”Suomalaisista valtaosa tunnustautuu nykyisin fleksaajiksi
eli ruokailijoiksi, jotka painottavat ravinnossaan kasviksia, mutta eivät hylkää lihaa kokonaan.”
Näin kirjoittaa uusin Yhteishyvä-lehti, s. 13.
Kuulostaa minun korvaani hyvin epäuskottavalta , että valtaosa suomalaisista tunnustautuisi fleksaajiksi tai edes ilman tunnustautumista painottaisi ravinnossaan kasviksia. Tunnustaudutko sinä fleksaajaksi? Kuinka yleistä fleksaus on sinun tuntemiesi ihmisten joukossa?
Kommentit (14)
Itse olen juuri päinvastainen. Syön pääasiassa eläinkunnan tuotteita.
Fleksaan päinvastoin. Painotan ruokavalioni eläintuotteisiin, mutten hylkää kasviksia kokonaan.
Ap ei tuo pidä paikkaansa. Ei varmasti ole asiaa kysytty kaikilta suomalaisilta, ainoastaan Kallion punavihervegaaneilta. ja vedetty vääriä johtopäätöksiä.
Olen aina ollut sekasyöjä. Se on sekasyöjä eikä mikään vatun fleksaaja!
Ilman muuta on liioittelua.
En tunne ainuttakaan ihmistä, joka olisi kasvissyöjä. Olen 30 ja useimmat tuntemani ihmiset ovat iältään 20-40.
Ajattelin eka, että tässä tarkoitettiin sitä leveilyfleksausta, mutta petyin ku kyseessä oli vaan ruokavaliojuttuja.
Ylellä juuri aiheeseen liittyen pseudotieteellinen artikkeli, että lihansyönnin merkitystä ihmisen evoluutiossa on liioiteltu, kertovat tuoreet luulöydökset.
Tieteellinen faktahan siis on, että ihmisen aivokapasiteetti alkoi kehittyä räjähdysmäisesti kun opimme kypsentämään lihaa.
Ylellä näyttää olevan Stalinin menetelmät käytössä. Kun syyllinen tiedetään, niin rikos keksitään kyllä. Samalla tavalla löytyy tieteellinen tutkimustulos kyllä jokaista mahdollista aivopierua puoltamaan kun valikoiden etsitään.
Eikö fleksaus tarkoita näyttämistä/ytymistä? Tyyliin fleksaillaan kalliilla autolla tai kellolla?
Mä en tunne ketään, joka ei painottaisi kasviksia ruokavaliossaan, vaikkei olisikaan täysin kasvissyöjä. Monta kasvissyöjääkin on joukossa. Tunnen kaikenikäisiä ihmisiä, monista yhteiskuntaluokista, tosin suurin osa akateemista keskiluokkaa.
Miksi kaikille pitää nykyään olla joku tyhmä lokero ja sille lokerolle vielä typerämpi nimi?
Joo syön lihaa ja kasviksia. Kasviksia enemmän kuin lihaa niin kuin viimeiset 30 vuottakin. Ennen minua kutsuttiin normaaliksi, nykyään joku fleksaaja.
Mikä tuossa on fleksaamista? Kirjoittajan mielestä kaikkien pitäisi hylätä liha kokonaan?
Vähensin kasviksia reilusti ja siihen loppui iänikuinen turvotus ja tukala olo vatsassa.
Fleksaaminen on kehuskelua. Mutta kuinka moni suomalainen tunnustautuu seksaajaksi?
Syön hieman vähähiilihydraattisia kasviksia ja paljon lihaa, sisäelimiä, kananmunia, kalaa ja juustoa.
Olen periaatteessa kasvissyöjä mutta fleksaan esimerkiksi niin, että jos vaikka kylässä on leivottu ja leivonnassa on käytetty kananmunia, en kieltäydy tarjoilusta.