jota hän ahdistelee.
Aina ei paikalla ole muita.
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan jotain noin inhottavaa.
Suomessa pitää sanoa että auttakaa niin silloin tulee ihan varmasti apua. Suomalaiset ovat myös huonoja pyytämään apua.
Koen samaa lähes joka kk. Yleensä kyseessä ulkomaalainen.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:34"]
KUOLEMA VALKOISILLE HETEROMIEHILLE!
[/quote]
Ei ollut valkoinen mies, suuntauksestaan en tiedä.
[/quote]
Tämä tieto ei yllätä.
Perus meininki.. Kuinka vanha olet? Itse olen vasta 20, mutta useinmiten juuri bussipysäkeillä ei saa rauhassa olla ilman, että joku vieras mies tulee jotain ehdottelemaan. Raivostuttavaa!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:32"]
Perus meininki.. Kuinka vanha olet? Itse olen vasta 20, mutta useinmiten juuri bussipysäkeillä ei saa rauhassa olla ilman, että joku vieras mies tulee jotain ehdottelemaan. Raivostuttavaa!
[/quote]
Parikymppinen myös.
Mistä tahansa voi tehdä rikosilmoituksen. Eri asia on, meneekö läpi. Onko sinulla todisteita? Käskitkö selkeästi miestä lopettamaan, ja hän silti jatkoi?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:10"]
Mistä tahansa voi tehdä rikosilmoituksen. Eri asia on, meneekö läpi. Onko sinulla todisteita? Käskitkö selkeästi miestä lopettamaan, ja hän silti jatkoi?
[/quote]
No ei mitään konkreettista, tosin oli siinä jonkin verran muitakin ihmisiä.
Kehotin useampaan kertaan olemaan hiljaa, ravistin käden irti minusta, vetäydyin poispäin, käskin lopettaa ja huusin "älä". Viimeisimmästä kehotin painumaan helvettiin.
Yrititkö poistua paikalta juuri siitä kohtaa?
Kannattaahan se tehdä, muista myös tuntomerkit. Kirjoita vaikka ylös nyt ne, jos on tuoreena muistissa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:15"]
Yrititkö poistua paikalta juuri siitä kohtaa?
[/quote]
Mitä tarkoitat?
Yhhyh.