Miten rauhotatte kissanne yöksi?
Mä otan sen lempilelun yöksi pois(saa sen aamusin) ja yritän estää sitä nukkumasta iltamyöhästä että menisi nukkumaan kun mäki meen. Onko muita vinkkejä?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
KISSSSA❤️❤️❤️❤️😍😍😍😩😩😩🥴🥴🥴
Onko sulla kissa tai muu lemmikki?
Ap
Kissahan on yöeläin. Älä enää ota kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule toista. Nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävän kissat nukkuu yöt vieressä. Eli kyllä jotkut nukkuu yölläkin
Kosketten mirriä kun vieressä ja mirri rauhoittuu. Välillä mirri villiintyy ja silloin peitto heiluu.
Aiemmin ei auttanut väsyttäminen eikä mikään sillä joka tapauksessa aamuyöllä koki herätyksen ja rallit alkoivat. Nyt jo kissakin illalla tassuttelee perässä kun huomaa että minäkin sinne siirtymässä. Jos yön aikana jotain touhuaa niin ainakin hyvin hiljaa sillä kumpikaan meistä ei enää siihen herää. Ehkä tosiaan nukkuu nykyisin illasta aina aamuun asti jolloin kyllä herättelee tarvittaessa ruokkimaan. On ihana muutos kun saa öisin yli kuuteen asti rauhassa nukkua ilman että kissa aamuyön tunteina aina herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kissa nukkuu aina mun kanssa yöt. Kainalossa tai päällä. Ei juokse milliäkään, paitsi unissaan joskus.
Minä leikitän sitä ennen nukkumaan menoa kunnolla että saa purkaa kaiken energiansa, sen jälkeen saa vähän ruokaa (saalista). Tulee syötyään jalkopäähän nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ei auttanut väsyttäminen eikä mikään sillä joka tapauksessa aamuyöllä koki herätyksen ja rallit alkoivat. Nyt jo kissakin illalla tassuttelee perässä kun huomaa että minäkin sinne siirtymässä. Jos yön aikana jotain touhuaa niin ainakin hyvin hiljaa sillä kumpikaan meistä ei enää siihen herää. Ehkä tosiaan nukkuu nykyisin illasta aina aamuun asti jolloin kyllä herättelee tarvittaessa ruokkimaan. On ihana muutos kun saa öisin yli kuuteen asti rauhassa nukkua ilman että kissa aamuyön tunteina aina herättää.
Tai sitten ootte jo tottuneet niihin kissan öisiin ääniin niin, ettei niihin enää samalla tavalla herää.
Mulla ei ole yksikään kissa hillunut yöllä. Saako kissasi tarpeeksi aktiviteettia päivällä ja illalla?
Kissalla on oma rytminsä. Älä häiritse sitä!
Täälläkin kaksi kissaa nukkuu yön vieressä. Voivat käydä yöllä syömässä ja touhuta vähän keskenään, mutta pääsääntöisesti nukkuvat kun itsekin nukun ja nousevat kun itse nousen. Ovat aina olleet tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kissa nukkuu aina mun kanssa yöt. Kainalossa tai päällä. Ei juokse milliäkään, paitsi unissaan joskus.
Ihana kissa sulla
Mun kissa vuorottelee oman puunsa ja mun sängyn välillä. Varmaa ois paras vaihtoehto jos mä menisin hänen puuhunsa nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😻😍😍
Pidä päivällä hereillä ja aktiivisena. Ota illalla viereen nukkumaan ehkä peiton alle kaveriksi. Hyrise ja matki kehräystä.
Vaikea sanoa kun meillä se välillä juoksee ja leikkii yöllä, mutta ei makuuhuoneessa niin ei häiritse. Yleensä illalla kun kömmitään sänkyyn loikkaa sinne, silitellään hetki, siirtyy joko sängyn alareunan nurkkaan tai jos haluaa olla vielä lähempänä niin menee päin viereen keräksi nukkumaan.
Meillä kolli lähtee yöksi ulos mouruamaan.
Ei meillä ole koskaan kissat öisin varsinaisesti valvottaneet, mutta aikaisemmin, kun päästin niitä ulos aina kun halusivat, niinherättivät yöllä että haluavat pihalle.
Nyt ovat yöt sisällä, kesäaikaan tulevat sisälle vasta joskus illalla kymmenen maissa, näin talvella iso kissa käy pihalla ysiltä ja tulee siitä puolen tunnin päästä sisälle, muut kissat on ulkona lähinnä vain valoisaan aikaan.
Pidetään aktiivisena siis päiväsaikaan, niin nukkuvat yönsä.
Tuossa siirtymävaiheessa, kun en öisin päästänytkään enää ulos, yrittivät kyllä. Joka kerta vain sanoin, että nyt nukutaan. Nyt pikkukissa saattaa tulla joskus aamuyöstä herättämään, mutta asettuu samantien, kun sanon, että nukutaan vielä. Ainoastaan jos isolla kissalla on ruoka loppu (siksi se onkin iso kissa...) niin silloin joudun heräämään. Illalla pyrin varmistamaan, että kupeissa on ruokaa, niin ei tätäkään tapahdu kuin kerran kuussa.
Mulla on itselläni siis mahtavat unenlahjat (opettelemalla opetellut), nukahdan samantien uudestaan. Kissat tietävät, että minua ei saa ylös kuin ihan hätätilanteessa (=koira oksentaa, kissa oksentaa) joten eivät enää edes yritä. Viikonloppuna tulee eka naukaisu että joko? kuuden maissa, milloin arkisin nousen. Silloin taas "Nyt nukutaan vielä" ja hiljenevät.
Se tekee omia juttujaan öisin. Ei ongelmia.