Nyt ahistaa.. Miehen rahankäytöstä..
Kattelin tossa miehen tilitietoja ja yllätyksenä tuli kuinka vähän sielä on rahaa.. Pari kuukautta takaperin tuli isompi summa joka vastaa noin 2/3 miehen vuosituloista.. On toki rahaa palanu ihan yhdessä suunnitellen, ostettiin moottoripyörä (n.4000) ja telkkari, sekä lainoja maksettu pois (tai näin kuvittelin)..
Päätilillä ei ollu ku 200 euroa (ja palkka tullu muutama päivä sitte!!) toisella ei etes sitä..
Miehen visalla ei oo käyttövaraa ku 50 € ja masterilla 100 €.. Nämä kuvittelin olevan melkein kokonaan maksettu pois..
Mikä pisti silmään oli RAY:lle menneet panot (kolikkopelit).. Toiselta tililtä oli jo yksistään menny 300 euroa (toista en tajunnu kattoa..) Mitä sitte menny ton lisäksi käteisellä ja arpoihin ja muihin Veikkauksen peleihin, en uskalla ees miettiä..
En oo vielä miehen kanssa ehtiny jutteleen, ei oo vielä tullu töistä..
Taitaa meidän perheen kesäloma reissu jäädä käymättä.. Suunniteltu oltiin vaikka mitä, ensimmäistä kertaa ei ois ollu menot pelkästään rahasta kiinni..
Kommentit (94)
Minä kun erosin ex.n kanssa, aika nopeasti telkkari myös hajosi, oli siinä vaiheessa ehkä 10 v vanha. Mutta kun avasin suuni, kollega toi kotiin putkitelkkarin, oli iloinen että pääsi eroon. Hyvä telkkari, vähän on pienempi ruutu.
Vanhemman lapsen ystävä aina sille nauraa, mä sanon joka kerta mä ostan uuden telkkarin sitten kun tämä menee rikki. Niin kauan saat nauraa niin paljon kun huvittaa ja olen laittanut hänen vanhemmille viestiä ettei meillä toimivia kodinkoneita vaihdeta vasta kun aika tulee päähän.
Minkälaisina sikoina itseänne oikein pidätte jos kerran mies on sika.. Mikä on motiivi tällä avautumisella?
Mä sain kerran 50 tonnia perintöä kun täti potkaisi tyhjää. Sillä ryyppäsin ja rellestin, nyt tilin saldo 50 tonnia. Eli siis kohtuus kaikessa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:14"]No niin.. Mikä mahdollisti hoitovapaalle jäännin, on minun säästämäni rahat.. Laskin, että pärjätään tukien + minun säästöjen +miehen palkan kanssa hoitovapaan ajan, pienellä kituuttaisella, mutta kuitenkin..
Nämä perintörahat tulivat ns puun takaa, mutta oltiin puhuttu, että näiden "tuhlailujen" + lomareissun jälkeen säästöön olisi miehelle vielä jäänyt n. 7000-9000.. Nämä ois siis ollu pahan päivän varalle.. Ei sitte menny ihan niin.. =(
[/quote]
Olitte "puhuneet" että rahaa jäisi. Ei taloutta noin epämääräisesti voi hoitaa. Kun ostelee kaikenlaista ilman budjettia rahat loppuvat hyvin nopeasti.
MIKÄ onkaan tämänkin aloittajan motiivi? Miksi hän levittelee toisen yksityisiä tietoja vauva palstalla? Tämä kertoo kyllä avaajasta kaiken... ahneuden kusipäisyyden ja kunnioittamattomuuden. Muut ihmisiä epäkunnioittavat komppaa perässä. Oksettavaa sakkia.
Miksi pitää jäädä kotiin hoitovapaalle? Hei haloo! Kyllä töitä pitää tehdä, jos on muutenkin tiukkaa! Joku järki sentään tuohon touhuun - älä ole typerä ja itsekäs.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:54"]Ymmärsin että ukko on töissä, joten se tulee saamaan myös lomarahat ja palkkaa normaalisti?
Muutenkin tää systeemi kuulostaa ihan ihmeelliseltä. Mies on siis ainoa joka tekee työtä tällä hetkellä kun nainen jäi hoitovapaalle. Silti nainen suunnittelee jotain kalliita lomamatkoja miehensä rahalla?
