Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitettiinko ennen kradut käsin?

Vierailija
03.06.2015 |

Kun ei ollut tietokoneita... Miten kukaan on jaksanut :o

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:11"]

Meillä myös suullinen esitys, tosin proffa laittoi puhumisen sijaan laulamaan. Elämäni pisin kaksituntinen. 

[/quote]

Vissiin sama proffa kyseessä kuin minulla. Tykkäsi erityisesti jos veti ooppera-vivahteella.

Vierailija
22/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pythagorakselle riitti hiekka ja risu. 

Eiköhän sinun naistutkimukselliset ansiosi siis olisi kirjoitettavissa mustekynälläkin. 

Kohta joku akateeminen nainen tulee tähän: "mut silloin oli helppoa kun mitään ei ollut vielä keksitty". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:55"]

Ennen tietokoneita oli olemassa laite nimeltään kirjoituskone. 

[/quote]

No herranjumala! Kirjoittivathan kirjailijatkin pitkät romaanitkin kirjoituskoneilla. Ja toimittajat tekstinsä jokapäiväisesti. Eihän tietokoneita ole ollut kirjoitusvälineenä kuin muutaman vuosikymmenen.

Ja kirjoituskoneita on ollut 1800-luvun lopulta. Sitä aiemmin on kirjoitettu käsin se mitä on kirjoitettu.

No miten semmoisellakaan jaksaa ja jos tulee virhe! Mutta entä sitä ennen? Varmasti on käsillä kraduja tehty. Ap

[/quote]

Vierailija
24/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:08"]Mä oon aika vanha ja siihen aikaan kun valmistuin kradut tehtiin suullisesti. Proffalle vaan selitettiin asiat ja sillä selvä. Ei muutenkaan ollut juuri kirjoja käytössä ja jos piti lainata siihen tietoa, niin piti pyytää se kaveri paikalle kertomaan asiansa. Sitten välillä tuli sanomista jos oli vaikka kantabaaristaan raahannut jonkun yliopistolle kertomaan juttujaan ja se ei ollut tarpeeksi luotettava lähde (esim. valehteli paljon)
[/quote]
Esihistoriallisella ajalla ennen kirjoitustaidon keksimistä.

Vierailija
25/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin muinoin oli myös ilmoitustaululla lappuja, joissa ne, jotka osasivat hyvin kirjoittaa koneella, tarjoutuivat puhtaaksikirjoittamaan noita tekeleitä tiettyä summaa vastaan per sivu.

Vierailija
26/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täytyi säveltää kokonainen ooppera. Laulua ei saanut olla koko ajan, vaan piti olla pitkiä välisoittoja, jotta proffa sai välillä tilaa ajatuksilleen.

Vierailija
27/28 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 22:08"]Mä oon aika vanha ja siihen aikaan kun valmistuin kradut tehtiin suullisesti. Proffalle vaan selitettiin asiat ja sillä selvä. Ei muutenkaan ollut juuri kirjoja käytössä ja jos piti lainata siihen tietoa, niin piti pyytää se kaveri paikalle kertomaan asiansa. Sitten välillä tuli sanomista jos oli vaikka kantabaaristaan raahannut jonkun yliopistolle kertomaan juttujaan ja se ei ollut tarpeeksi luotettava lähde (esim. valehteli paljon) [/quote] Esihistoriallisella ajalla ennen kirjoitustaidon keksimistä.

[/quote]

Itse asiassa veikkaan että tämän kirjoittaja viittaa keskiaikaan :D Kirjapainotaito kehiteltiin vasta uskonpuhdistuksen jälkeen/aikoihin joten keskiajan opetus oli juuri tuon tapaista, tosin kirjoittaja parodioi tyyliä hauskasti.:D

Vierailija
28/28 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan