Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kerrostalot niin pahoja kun puhutaan?

Vierailija
31.01.2022 |

Onko ne niin hirveitä, kuin puhutaan?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talot ei ole pahoja mutta joissain taloissa asuu pahoja tai välinpitämättömiä ihmisiä. Se on ihan tuurissaan.

Vierailija
22/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei ole tarkoitettu betonikarsinassa asumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se meininki usein sellaista ihmissaastan varastointia tehoneliöihin. Siihen on syy olemassa miksi varakkaat ei osallistu näihin kekkereihin.

Vierailija
24/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään, on helppoa ja joku muu hoitaa kotityöt. Naapureihin törmäily vähän ahdistaa, mutta joutuuhan niitä okt:ssakin näkemään. Jos joku naapuri on liian äänekäs hiljaisuuden aikaan niin keskustelemalla asia on ratkennut, jos joku häiriköi niin isännöitsijä häätää. Todella paljon eroa taloyhtiöissä ja asuinalueissa. Ei kannata ihan keskustaan muuttaa, siellä on väkisinkin levotonta, oli naapurit millaisia tahansa.

Vierailija
25/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään, on helppoa ja joku muu hoitaa kotityöt. Naapureihin törmäily vähän ahdistaa, mutta joutuuhan niitä okt:ssakin näkemään. Jos joku naapuri on liian äänekäs hiljaisuuden aikaan niin keskustelemalla asia on ratkennut, jos joku häiriköi niin isännöitsijä häätää. Todella paljon eroa taloyhtiöissä ja asuinalueissa. Ei kannata ihan keskustaan muuttaa, siellä on väkisinkin levotonta, oli naapurit millaisia tahansa.

Siis anteeksi pihatyöt.

Vierailija
26/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi pihatyöt.

Ihan samalla tavalla ne pihatyöt voi ulkoistaa kiinteistöhoitoyritykselle kaikissa asumistavoissa. Ei se ole mikään kerrostaloasukkaiden yksinoikeus jota muut eivät saa ostaa.

Vierailija
27/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi pihatyöt.

Ihan samalla tavalla ne pihatyöt voi ulkoistaa kiinteistöhoitoyritykselle kaikissa asumistavoissa. Ei se ole mikään kerrostaloasukkaiden yksinoikeus jota muut eivät saa ostaa.

Ei tietenkään, erikoista että oletit minun olettaneen noin. Itse vaan tykkään ettei mun tarvitse nähdä mitään vaivaa asian eteen.

Vierailija
28/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
29/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa on aina vähintään yks mätä omena joka pilaa viihtyvyyden omalla kova äänisellä elämällä, niin koettu. Vaikka asunto olisi muuten kiva, niin naapureilla on suuri vaikutus viihtyvyyteen. Olen asunut useamman vuoden samassa kerrostalossa ja nyt harkitsen muuttoa, kun naapureina melusakkia jotka ei osaa olla edes yöllä hiljaa. Aamulla "kiva" herätä töihin muutaman tunnin yöunilla, ja joka päivä särkee päätä kun ei saa nukuttua kuin 3 tuntia, olen myös niin loppu tähän yövalvomiseen naapureiden tähden, itkettää. En enään muuta kerrostaloon, ellei ole aivan pakko. Kerrostaloissa myös luullaan, että siellä saa bilettää eikä mitään sääntöjä tarvitse noudattaa, jopa vuokranantaja totesi että sellaista se on kerrostalossa. Ihan niinkuin ihmisillä ei olisi oikeus kotirauhaan. Nuoriso suosii myös kerrostaloja joten on aika varmaa, että näistä saat riesan. Naapurissa asuu kunnon bilehile, juo viinaa jopa arksin, joka päivä, kunnon elätti, ahdistava tapaus ja tuollaista joutuu kahtomaan, aina kun se tulee kotiin niin poppi raikaa autossakin sillä ja kuulee kyllä kun se tulee kotiinsa. Töistä kun minä tulen kotiin, niin alkaa vituttaan jo parkkipaikalla, kun ei tiedä mitä on taas vastassa. Öisin kun menee nukkumaan, niin vituttaa koska sa pelätä että saako nukkua tänäkään yönä. Kunnon meluapina joka ei osaa olle hetkeäkään hiljaa, ei tällä tuurilla muuta pois, no minä sitten muutan, ei terveys tätä kestä ja isännöintisjä pesee vain kätensä, tätä jatkunut nyt 2 vuotta. Ja tilanne vain pahenee, kun sain myös toisen meluapina naapurin, joka hyppii yöllä klo 2 tasa jalkaa asunnossaa, niin että minulla vain patterit helisee, en ymmärrä kuka saa tällaisessa melusaasteessa nukuttua. On alkanu myös kesäisin ärsyttämään tämä levon meininki täällä, liikennettä paljon, joten joutaahan tuota muuttaa, muutan kyllä heti kauemmas keskustasta. Olen alkanut etsimään vuokrattavaa omakotitaloa, mutta kaikki talot homeessa, muutama potentiaalinen talo tullut vastaan mutta ne meni heti ennenkuin ehti kissaa sanoa. Joten tyydyn hetkeksi paritaloon tai rivariin, vaikka ei nekään takaa rauhaa mutta onpa naapureita vähemmän, ja muutenkin ennen muuttoa  katson vähän ketä on naapurina, en nuorten naapuriksi enään muuta, en ikinä. En halua yleistää, mutta nykynuoret ei osaa olla hiljaa, eikä kunnioita muita kuin omaa napaa, ja se perhanan huutopuhe joka on nuorille muotia, huomion hakua.

