Nyt saa nauraa hölmöille, jotka ovat ostaneet omakotitalon postimerkkipläntiltä, joille ei lumetkaan mahdu :D
Oliko viksua ostaa postimerkin kokoisella tontilla oleva talo?
Kommentit (38)
Halvat on huvit hulluilla kun noin naurattaa. Eikö ole muuta mielenkiinnon aihetta, esim. jotain sivistävää ja hyödyllistä?
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että katoille satava lumi voi tulla alas tuulen mukana ja viimeistään lämmetessä tippuu tontille. Joskus lumet täytyy itse pudotella alas painon takia. Siinä kohtaa voi huomata, että talon koko suhteessa tontin kokoon on huono. T. Eri
Suomessa ei ole saanut rak.lupaa niin heikolle katolle, mikä ei lumia kestä.
Tästä kirjoitettiin viime talvena paljon.
Okt:n katoilta ei tarvi tiputella lumia ellei halua.
Esim. Anoppi asunut 70 vuotta talossaan ja ikinä ei ole lumia pudoteltu ja meillä 35 v ilman yhtään lumen pudotusta.
Sama kaikilla tämän alueen taloilla.
Minkä kokoinen on "postimerkkipläntti"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sittenhän niitä lumiakaan ei tarvi luoda niin suurelta alalta?
:) Tämä ilmiselvä asia jäi ap:n logiikalla tajuamatta. Ei ole ongelmaa kun lunta on aina suhteessa pihan pinta-alaan.
Mutta kun tontti on luokkaa postimerkki, ei siihen mahdu ne lumet edes siitä neliömetrin alueelta, johon se auto pitäisi saada mahtumaan.
Ja joo, ei ole ongelmia tontilla lumien suhteen :) Kesäisin pihaan menisi varmaan 3 autoa enemmän kuin nyt, mutta ihan riittävästi mahtuu nytkin. Piha on niin iso, että naapuri ajaa lumet traktorilla, ei tarvitse omaa aikaa käyttää siihen :)
Huoltoyhtiön kuorma-auto vie isoimmat lumet pois. Missä ongelma?
HIILIJALANJÄLKI! Sademetsät tuhoutuu suomalaisten lumien kuormaamisen ja kuskaamisen takia.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Se on sellainen jossa esim kesällä pitää viedä ruohonleikkuri olohuoneen kautta takapihalle.
T: Noin 1000m2 tontti jossa on reilusti tilaa talven lumille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) Tämä ilmiselvä asia jäi ap:n logiikalla tajuamatta. Ei ole ongelmaa kun lunta on aina suhteessa pihan pinta-alaan.
Mutta kun tontti on luokkaa postimerkki, ei siihen mahdu ne lumet edes siitä neliömetrin alueelta, johon se auto pitäisi saada mahtumaan.
Ja joo, ei ole ongelmia tontilla lumien suhteen :) Kesäisin pihaan menisi varmaan 3 autoa enemmän kuin nyt, mutta ihan riittävästi mahtuu nytkin. Piha on niin iso, että naapuri ajaa lumet traktorilla, ei tarvitse omaa aikaa käyttää siihen :)
Huoltoyhtiön kuorma-auto vie isoimmat lumet pois. Missä ongelma?
Rivariasujana pitää tuo metrin pätkä omalle ovelle kolata, sen vielä jaksaa tämmöinen eläkeläinenkin, huoltoyhtiö tekee pihan. Aamuyöllä käy auraamassa, sanoo naapurit, minulla makkari oman pihan puolella, en tiedä auran jyrinöistä mitään.
Lapsilla isot talot 2500 m2 tonteilla, mahtuu lumet, autot ja vempaimet.
Meillä on tontti jotain 1000 neliötä (en tiiän onko tää nyt iso vai pieni, tämmönen normaali 80-luvun tontti), mutta eipä tuo auta, kun ne neliöt on pääasiassa takapihalla ja hirvee homma sinne lykkiä lumia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sellainen jossa esim kesällä pitää viedä ruohonleikkuri olohuoneen kautta takapihalle.
T: Noin 1000m2 tontti jossa on reilusti tilaa talven lumille
Minä en kyllä tuommoista länttiä reiluksi kutsuisi.
