Opettajatuttu esitteli eilen lahjojaan
Iittalaa, Arabiaa, Hackmannia ja lahjakortteja. Ok, vähän vanhempi rouva kyseessä, mutta ärsytti vähän, kun kehui laittaneensa myyntiin nettiin yli 1 400 eurolla. Lahjakortteja oli jakanut lapsilleen.
Vähän vahingoniloisna katselin järkyttävää suklaapinoa ja joka puolella asuntoa olevia kukkakimppuja.
Kommentit (15)
Missähän tällainen koulu on...? :D Normaaliluokassa on ehkä yksi lapsi, jonka vanhemmat ostavat Iittalaa ja Arabiaa, lopuilta tulee lapsen askarteluja tai Tiimarin posliiniesineitä.
Minä tiedän opettajan, joka ei ottanut mm. hopeisia kalliita esineitä vastaan. Saattaa tuntua tylyltä, mutta hän ei halunnut olla mukana tässä joka keväisessä lahjonnassa, vaan kiitti kauniisti ja käski laittaa lahjat kyseisen lapsen "kapioarkkuun". Oli kyllä muutenkin äärettömän viisas ja järkevä nainen.
Vain av-mamman hysteerinen läskimaha vetää vertoja koossaan tämän kateudelle.
Kuka vanhempi on niin pösilö, että vie lahjoja opettajalle? Ilmeisesti aika moni, mutta itselle ei tulisi mieleenkään. Samanlaista hölynpölyä kuin omenan vieminen opettajan pöydälle. Sitäkin harrastetaan vanhoissa musta-valko-elokuvissa.
Ei hyvänen aika näitä opevihaajia. Ihmiset, teillä ei ole sen enempää syitä vihata opettajia kuin muitakaan ammattiryhmiä.
Minulla on käytössäni melkein kaikki oppilailta saadut lahjat - jokaisesta olen kyyneleen tirauttanut liikutuksesta - ja kortit ovat muistojen laatikossa. Ei ole parempaa lahjaa tehdystä työstä kuin kiitos, oli siihen sitten laitettu rahaa, vaivaa tai ei kumpaakaan. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin kuin ope saa kiitoksen tekemästään työstä!
Ei pidä paikkansa toi tarina tai jos pitää, niin kyllähän hän on tehnyt virkavirheen ottaessaan lahjakortteja vastaan.
Lahjonnasta on aivan turha puhua. Sellaiset ihmiset, jotka väittävät kiitoslahjojen vaikuttavan arvosanoihin, ovat todennäköisesti niin kertakaikkisen tyhmiä ja kieroja ihmisiä, että tuskin pääsisivät itse opettajaksi vaikka yrittäisivät.
Meillä yläkoulussa lahjat saa luokanvalvoja yhdeksännen luokan kevätjuhlapäivänä. Millä tavalla kukaan vanhempi yrittäisi "lahjoa" arvosanojen toivossa siinä vaiheessa!?
En osta ikinä mitään, hyvä että muut ostavat. Meiltä saa lapsen tekemän 'hyvää kesälomaa' kortin, jos sitäkään. Eikö niille jo palkkaa makseta työstä?
Toki jos joku haluaa ostella opelle juttuja niin siitä vaan...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:32"]
Lahjonnasta on aivan turha puhua. Sellaiset ihmiset, jotka väittävät kiitoslahjojen vaikuttavan arvosanoihin, ovat todennäköisesti niin kertakaikkisen tyhmiä ja kieroja ihmisiä, että tuskin pääsisivät itse opettajaksi vaikka yrittäisivät.
Meillä yläkoulussa lahjat saa luokanvalvoja yhdeksännen luokan kevätjuhlapäivänä. Millä tavalla kukaan vanhempi yrittäisi "lahjoa" arvosanojen toivossa siinä vaiheessa!?
[/quote]
vahingossa yläpeukutin. Mutta siis kyllä rahallisesti arvokkaan lahjan tuominen on lahjomista.
Joopa joo. Missäköhän rikkaiden yksityiskoulussa opettaa, kun tuollaiset on lahjat?
Ja itse olen joka ikisestä kortista tai kukasta kiitollinen, varsinkin itse tehdyt kortit lämmittää mieltä pitkään.
ja lehmät lentää.