[/quote]
Muumimaailmaan!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:53"] Caps lock -hemmo on ap:n mies =D Perintövero maksetaan reilu vuosi kuolemasta, perintörahaa voi sen sijaan saada jo ennen tai vuosikymmenien päästä. [/quote] " Milloin perintövero on maksettava? Perintöveron ensimmäinen eräpäivä on noin kolmen kuukauden kuluttua verotuspäätöksen postituksesta. Toinen eräpäivä on kahden kuukauden kuluttua ensimmäisestä eräpäivästä. Jos veron määrä on vähemmän kuin 500 euroa, vero on maksettava yhdessä erässä." [/quote] Juuri näin. Ja päätös tulee noin vuosi kuolemasta. Ja itse asiassa ensimmäinen eräpäivä on noin 4 kk kuluttua, jos päätös tulee alkukuukaudesta. Ja toinen 2 kk tästä. Eli menee 1 - 1,5 v kuolemasta verojen kanssa.
[/quote]
Eikä mene.
Ihminen kuolee. Perunkirjoitus on toimitettava 3kk kuluessa kuoleman jälkeen. Suurin osa ihmisistä hoitaa sen aikaisemmin. Sen jälkeen on kuukausi aikaa toimittaa se verotoimistoon. Ellei hae erikseen lisäaikaa perunkirja pitää toimittaa viimeistään neljä kuukautta kuolemasta. Ja päätöksen jälkeen on 3kk aikaa maksaa (tässäkin voi erikseen hakea lisäaikaa). Eli ilman lisäajan hakemista ei mene vuotta ensimmäisen maksuerän suorittamiseen.
[/quote]
Just näin. Tosielämästä kolme esimerkkiä, eri perinnöt, kaikilla sama kesto. Vainaja kuolee 2014, verottajalle ilmoitus 3 kk kuluttua. Päätös saatu v.2015 9 kk kuluttua ilmoituksesta. Eräpäivä lähes 4 ja 6 kk kuluttua tiedoksisaannista. Viimeinen veroerä maksettu 1 v 5kk kuolemista.
Vielä 2000-luvun alussa verohallinto toimi tehokkaammin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:03"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:54"]Ymmärsin että ukko on töissä, joten se tulee saamaan myös lomarahat ja palkkaa normaalisti? Muutenkin tää systeemi kuulostaa ihan ihmeelliseltä. Mies on siis ainoa joka tekee työtä tällä hetkellä kun nainen jäi hoitovapaalle. Silti nainen suunnittelee jotain kalliita lomamatkoja miehensä rahalla? [/quote] Ihan niinkuin minä. Hoitovapaalla ja kolmas ulkomaanreissu suunnitteilla ensi kuussa. Mitä väliä? [/quote] Luuletko että miehesi vastaa samoin jos saa vastata anonyymisti? :) Harvempi rikaskaan pitää siitä että akka lojuu kotona tuhlaamassa. [/quote] Etkä ymmärrä lukemaasi? Tuossa sanottiin selvästi, että nainen oli kotona hoitamassa sen miehen(kin) lapsia.
[/quote]
wau hei. tulisko ehkä halvemmaksi laittaa kakarat hoitoon ja akka töihin niin palkasta riittäisi miehenkin tuhlattavaksi jotain. Melkoiset kulut pelkällä lastenhoidolla jos "mitä väliä" asenteella toimiva vaimo paiskoo miehensä tienaamaa rahaa menemään sen kuin kerkiää koska "on ne miehenkin lapset"
Ei minua sinänsä toisten raha-asiat ahista, tuo asenne vaan on jokseenkin outo. Mitä väliä, tosiaankin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:54"]Ymmärsin että ukko on töissä, joten se tulee saamaan myös lomarahat ja palkkaa normaalisti? Muutenkin tää systeemi kuulostaa ihan ihmeelliseltä. Mies on siis ainoa joka tekee työtä tällä hetkellä kun nainen jäi hoitovapaalle. Silti nainen suunnittelee jotain kalliita lomamatkoja miehensä rahalla? [/quote] Ihan niinkuin minä. Hoitovapaalla ja kolmas ulkomaanreissu suunnitteilla ensi kuussa. Mitä väliä?
[/quote]
Luuletko että miehesi vastaa samoin jos saa vastata anonyymisti? :)
Harvempi rikaskaan pitää siitä että akka lojuu kotona tuhlaamassa.
[/quote]
Akka hoitaa lapsia. Koti yhdessä. Täysin ok hyvässä perheessä
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:54"]Ymmärsin että ukko on töissä, joten se tulee saamaan myös lomarahat ja palkkaa normaalisti? Muutenkin tää systeemi kuulostaa ihan ihmeelliseltä. Mies on siis ainoa joka tekee työtä tällä hetkellä kun nainen jäi hoitovapaalle. Silti nainen suunnittelee jotain kalliita lomamatkoja miehensä rahalla? [/quote] Muumimaailmaan!
