Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on sopiva rahalahja ala-asteikäiselle kummilapselle?

Vierailija
30.01.2022 |

Olin yhteydessä kummilapsen vanhempaan ja totesin, että josko voisin siirtää hänen tililleen rahaa ja hän sitten antaisi rahan lapselle tämän syntymäpäivänä. Asutaan 400 kilometrin päässä toisistamme.
Tämä vanhempi sanoi antavansa lapselle 50 euroa ja luetteli muutakin tavaraa päälle. Itseä rupesi vähän hävettämään kun sanoin että voisin 20 euroa siirtää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

250e-500e on sopiva summa.

Vierailija
2/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut 20 euroa ala-asteikäiselle kummilapselleni ja se on aivan riittävä summa. Myös joululahja ollut aina tuon arvoinen.

Ihan sama mitä lapsen vanhemmat sanelevat, sinä itse päätät sen summan. Älä alistu muiden tahtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut 20 euroa ala-asteikäiselle kummilapselleni ja se on aivan riittävä summa. Myös joululahja ollut aina tuon arvoinen.

Ihan sama mitä lapsen vanhemmat sanelevat, sinä itse päätät sen summan. Älä alistu muiden tahtoon.

Ajattelinkin, että parikymppiä olisi ok. Lähinnä ihmettelen, että annetaanko nykyään oikeasti jollekin pikkuauto ja barbieikäiselle lapselle 50 euroa, joka on mielestäni iso raha aikuisellekin.

Ap

Vierailija
4/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhemmat antavat enemmän, älä ole lahja-automaatti, se ei ole kummin varsinainen tehtävä.

Vierailija
5/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut 20€ ja jonkun pienen lahjan, olen siis aina synttäreillä paikalla, tilille laittaisin sitten varmaan 30€.

Vierailija
6/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ on aivan riittävä.

Vierailija
7/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut 20€ ja jonkun pienen lahjan, olen siis aina synttäreillä paikalla, tilille laittaisin sitten varmaan 30€.

Itsekin mietin 30 euroa, mutta kyse on kolmasluokkalaisesta ja itselle 30 euroa on pienituloisena lähes puolen työvuoron nettotulot. Jotenkin vaan rivien välistä aistin, että tuo lapsen vanhempi oli rivien välistä hieman pettynyt 20 euron ajatuksestani (seurasi parin-kolmen sekunnin hiljaisuus puhelimessa heti toteamiseni jälkeen), kun oli itse ensin sanonut antavansa 50€ plus muuta.

Vierailija
8/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20€

Vierailija
9/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin 30 euroa, mutta kyse on kolmasluokkalaisesta ja itselle 30 euroa on pienituloisena lähes puolen työvuoron nettotulot. Jotenkin vaan rivien välistä aistin, että tuo lapsen vanhempi oli rivien välistä hieman pettynyt 20 euron ajatuksestani (seurasi parin-kolmen sekunnin hiljaisuus puhelimessa heti toteamiseni jälkeen), kun oli itse ensin sanonut antavansa 50€ plus muuta.

Ei sillä ole mitään väliä jos se on pettynyt. Anna 20e.

Vierailija
10/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin, että parikymppiä olisi ok. Lähinnä ihmettelen, että annetaanko nykyään oikeasti jollekin pikkuauto ja barbieikäiselle lapselle 50 euroa, joka on mielestäni iso raha aikuisellekin.

Ap

50 euroahan on parin tunnin palkka. Miten se olisi iso raha aikuiselle?

ohis

Vierailija
11/11 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo aikuinen poikani sai 10-500 rahaa lahjoina, Koskaan pieni summa ei vaivannut, mutta isommista tarkistettiin, että olihan antaja varmasti ymmärtänyt, kuinka paljon oli antanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi