Olen ollut pyramidin sisällä, kysyttävää?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siellä kamala hengittää? Olen astmaatikko ja jossain peloteltiin että noissa on niin raskas/huono ilma että voi saada astmakohtauksen. Kiinnostaisi kyllä nähdä ne.
Olen myös astmaatikko, mutta kävin pyramideissa ollessani nuori ja tyhmä. Ja sain varsin ison astmakohtauksen. Se ilma on aivan seissyttä ja huonoa. Lisäksi sinne menee ahdas käytövä, joka on ihmisiä täynnä. En menisi enää.
Miksi noin moniongelmainen ylipäänsä matkustelee???
Vierailija kirjoitti:
Saitko vatsataudin?
Njaaah, oli minulla 2,5vkon reissun alussa 2pv vatsa löysällä, mutta ei pahempaa. Kannattaa ylipäätään popsia Precosania ja maitohappobakteereja jo ennaltaehkäisevästi+kohteessakin aina ennen matkaa maahan jossa erilainen bakteerikanta kuin kotisuomessa. Ja pestä käsiä hyvin, toki täällä kotonakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako matkustaa Egyptiin? Historia kiinnostaisi, mutta naisena pelkään, että sinne jää jumiin, jos levotonta ja sotiivat keskenään.
Egyptin tilannetta matkustamisen kannalta en ole nyt seurannut, mutta vahvasti suosittelen kys kohdetta, kuten aiemmin mainitsin niin teki suuren vaikutuksen itseeni kaiken kaikkiaan, oli kuin olisi astunut historiaan sisälle, pelkästään Kairon liikenne- ja kakofonia mikä läksi autojen tuuttailutavasta oli elämys, en kokenut sitä lainkaan ahdistavana. Ja se hiekka ja se merivesi kaloineen jne 😍.
Ja kannattaa tehdä se matkustusilmoitus aina ulkomaille lähtiessään ja monesti on turvallisempaa buukata matka luotettavan matkanjärjestäjän kautta. Ja ennenkaikkea seurata matkustussuosituksia ja ohjeita netistä, oli kohde sitten mikä vain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen haju sisällä?
Vuositahansien takainen🙂.
Mutta onhan siellä hieman ilmanlaatuunkin panostettu, huomioiden kaiken historiallisen puolen eli ei siellä mitään "tuulettimia" tmv ollut.
Siellä on ahdasta, en suosittele paniikkihäiriöisille, ahtaanpaikan kammoisille enkä ehkä astmaatikoillekaan..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako matkustaa Egyptiin? Historia kiinnostaisi, mutta naisena pelkään, että sinne jää jumiin, jos levotonta ja sotiivat keskenään.
Aika levotonta siellä on ollut jo kymmenisen vuotta, ainakaan lapsien kanssa en lähtisi reissuun.
MIllon kävit siellä. Olen käynyt Egyptissä noin 20 vuotta sitten punaisella merellä ja se oli ihana paikka. Aina haaveilin, että sitten kun mulla on lapsia vien ne sinne. Mutta en ole uskaltanut lähteä sitten. Joko sinne uskaltaisi mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siellä kamala hengittää? Olen astmaatikko ja jossain peloteltiin että noissa on niin raskas/huono ilma että voi saada astmakohtauksen. Kiinnostaisi kyllä nähdä ne.
Olen myös astmaatikko, mutta kävin pyramideissa ollessani nuori ja tyhmä. Ja sain varsin ison astmakohtauksen. Se ilma on aivan seissyttä ja huonoa. Lisäksi sinne menee ahdas käytövä, joka on ihmisiä täynnä. En menisi enää.
No matkustelethan sinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin moniongelmainen? Olen astmaatikko ja maratoonari. Mutta silti on tilanteita missä voi joskus harvoin saada astmakohtauksen. Oletko aivan imbesilli jos luulet että astma on ”moniongelma”? 30% suomalaisista on astmaatikkoja.
Olen ryöminyt pyramidin sisään. Ahtaanpaikankammo oli hirveä, paniikki pakko hallita. Jälkeenpäin ihmettelin, ettei mitenkään varoitettu.
Oliko ne alieneiden rakentamia vai uskotko alkuasukkaiden pystyneen moiseen?