Vierailija
30/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo on ihana. Täällä asuu mm. kaksi suurlähettilästä, poliisipomo, useita arkkitehtejä, Tieto-Finlandia voittaja, kaikki asukkaat fiksuja.

Meillä asuu naapureina opiskelija ja eläkkeellä oleva siivooja, kumpikin tosi mukavia ja hiljaisia naapureita. Sitten on se yksi, eli psykoottinen insinööri ja IT-mies, joka hakkaa päivittäin jotain remonttia jo viidettä vuotta.

Vierailija
31/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurhat jutut tulevat hurjista taloista. Helsingissä tietyillä alueilla ei kannata asua kerrostalossa, tai oikeastaan missään muussakaan talossa.

Järkevät ja hyvät alueet, niissä voi hyvin asua kerrostaloissakin ihan rauhassa, näiden alueiden määrä supistuu jatkuvasti, koska häiriköitä tuodaan ympäri maailmaa lisää, niitä kuulemma tarvitaan?

Vierailija
32/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassa tömistellään ja heitellään leluja pitkin seiniä. Naapurissa teinityttö hakkaa pienoa päivittäin. Alakerrassa alkoholisoitunut eläkeläinen polttaa tupakkaa ketjussa. Savu kiemurtelee parvekkelle ja tuuletuskanaviin. Sitten on nämä perinteisen mopollä päristelevät nuorisoterroristit ja iäkkäämmät verhon raosta kyyläävät kyttääjät. Sellaista ihanuutta on tämä yhdessä asuminen.

Vierailija
33/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen asunut kerrostalossa, kokemus oli huono koska tilanne eskaloitui ihan häätöön asti.

Syynä tähän oli se etten oppinut koskaan laittamaan oveani kiinni niin hiljaa että rapun mummomafia olisi sen hyväksynyt :D todellisuudessa luulen että naama heitä vaan vitutti.

Vierailija
34/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Kerran olen asunut kerrostalossa, kokemus oli huono koska tilanne eskaloitui ihan häätöön asti.

Syynä tähän oli se etten oppinut koskaan laittamaan oveani kiinni niin hiljaa että rapun mummomafia olisi sen hyväksynyt :D todellisuudessa luulen että naama heitä vaan vitutti.

Olisi hauska kuulla tässä se tarinan toinen puoli. Kukaan ei saa häätöä siksi, että ovi kolahtaa liian kovaa kiinni, vaikka sen yrittää sulkea hiljaa. Jotta saa häädön, täytyy pitää aika helvetillistä meteliä ja sen pitää jatkua varsin pitkään.

Vierailija
35/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talokohtaista, onko vuokrakerrostalo vai omistusasuntokerrostalo vai jotain siltä väliltä. Yllättäin vuokrakerrostalot ovat keskimäärin kamalimpia.

Kaupunginosa eli missä kerrostalo sijaitsee ratkaisee myös paljon. Onko kaupungin slummialueella vai normaaleitten ihmisten asuinalueella vai paremman väen alueella.

Äänieristykseen kiinnittäisin huomiota, jos asuntoa olisin vuokraamassa tai ostamassa. Eli pysähdy kuuntelemaan äänimaailmaa.

Talon yleisten tilojen siisteys ja habitus kertoo paljon millainen taloyhtiö on, onko hälläväliä meininki vai siististi pidetty. Eli kannattaa ehdottomasti käydä kävelemässä porrashuoneisto läpi ja katsoa talon ilmoitustaulu (tämä paljastaa paljon, tsekkaan sen aina kun käyn asuntonäytössä) ja talon nimitaulu (mikä on kotimaisten/ulkomaisten suhde tässä).

Eii suomessa mitään slummeja ole.

Niin, ei meillä intian slummeja ole. Meillä onkin mustien ghettoja yo maan ja meno sen mukaista niissä. 

Vierailija
36/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Olisi hauska kuulla tässä se tarinan toinen puoli. Kukaan ei saa häätöä siksi, että ovi kolahtaa liian kovaa kiinni, vaikka sen yrittää sulkea hiljaa. Jotta saa häädön, täytyy pitää aika helvetillistä meteliä ja sen pitää jatkua varsin pitkään.

Niin olisi itsestänikin mutta tämä siinä vuokrasopimuksen irtisanomisilmoituksessa mainittiin syyksi.

Ei ole minulla oikein mitään syytä täällä ryhtyä valehtelemaankaan.

Asiaa en sen silloin sen kummemmin lähtenyt riitauttamaan koska parempiakin asumisvaihtoehtoja oli tarjolla, enkä usko että asuminen kyseisessä talossa olisi onnistunutkaan pitemmän päälle.

Vierailija
37/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään valittamista, neljässä eri kerrostalossa olen asunut, kolmesti vuokralla ja nyt asumisoikeusasunnossa.

Sekin riippuu kyllä paljon ihmisestä miten sen asumisen kokee, esim. yhdessä talossa, josta mulla ei tosiaan ollut mitään moittimista, yksi naapuri valitti koko ajan häiriöstä ja metelistä, itse en sellaista huomannut (eikä siis mulle valittanut, että olisin se metelöijä).

Vierailija
38/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talokohtaista, onko vuokrakerrostalo vai omistusasuntokerrostalo vai jotain siltä väliltä. Yllättäin vuokrakerrostalot ovat keskimäärin kamalimpia.

Kaupunginosa eli missä kerrostalo sijaitsee ratkaisee myös paljon. Onko kaupungin slummialueella vai normaaleitten ihmisten asuinalueella vai paremman väen alueella.

Äänieristykseen kiinnittäisin huomiota, jos asuntoa olisin vuokraamassa tai ostamassa. Eli pysähdy kuuntelemaan äänimaailmaa.

Talon yleisten tilojen siisteys ja habitus kertoo paljon millainen taloyhtiö on, onko hälläväliä meininki vai siististi pidetty. Eli kannattaa ehdottomasti käydä kävelemässä porrashuoneisto läpi ja katsoa talon ilmoitustaulu (tämä paljastaa paljon, tsekkaan sen aina kun käyn asuntonäytössä) ja talon nimitaulu (mikä on kotimaisten/ulkomaisten suhde tässä).

Isänn. toimistojen ja huoltoyhtiöiden tärkein  tehtävä on laskutus.

Vierailija
39/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talot ei ole pahoja mutta joissain taloissa asuu pahoja tai välinpitämättömiä ihmisiä. Se on ihan tuurissaan.

Jenkkimalli saisi olla häädössä.

Vierailija
40/67 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkimalli saisi olla häädössä.

Kerrotko tarkemmin "jenkkimallista"? Ei sielläkään osakasta häädetä, vuokralla asuminen on vaan yleistä. Vuokralaisen saa täälläkin häädettyä aika helposti, osakasta ei.