Kummilapsen synttärit, pitääkö oikeesti viedä lahja myös sisaruksille?!
Ei edes vihjattu vaan sanottiin suoraan, että pitäisi viedä paketti isommillekin lapsille, ettei niille tule paha mieli.
Tää on mun eka kummilapsi enkä ole osannut varautua. Muutenkin, eiks ole huonoa kasvatusta, jos isommat ei osaa antaa päivänsankarin olla pääroolissa?
Kommentit (14)
Ei tarvitse viedä. Sehän olisi aivan älytöntä.
Se on vanhempien tehtävä huolehtia, ettei omille kullannupuille tule paha mieli.
Elämässä voi tulla tosi paha mieli vielä monta kertaa, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa.
Ei todellakaan. En ole ikinä vienyt, enkä veisi vaikka vaadittaisiin.
Ei tietenkään tarvitse. Heillähän on omat kumminsa. Silloin kun oma kummilapseni ja hänen lähes saman ikäiset sisaruksensa olivat pieniä, niin vein kyllä synttäreille mennessä jotakin myös sisaruksille. Yleensä olivat tosi ilahtuneita, jos saivat vaikka sellaiset euron lauantaipussit tai kindermunat. Kun alkoivat olla isompia, teini-ikäisiä jne. en enää vienyt mitään. Pienet lapset eivät välttämättä ymmärrä päivänsankarin tilannetta, ja saattavat pahoittaa mielensä, mutta ei heille lahjoja tarvitse viedä. Kivahan se on huomioida vaikka tosiaan jollakin pikkujutulla.
Sä voit perheen kutsua sinun juhliin vastavuoroisesti ja vaatia joka perheenjäseneltä omat lahjat, vaikka eivät osallistuisi.
Kummiudestakin voi erota, jos on liian hankalaa.
Olen itse ollut lapsena se, jolla ei ollut kummeja.
Harmittihan se kovastikin kun sisarukset saivat syntymäpäivinään lahjoja/rahaa ja minä en saanut tietenkään mitään.
En ole katkera, mutta olen kuitenkin monta kertaa aikuisena miettinyt että tämän täytyy olla syy miksi en pidä syntymäpäivistä, en ole halunnut koskaan viettää omaakaan syntymäpäivää, en halua mennä kenenkään syntymäpäiville.
En halua juhlia mitään, enkä mennä juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut lapsena se, jolla ei ollut kummeja.
Harmittihan se kovastikin kun sisarukset saivat syntymäpäivinään lahjoja/rahaa ja minä en saanut tietenkään mitään.
En ole katkera, mutta olen kuitenkin monta kertaa aikuisena miettinyt että tämän täytyy olla syy miksi en pidä syntymäpäivistä, en ole halunnut koskaan viettää omaakaan syntymäpäivää, en halua mennä kenenkään syntymäpäiville.
En halua juhlia mitään, enkä mennä juhliin.
Vaikka sinulla ei ollut kummeja, niin kai nyt vanhemmiltasi ja muilta sukulaisilta sait lahjoja?
Ei todellkaan tarvitse. Mä en vie edes jouluna.
Eri asia sitten jos yhtä aikaa juhlittaisiin kahden sisaruksen synttäreitä. Silloin veisin toisellekin jonkun pienen jutun tai yhteisen lahjan.
Ei todellakaan. Jonkun karkkipussin tms. voi viedä muille lapsille.
Mistä näitä "nykyvanhempia" sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse. Heillähän on omat kumminsa. Silloin kun oma kummilapseni ja hänen lähes saman ikäiset sisaruksensa olivat pieniä, niin vein kyllä synttäreille mennessä jotakin myös sisaruksille. Yleensä olivat tosi ilahtuneita, jos saivat vaikka sellaiset euron lauantaipussit tai kindermunat. Kun alkoivat olla isompia, teini-ikäisiä jne. en enää vienyt mitään. Pienet lapset eivät välttämättä ymmärrä päivänsankarin tilannetta, ja saattavat pahoittaa mielensä, mutta ei heille lahjoja tarvitse viedä. Kivahan se on huomioida vaikka tosiaan jollakin pikkujutulla.
Ei todellakaan tarvitse eikä PIDÄ viedä. Vanhempien tehtävä on selittää muille lapsille, että ”Jannica saa tänään lahjoja, kun on Jannican syntymäpäivä. Sinun syntymäpäiväsi on [ajankohta] ja saat lahjoja silloin ja Jannica ei saa”.
*
Pikkusiskoani suku lahjoi tuolla tavalla”varmuuden vuoksi”. Tuskin on ollut hyvä kummankaan, minun tai siskon, kannalta.
No ei todellakaan!!