Japani vai Etelä-Korea?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset on helpompia. Korealaisia on lähes mahdoton kellistää. Eli vastaan: Japani.
Mutta: Thaimaa on kuitenkin paras!
Paskapuhetta, korealaisilta naisilta saa jos osaa käyttäytyä, eikä toki komea ulkomuotokaan haittaa. Itsellä käynyt flaksi useasti.
japanissa voisi käytä. on samantekevää vaikka näyttelevät kohteliasta, kun ei ole tarkoitus jäädä asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaalaisella vapaalle naisoletetulle molemmat maat on helvettiä samoin kuin islamilaiset maat.
Molemmissa on todella komeita miehiä.
Olin Japanissa vuoden yliopisto-aikoinani vaihto-opiskelijana 20 vuotta sitten. Sen verran tykästyin, että halusin sinne uudelleen pitemmäksi aikaa. Nyt olen asunut Japanissa 15 vuotta, eikä ainakaan vielä tee mieli pois. Pysyvä oleskelulupakin on ollut kohta jo 9 vuotta.
En ala luettelemaan hyviä ja huonoja puolia, niitä löytyy jokaisesta maasta ja osa on varsin subjektiivisia. Sopeutumiskykyä toki tarvitaan, koska monia asoita ei tehdä samalla tavalla kuin Suomessa ja käyttäytymistä koskevat tietyt säännöt (esim. ei puhuta puhelimeen junassa tai bussissa tai muutenkaan keskustella äänekkäästi). En kuitenkaan sanoisi, että sopeutuminen Japaniin on suomalaiselle mitenkään erityisen vaikeaa. Kunnollisen kielitaidon hankinta on toki erittäin tärkeää, ilman sitä moni asia tökkii kyllä varmasti.
Oli pakko googlata ja itse asiassa korea tuntuu olevan helppo kieli lausua, eri asia sitten muistaako mitään mitä pitää lausua. Ainakin omaan suuhun ei kuulosta vaikealta lausuminen.