T. 3000 m2 eikä tämäkään ole iso
Aloittaja ei tule onnelliseksi tavarasta tai talosta, mutta isosta lumimäärästä toisten tonteilla tulee. No, kevät saapuu, lumi sulaa, sitten hänen ainoa ilonsa menee viemäristä alas, ja hän itkee. Älkäämme provosoituko hänen hetkellisestä ilostaan, kohta se loppuu, sitten voimme häntä sääliä.
Meillä on autotalli lähes kiinni tietä. Mutta olemme koko talven sulattaneet lunta kellarissa, laittaneet veteen punajuurilientä ja suolakurkkua.
Ollaan tehty pihalle tosi kivan iglun ja tuikkuja.
Lapset olivat aivan innoissaan lumesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ei ole tainnut rahat riittää omakotitaloon kalliilla alueella.
T. KerrostaloasukkiVoi kultapieni sinua.
Olen aikoinani muuttanut omakotitalosta kerrostaloon elämän helppouden vuoksi.
Raha ja materia ovat sellaisia asioita, joilla on turha koittaa saada minua katelliseksi.
Olettaminen taas on niin typerää, että sellaista harrastavaa (vink vink) on taas mahdotonta ottaa kovin tosissaan. Ap
Onnellisen kerrostaloasukin ei tarvitsisi siinä tapauksessa viljellä passiivis-aggressiivista kieltä tekstissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että katoille satava lumi voi tulla alas tuulen mukana ja viimeistään lämmetessä tippuu tontille. Joskus lumet täytyy itse pudotella alas painon takia. Siinä kohtaa voi huomata, että talon koko suhteessa tontin kokoon on huono. T. Eri
Suomessa ei ole saanut rak.lupaa niin heikolle katolle, mikä ei lumia kestä.
Tästä kirjoitettiin viime talvena paljon.
Okt:n katoilta ei tarvi tiputella lumia ellei halua.
Esim. Anoppi asunut 70 vuotta talossaan ja ikinä ei ole lumia pudoteltu ja meillä 35 v ilman yhtään lumen pudotusta.
Sama kaikilla tämän alueen taloilla.
Jep, kyllä lujuuslaskelmat Suomen omakotitaloille on tehty eri tavalla kuin jossain ulkomailla. Ja kyllä, kymmenen vuoden aikana on tullut välillä paljonkin lunta katoille. Ei huolestuta, eikä ole tarvinnut käydä kolailemassa lumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ja materia ovat sellaisia asioita, joilla on turha koittaa saada minua katelliseksi.
Olettaminen taas on niin typerää, että sellaista harrastavaa (vink vink) on taas mahdotonta ottaa kovin tosissaan. Ap
Kultapienittelysi ja vinkvinkkailusi ovat jopa typerämpiä, kuin naurusi aiheet. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat "Voi kultapieni sinua" ihan ventovieraalle ihmiselle? Kuulostaa tosi ällöttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää roudata kylpyhuoneeseen ämpäreillä ja sulattaa siellä. Muuten talo hukkuu lumeen eikä asukkaat pääse ulos.
Vierailija kirjoitti:
Näin espoolaisena voin sanoa että tämä lumimyräkkä on todennäköisesti herättänyt taas muutaman "omakotitalon" ostaneen tajuamaan että hankkivat oikeasti siivun kolhoosista.
Jo ihan naapurustossa on useampia virityksiä joissa jo kertaalleen lohkotulle tontille jääneen mummon rintsikan paikalle on sullottu 3 tai jopa 4 "korkealuokkaista erillistaloa"
Jokaisen ympärillä kiertää 2m leveä siirtomurmi jota kutsutaan omaksi pihaksi vaikka siihen mahtuu nippa nappa pari puutarhatonttua. Loppu onkin sitten parkkipaikkaa ja yhteistä pihaa jossa autot pitäisi jotenkin pystyä kääntämään.
Eihän tontilla ole tietenkään kuin yksi Twingolle sopiva parkkipaikka per talo vaikka espoolaiseen omakotitaloon muuttavalla perheellä on vähintään pari kuorma-auton kokoista citymaasturia. Kadulla on tietenkin pysäköintikielto.
Siinäpä sitten lapioit lumet suihkun lattialle sulamaan. Mitään muutakaan paikkaa niille ei ole.
Pihasuunnittelijana Espoossa komppaan tätä havaintoa täysillä.
Meillä on harjakatto, joten lumet putoo naapurin tontille :D
Eipä ole tainnut yhdestäkään asuintalosta katto sortua lumikuorman takia, joten niiden lumien pudottelu on ainakin sen takia aivan turhaa hommaa.