Arabit faaraot Kleopatrat on sieltä se on heidän maata Egyptin Niili punainen meri Siinailla taas Mooses Moshe sai Luojan käskyt älä varasta. Älä tee huorin. Älä väärennä anna väärää todistusta ...kunnioita vanhempiasi ja vanhuksia.Auta heikkoja.Jeesus kävi siellä siksi kirkot muistona ja myös Abraham oli siellä otti mukaan Hagar orjan joka lähettiin Arabiaan ismailin kanssa koska on egyptiläinen. Lyhyt historia.Mooses siis Moshe oli Egyptistä hebrealainen.JEESUS puhui hebreaa arameaa latinaa kreikkaa.Jeesuksen syntymäpaikka on Betlehem.Asuinpaikka Nasareth.Punaisen meren kalat voi nähdä snorklaamalla.Gasan alue on historian filistea kalastaja alue.Egyptin Niilille mentiin sieltä Sirin autiomaan kautta.Wikipedia faaraot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käynyt, mutta tuttavani kävi ja kertoi, että siellä paikalliset ukot nipistelivät takapuolesta.
Ei todellakaan nipistelleet ja heitä oli vähän, alue on rauhoitettu turhalta härdelliltä. Kamelit oli epämiellyttäviä turpansa vääntäjiä ja örähtelijöitä, mutta ihan hauskoja kuitenkin.
Ap
Ikävää, että haukut kameleita.
Vierailija kirjoitti:
Suuret rakennushankkeethan ovat oiva tapa yhtenäistää kansaa ja hallita sitä. Niili tulvii vuosittain, mutta maataloustyötä ei oikeastaan ollut vielä tuolloin ympäri vuoden. Pyramidit olivat paitsi hautoja, oleellisia uskonnollisia projekteja. Faarao oli välittäjä jumalten ja ihmisten välillä ja faaraon matka tuonpuoleiseen ja hänen ruumiinsa säilyminen olivat hyvin merkittävä osa egyptiläistä uskontoa ja käsityksiä tuonpuoleisesta.
Vierailija kirjoitti:
Orjuus oli yleistä ihmiskauppa ja naisten myyminen. Faaraon hovissa oli palvelusväki lääkärit poppamiehet noidat taikurit.Vanhat profeetat on sieltä alueilta ja Jeesus taas betlehemistä.Orjat myös rakentaa veneitä niilillä.Niili on vesikasvi.Ruokoveneitä ja heinästä.Ennen oli talojen katot palmun lehviä.Kiveen hakattiin se on pehmeää kiveä hautoja ja perustuskiveksi taloihin.Kristityt asui myös Aasian nykyisen Turkin alueella mm.efeson seudulla ja siellä on sen ajan muistikiviä hautoja noita samanlaisia kiveen hakattuja arkkuja.Museo alue efesossa.Myös mayat on faaraoita intiaanit.Afrikkaan tietysti niitä on levinnyt.
Saitko pyramidista riesoiksesi jonkin henkiolennon?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt pyramideissä, mutta sen lisäksi Luxorissa. Olen käynyt Kuningasten laaksossa ja niissä haudoissa.
Niin minäkin. Eli ei ole kysyttävää.
Tunsitko pyramidin sisällä jonkun tunnelman, tunteen tai "energiaa"? Minkälaisia matkamuistoja sillä suunnalla myytiin? Oliko kuumaa vai viileää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret rakennushankkeethan ovat oiva tapa yhtenäistää kansaa ja hallita sitä. Niili tulvii vuosittain, mutta maataloustyötä ei oikeastaan ollut vielä tuolloin ympäri vuoden. Pyramidit olivat paitsi hautoja, oleellisia uskonnollisia projekteja. Faarao oli välittäjä jumalten ja ihmisten välillä ja faaraon matka tuonpuoleiseen ja hänen ruumiinsa säilyminen olivat hyvin merkittävä osa egyptiläistä uskontoa ja käsityksiä tuonpuoleisesta.
Siis faaraot Kleopatrat menee manalaan niinku budhat hindut poppamiehet naiset woodoo menee.Balsamointi korut ja astiat mukana.Suomessa on myös kleopatrafaaraoiden hautoja ja mm.lenin on BALSAMOITU punatorilla. Kleopatrat purjehti paitsi niilillä punaisella merellä myös Aasian turkin alueen vesillä.Turkin alue oli ennen lähinnä italiaa kreikkaa Aasiaa.Turkissa on Kleopatra ranta ja faaraoita mutta myös vanhoja kristittyjen kirkkomuseoita. Manalaan ne menee missä budhamunkit ja hindujen gurut on se on niiden uskonto Wikipedia Egyptin jumalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla voi olla astma, mutta mulla on myös appro egyptologiasta yliopistosta. Mitä sulla on muuta kuin terveet keuhkot?