[/quote]
njoo, suomalaiset huvipuistot on kuulemma kalliita vierailukohteita :D
Mikä pointti on ilman lupaa levitella toisen tietoja vauva palstalla?????????????????????????????????????? Törkeää toimintaa jossa löyhä moraali ja ahneus paistaa läpi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:11"]
Millä
Oikeudella
[/quote]
[/quote]levittelee
[/quote]
Laita korkki kiinni
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:38"]
Mikä pointti on ilman lupaa levitella toisen tietoja vauva palstalla?????????????????????????????????????? Törkeää toimintaa jossa löyhä moraali ja ahneus paistaa läpi.
[/quote]
Vastaisitko mikä opieus mielestäsi sinulla on kirjoitella toisen ihmisen asioista? Aivan sikaa, mitä muuta saa miehesi kestää?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:40"]
[/quote]
Vastaisitko mikä opieus mielestäsi sinulla on kirjoitella toisen ihmisen asioista? Aivan sikaa, mitä muuta saa miehesi kestää?
[/quote]
Vastaatko millä oikeudella?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:40"]
[/quote]
[/quote]
Vastaatko millä oikeudella?
[/quote]
Odotan edelleen vastaustasi, enkä aio lopettaa ennenkuin kerrot mikä saa sinut levittelemään toisen ihmisen tietoja ilman lupaa vauva palstalla?
[/quote]
Mitä ihmeen tietoja? Ainakaan tänne ei ole muuta tietoa selvinnyt kuin se, että jossainpäin suomea on mies jolla ei ole hirveästi rahaa tilillään + pari muuta yksityiskohtaa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:11"]
Millä
Oikeudella
[/quote]
[/quote]levittelee
[/quote]
haarojaan
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:03"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:54"]Ymmärsin että ukko on töissä, joten se tulee saamaan myös lomarahat ja palkkaa normaalisti? Muutenkin tää systeemi kuulostaa ihan ihmeelliseltä. Mies on siis ainoa joka tekee työtä tällä hetkellä kun nainen jäi hoitovapaalle. Silti nainen suunnittelee jotain kalliita lomamatkoja miehensä rahalla? [/quote] Ihan niinkuin minä. Hoitovapaalla ja kolmas ulkomaanreissu suunnitteilla ensi kuussa. Mitä väliä? [/quote] Luuletko että miehesi vastaa samoin jos saa vastata anonyymisti? :) Harvempi rikaskaan pitää siitä että akka lojuu kotona tuhlaamassa. [/quote] Etkä ymmärrä lukemaasi? Tuossa sanottiin selvästi, että nainen oli kotona hoitamassa sen miehen(kin) lapsia.
[/quote]
wau hei. tulisko ehkä halvemmaksi laittaa kakarat hoitoon ja akka töihin niin palkasta riittäisi miehenkin tuhlattavaksi jotain. Melkoiset kulut pelkällä lastenhoidolla jos "mitä väliä" asenteella toimiva vaimo paiskoo miehensä tienaamaa rahaa menemään sen kuin kerkiää koska "on ne miehenkin lapset"
Ei minua sinänsä toisten raha-asiat ahista, tuo asenne vaan on jokseenkin outo. Mitä väliä, tosiaankin.
[/quote]
Onpas kateellista ja katkeraa porukkaa. En vaan näe mitään ongelmaa siinä, että yhdessä miehen kanssa on sovittu, että olen tämän vuoden hoitovapaalla, ja miehen palkalla eletään. Mieskin haluaa matkustaa, joten pitäisikö hänen sitten jättää minut yksin kotiin ja lähteä lasten kanssa reissuun, koska minulla ei ole varaa, kun olen hoitovapaalla?
Kun palaan töihin ensi vuonna, niin toki sitten maksan taas osani.
Millä oikeudella levittelet "miehesi" tietoja täällä vauva palstalla ilman hänen lupaansa? Mitä tämä kertoo sinun kaltaisistasi ihmisistä? Muut ihmisen yksityisyyttä kunnioittamattomat urpot komppaa perässä. Mikä on motiivisi tämän aiheen esiintuomisessa?????
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:18"]
Mikä pointti on levitellä vauva palstalla "miehensä" tilitietoja? En ymmärrä selitätkö motiivejasi?
[/quote]
Mitä luulet saavuttavasi tällä? Mitäs komppaajat kuorossa huutaa? Että olen kuvitteellinen mies ja toiseksi vielä ap:n kuvitteelinen mies... Ei siskot teidän idiotisminne se oksettaa.