Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytkö meni säästöt???

Vierailija
30.01.2022 |

Ollaan sijoitettu s-pankin rahastoihin (niihin ilmaisiin) ja juuri kävin katsomassa että ovat menossa miinukselle. Mitä nyt kannattaa tehdä? Rahaa noissa 10 000, pieni raha ehkä mut meille iso..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaminen on ajanhukkaa.

Kaikki munat voit osaavalla olla myös samassa korissa. Joskus voi tehdä päivässä sen voiton, jonka moneen koriin hajauttanut tekee kahdessa vuodessa.

- ei odotusta eikä hermojen kiristystä kurssin sukeltaessa.

Hajauttaminen vaan pienentää voittoja.

Totta tuokin. Mutta osaamattoman ei pidä alkaa riskisijoittamaan. Ns. varmemmat sijoitukset tuovat pienemmän voiton pidemmällä aikavälillä, mutta ovat varmempia. Pienempi riski.

Vierailija
22/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut S-Pankin Säästäjän kautta pieni summa rahastoissa/osakkeissa, pääpaino rahastoissa. Ei ole tuottanut yhtään mitään kolmeen vuoteen. Koronakeväänä 2020 meni pakkaselle eli tallessa oli vähemmän mitä olin säästänyt. Nyt arvo on siinä ja siinä, hiukka vähemmän mitä olen säästänyt. Otin kaikki pois.

Saa nähdä, paljonko tilille on tulossa, kun ei se myyntipäivän arvokaan ole välttämättä tismalleen sama minkä itse näin mobiilipankissa. En ole viitsinyt katsoa, onko jo tullut tilille.

Tiedä sitten, mihin senkin rahan laittaisi. 

Alkoon. Varma sijoituskohde. Supisuomalainen vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen ei sovi hätähousuille ja sellaista rahaa ei kannata sijoittaa jota tarvii.

Vierailija
24/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena ummikkona ja turvallisuushakuisena olen itse tykännyt pitkän tähtäimen säännöllisestä kuukausisijoittamisesta. Käyn pari kertaa vuodessa katsomassa mitä sinne rahastoihin kuuluu, siinä kaikki. Välillä on kalliimpaa, välillä on halvempaa. Välillä nousua, välillä laskua. Plussalla kuitenkin reilusti.

Vierailija
25/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto, kävin juuri katsomassa omia sijoituksia ja tammikuun aikana tehneet melkein kaksi tonnia tappiota. Pistää miettimään että pitäisikö nyt ottaa rahat ulos ja sijoittaa uudelleen kun kurssit alkaa taas nousta.

Ei ne vielä ole mitään tappiota tehneet. Tappio tulee vasta siinä vaiheessa jos nostat ne nyt ulos.

Vierailija
26/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko salkku olisi kannattanut myydä ennen laskusuhdannetta syksyllä, kun siitä sai hyvää hintaa. Itsekin myin marraskuussa. NYT ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MYY ENÄÄ, vaan päinvastoin nyt joko pidät tai ostat lisää. Osakkeet tulevat nousemaan taas ennemmin tai myöhemmin.  Osakkeet laskevat vielä ainakin kevääseen asti ja itse aion harkita ostoksille ryhtymistä keväällä, kun tilanteet Ukrainassa, Evergrande Groupissa, koronan ja komponettipulan suhteen tulevat selkiytymään.

Osta lisää kun on halpaa ja myy kun kallista. EI PÄINVASTOIN.

Itse myön rahastoa pois eilen, oli korkeimmillaan joskus muutama viikko sitten +28% ja kun myin oli 26%.

Viime keväänä en myynyt, kun tajusin laskusuhdanteen vasta kun oltiin 4000€ miinuksella. Siitä ainakin nousin nopeasti takaisin syksyn aikana. Minä vaan nyt tarvitsin rahaa, sen lisäksi, että asia pelotti.

Vierailija
27/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto, kävin juuri katsomassa omia sijoituksia ja tammikuun aikana tehneet melkein kaksi tonnia tappiota. Pistää miettimään että pitäisikö nyt ottaa rahat ulos ja sijoittaa uudelleen kun kurssit alkaa taas nousta.

ai ihan pari tonnia... Tappiotahan ei ole (kuten ei voittoakaan) ennen kuin realisoi sijoitukset. Kyllä minullakin tässä tammikuussa kävi salkun arvo sellaisen uuden henkilöauton hinnan verran alempana. En ole hötkyillyt ja olen jatkanut ostojani suunnitelman mukaan. Nyt jo on korjannut melko paljon.

Vierailija
28/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista keinottelua tuo osake- ja rahastosijoittaminen on.

Ei mene järkeen, miten jonkun firman arvo (muka) sahaa ylös alas ilman todellisia syitä.

Siksi laitan rahat mieluummin johonkin konkreettiseen kuten asuntoon tai kiinteistöön.

Vierailija
29/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko salkku olisi kannattanut myydä ennen laskusuhdannetta syksyllä, kun siitä sai hyvää hintaa. Itsekin myin marraskuussa. NYT ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MYY ENÄÄ, vaan päinvastoin nyt joko pidät tai ostat lisää. Osakkeet tulevat nousemaan taas ennemmin tai myöhemmin.  Osakkeet laskevat vielä ainakin kevääseen asti ja itse aion harkita ostoksille ryhtymistä keväällä, kun tilanteet Ukrainassa, Evergrande Groupissa, koronan ja komponettipulan suhteen tulevat selkiytymään.

Mistä ihmeestä tiedät nousevatko enää sellaisiin lukemiin, mitä ovat olleet?

Eivät ne nyt ole syksyä alempana.

Vierailija
30/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaan että ensi kesällä osakkeita saa alennusmyynnistä. Tämä ei ole mikään fakta vaan puhdas arvaus. Käteistä on hiukan yli 10 000 € + ensi kevään osingot. Luulenpa että tänä vuonna löytyy vielä paljonkin ostohinnoissa olevia osakkeita.

Vierailija
31/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatööri.

Vierailija
32/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei kannata enää ottaa tästä kierroksesta rahoja ulos, koska ovat jo niin alhaalla. Odottele rauhassa. 

Vierailija
33/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tiedät nousevatko enää sellaisiin lukemiin, mitä ovat olleet?

Eivät ne nyt ole syksyä alempana.

Riippuu osakkeista. Myin melkein kaikki suorat Helsingin pörssin osakkeet pois marraskuussa ja hyvä niin. Jätin vain joitakin kansainvälisiä rahastoja. Mutta eipä noita ostopaikkoja viitsisi pitkään odotella, koska ei nuo rahat kyllä tililläkään mitään korkoa kasva. 

Vierailija
34/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myön rahastoa pois eilen, oli korkeimmillaan joskus muutama viikko sitten +28% ja kun myin oli 26%.

Viime keväänä en myynyt, kun tajusin laskusuhdanteen vasta kun oltiin 4000€ miinuksella. Siitä ainakin nousin nopeasti takaisin syksyn aikana. Minä vaan nyt tarvitsin rahaa, sen lisäksi, että asia pelotti.

Se on hyvä syy myydä, että tarvii rahaa. 

Vierailija
35/35 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä syy myydä, että tarvii rahaa. 

Eihän näiden ohjeilla oteta vaan ostellaan lainarahalla ja sijoitukset senkun turpoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän