Olen lastenhoitaja — kysyttävää?
Pk-seudulla työskentelevä lastenhoitaja. Saa kysyä:)
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:54"]Meidän talossa on loistava ilmapiiri! Kaikki eivät ole ylimpiä ystäviä, mutta kaikkien kanssa tullaan toimeen.
Henkinen puoli on joskus todella koetuksella. Yleensä sellaisissa kiireisissä ja stressaavissa tilanteissa. Esim. kun koitat kahdestaan työkaverin kanssa saada 25-30 lasta kuravaatteissa pihalle. Jokaista joutuu auttamaan ja puolet eivät saat itse vaatteita päälle... Vaikka hermot ovat tiukilla niin en pura lapsiin pahaa oloa.
[/quote] oliko tää ap?
[/quote]
Oli! Anteeksi, unohtui:)
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:51"]Bruttopalkka n. 2060€. Ruutinit eivät väsytä, sillä jokainen päivä on muuten erilainen(ainakin toiminnan puolesta).
Meidän päiväkodissa ei ole ns. omahoitajuutta. Mulla on tietyt lapset joiden vanhempien kanssa olen käynyt vasu- ja hyvekeskustelut. Työvuorojenkib puolesta omahoitajuus ei toimisi. Sillä aamuvuoro saattaa lähteä jo 14 aikaan ja lto poistui aina 15.30. Seuraan kaikken lasten päivää ja kerron jokaiselle vanhemmalle kuulumiset. Meillä on käytössä päivälistat mihin päivittäin kirjaamme jokaisen lapsen kohdalle päivät kuulumiset (leikit, tekemiset, päiväunet, ruokailut yms.). Eli aika kattavasti osaan kertoa kaikista lapsista jotakin.
Ap
[/quote]nythän uuteen lakiin tuli ettei lastenhoitajat enää saa vasuja pitää
[/quote]
Joo! Mietinkin, että millä ajalla se lto saa ne 30 vasua + mahdolliset hyvet pidettyä ja kirjattua? Meidän lto:lla menee yhteen keskusteluun n. 1-2,5h ja kirjaamisiin vähintään 2h.
Ap
P.s jos töissä menee käämit kokonaan niin sillon turvaudun työkavereiden henkiseen apuun. Meillä tosiaan hyvä ilmapiiri:)
Ap
[/quote] vaikka lto harmittaakin?
Miten kolmenkymmenen lapsen ryhmässä vain 1 lto?
Lähihoitajien koulutukseen pääsee niin helposti, että täysin alalle soveltumattomia henkilöitä valmistuu hoitajiksi. Alan vaihtajia ja muita, joilla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa. En koskaan antaisi lastani joidenkin näkemieni lastenhoitajien hoidettaviksi. Että ei ne lähäritkään aina ole priimaa
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:51"]Bruttopalkka n. 2060€. Ruutinit eivät väsytä, sillä jokainen päivä on muuten erilainen(ainakin toiminnan puolesta).
Meidän päiväkodissa ei ole ns. omahoitajuutta. Mulla on tietyt lapset joiden vanhempien kanssa olen käynyt vasu- ja hyvekeskustelut. Työvuorojenkib puolesta omahoitajuus ei toimisi. Sillä aamuvuoro saattaa lähteä jo 14 aikaan ja lto poistui aina 15.30. Seuraan kaikken lasten päivää ja kerron jokaiselle vanhemmalle kuulumiset. Meillä on käytössä päivälistat mihin päivittäin kirjaamme jokaisen lapsen kohdalle päivät kuulumiset (leikit, tekemiset, päiväunet, ruokailut yms.). Eli aika kattavasti osaan kertoa kaikista lapsista jotakin.
Ap
[/quote]
Joo! Mietinkin, että millä ajalla se lto saa ne 30 vasua + mahdolliset hyvet pidettyä ja kirjattua? Meidän lto:lla menee yhteen keskusteluun n. 1-2,5h ja kirjaamisiin vähintään 2h.
Ap
P.s jos töissä menee käämit kokonaan niin sillon turvaudun työkavereiden henkiseen apuun. Meillä tosiaan hyvä ilmapiiri:)
Ap
[/quote] vaikka lto harmittaakin?
[/quote]
Talossa on muitakin töissä:). Ja ilmapiiri on hyvä vaikka joku työkaveri harmittaisikin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:59"]Miten kolmenkymmenen lapsen ryhmässä vain 1 lto?
[/quote]
Sanos muuta!
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:59"]Miten kolmenkymmenen lapsen ryhmässä vain 1 lto?
[/quote]
Sanos muuta!
Ap
[/quote] taas nähdään kuinka lakeja "sovelletaan"
Oletko törmännyt tosi omituisiin lastentarhanopeihin tai hoitajiin, jotka ei oikeasti sovellu alalle? Miten on toimittu näissä tilanteissa? Pk- seudulla vaikuttaa olevan kova pula työntekijöistä, löytyykö päteviä hakijoita avoimiin paikkoihin?
Meidän talossa ja alueen muissa taloissa on epäpäteviä hoitajia. Osa hyviä, osa ei. Olen törmännyt omituisiin hoitajiin ja opettajiin. Eiköhän näitä löydy joka paikasta:) näissä tilanteissa on vähän haastavaa toimia. Jos vakanssi on vakituinen niin se ihminen saa tehdä aika paljon, että hänestä päästäisiin eroon. Määräaikaisia sopimuksia ei tarvitse jatkaa. En tietenkään tiedä miten johtaja asiat näkee ja toimii...
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:59"]
Lähihoitajien koulutukseen pääsee niin helposti, että täysin alalle soveltumattomia henkilöitä valmistuu hoitajiksi. Alan vaihtajia ja muita, joilla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa. En koskaan antaisi lastani joidenkin näkemieni lastenhoitajien hoidettaviksi. Että ei ne lähäritkään aina ole priimaa
[/quote]
Tuo kommentti on vastauksena viestiin 26, joka oli aikamoista kitkerää vuodatusta jonkun lastenhoitajan taholta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:51"]Bruttopalkka n. 2060€. Ruutinit eivät väsytä, sillä jokainen päivä on muuten erilainen(ainakin toiminnan puolesta).
Ap
[/quote]
Ap
Ap