Katsokaa tuota tyttöä hevosen kanssa! Sallisitteko omalle lapsellenne? Huom, ilman kypärää!
Ensimmäinen, pääkuva tässä jutussa.
Kommentit (65)
Oi, vikellystä! Harrastin lapsena mm tuota hevosten kanssa. Ei se ole edes vaarallisimmasta päästä hevosurheilua, joku maastoesterata on varmaan pahin, kun alusta voi olla vähän mitä vaan.
Jos olisi tytär, ilman muuta saisi oman ponin ja sitten myöhemmin kiinnostuksen mukaan hevosenkin. Lajin saisi valita ihan itse.
Heh. Tuollaista on tullut harrasteltua vielä aikuisenakin. Siihen sopii hevonen jolla on tasaiset askellajit eli ns. vikellyshevonen. Ei ole vaikea ollenkaan, kuka tahansa pystyy tuohon, jos osaa ratsastaa.
Vierailija kirjoitti:
Oi, vikellystä! Harrastin lapsena mm tuota hevosten kanssa. Ei se ole edes vaarallisimmasta päästä hevosurheilua, joku maastoesterata on varmaan pahin, kun alusta voi olla vähän mitä vaan.
Jos olisi tytär, ilman muuta saisi oman ponin ja sitten myöhemmin kiinnostuksen mukaan hevosenkin. Lajin saisi valita ihan itse.
Paljonko hevonen maksaa?
Vaarallista on nousta sängystä ylös. Kuinka monella parkouria harrastavalla pojalla on kypärä?
Mekin puolisoni kanssa kun oltiin Pietarissa, siellä ratsastetaan hevosilla keskellä vilkasta liikennettä, ilman kypärää.
Jossain kaupungin puistossa menivät ihan päätöntä laukkaa ja ei sielläkään kenelläkään ollut kypärää päässä.
Mutta, on turha itkeä jos sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko hevonen maksaa?
Riippuu hevosesta. Kasilla tai kympillä luulisi saavan sellaisen, joka taipuisi opetusmestariksi ja ensihevoseksi teinitytölle.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa on kyllä selitetty, miksi tuossa lajissa ei käytetä kypärää.
Eikä ole. Terve ihminen tai hevonen on ylimielinen.
Hevoset tulevat ylimielisiksi kuin he näkevät tai kantavat ihmistä jolla on kypärä päässä koska silloin hevonen toteaa että se ihminen on ihan pelle koska se leikkii ihmiskunnan maailmankaikkeuden ja galaksin "kruunun" kanssa. Se on tervettä ylimielisyyttä eikä egoilua jota teillä vihaajilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista on nousta sängystä ylös. Kuinka monella parkouria harrastavalla pojalla on kypärä?
Liian harvalla.
Elämäni hevosten kanssa puljanneena asian voisi muotoilla näin:
Jos on auto, jossa ei ole jarruja, tai ne reistaavat koko ajan, niin siinä ei turvavyö tee asiaa turvalliseksi.
Jos on auto, joka on hyvin huollettu ja kunnossa, niin turvavyö lisää turvallisuutta. Kuitenkin tietyissä olosuhteissa ajat ilman vyötä, esim. kotipihalla tai tarkasti peruutellessa.
Videolla oleva hevonen on ensin opetettu juoksemaan tasaisesti, tasaista vauhtia. Se on ns. varma hevonen, eli kuten laadukas ja huollettu auto. Tyttö ei näyttänyt jonkun mielestä onnelliselta. Hän keskittyy, veikkaisin. Nykyään otetaan someen poseerauskuvia ja luullaan, että ne ovat oikeasti kuvia siitä itse tekemisestä.
Veikkaan, että tuo videon tyttö harrastaa ratsastusta myös muuten. Hän varmasti käyttää maastossa ja esteillä kypärää ja turvaliiviä. Kentällä kouluratsastuksessa kypärää.
Hevosia on monenlaisia. Kouluttajia on monenlaisia. Kuitenkin, kun asiat loksahtavat kohdalleen, on hevonen todella varma. Vaikka onkin se pakoeläin. Silti toinen pakenee, kun näkee muovipussin, toinen ei hätkähdä, vaikka vetää perässään pressua ja lähipellolla ammutaan raketteja. Noin niinkuin esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko hevonen maksaa?
Paljonko auto maksaa? Mieti siitä.
Vitsi miten taitavia nuoria! Toivottavasti liikunnallisuus pysyy heillä elämässä mukana loppuun saakka.
Kaikkia ratsastuslajeja ja ajoakin harrastaneena olen sitä mieltä, että vikellys on varmaan vähiten riskitön hevoslaji. Mammat voisi olla huolissaan kenttähevosten turvallisuudesta.
Myönnettäköön kypärän käyttö olisi enemmän kuin järkevää. Kattokaa juutuubista mitä porukka kikkailee ja temppuilee moottoripyörien kanssa suurissa nopeuksissa. Tosin heillä on asianmukaiset suojavälineet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ratsastuslajeja ja ajoakin harrastaneena olen sitä mieltä, että vikellys on varmaan vähiten riskitön hevoslaji. Mammat voisi olla huolissaan kenttähevosten turvallisuudesta.
No ilmaisimpa itseäni huonosti. Vikellyksessä on siis varmaan vähiten riskejä.
Sallin. Hienoa urheilua. Ei ole sen vaarallisempaa kui muutkaan voimistelulajit.
Norjassa kkameli haukkasi kurakuonollaan ihmisen reidestä lihan irti. Kkamelit ovat radikaaalisia.
Tiedoksi vaan heppatyttöjen vanhemmille, että ratsastus on yksi vaarallisimmista harrastuksista. Paljon vammautumisia ja jopa kuolemia kun putoaa hevosen selästä, jää tallottavaksi tai saa potkun.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan heppatyttöjen vanhemmille, että ratsastus on yksi vaarallisimmista harrastuksista. Paljon vammautumisia ja jopa kuolemia kun putoaa hevosen selästä, jää tallottavaksi tai saa potkun.
Onneksi minä en ole sellainen pikkutyttö kuin mitä kkamelit ovat.
Syy on samantekevä. Se on vaarallista.