"Hymyhenkilö"
Tarkoittaako tämä, että kahden sijaan palkitaan vaan yhtä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/25bbaaf5-b420-4aa8-ae20-806fd278972b
Kommentit (35)
Ajatella, miten nololta tuntuisi, jos lapsena tuollaisen saisi. Oma sukupuoli feidattaisiin pois, kun muutenkin kipuilisi teini-iän myllerryksessä.
Se varmaan on tarkoituskin? Mahtuu paremmin isona työläisten käyttämään m ao-kaapuun, jotka tietty on mallia unisex?
Kyllä pysti saa minulta kyytiä jos käsiini saan.
Miettikää, mikä elinikäinen järkytys, jos lapsi tulisi koulusta kotiin hymyhenkilön kanssa! Se pitäisi piilottaa jonnekin kaapin perukoille tai peräti tuhota.
Mun mielestä "vuoden kiusaaja" olis parempi. Koululaiset saisivat äänestää. Palkintona koivuniemen herraa.
Olisiko voinut vaan vaihtaa hymykaveriksi tmv jotta olisi ollut kokonaisuudessaan positiivinen muutos?
Miksi tuollaista hymypatsasta pitää edes jakaa yleensä? Koko patsashomma on outo ja vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko voinut vaan vaihtaa hymykaveriksi tmv jotta olisi ollut kokonaisuudessaan positiivinen muutos?
Tämä olisi hyvä idea ja patsas voisi esittää jotain symbolia.
Saako nuo patsaat olla valkoisia rasismin nimissä?
Minun opettaja antoi minun patsaan suosikkitytölle Rovaniemellä.
Kun luokkakaveri sanoi että minulle oltiin annettun yli 20 ääntä ja tämä suosikki sai tyyppi 5-6 sai hän jälki istuntoa ja isot haukut siitä, että laski vielä kerralleen äänet, jotka oli päiväkirjan sisällä.
Kiitos Seppo rohkeudestasi ja kaktus sille "pyhälle uskovaiselle " opettajalle, joka sorti köyhempien lapsia.
Joka luokalle hymykaveri, jonka joku mainitsi täällä. Se annettaisiin sille oppilaalle joka on puolustanut kaikkien tasa-arvoa ja auttanut/puolustanut koulukiusattuja.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Saako nuo patsaat olla valkoisia rasismin nimissä?
Minun opettaja antoi minun patsaan suosikkitytölle Rovaniemellä.
Kun luokkakaveri sanoi että minulle oltiin annettun yli 20 ääntä ja tämä suosikki sai tyyppi 5-6 sai hän jälki istuntoa ja isot haukut siitä, että laski vielä kerralleen äänet, jotka oli päiväkirjan sisällä.
Kiitos Seppo rohkeudestasi ja kaktus sille "pyhälle uskovaiselle " opettajalle, joka sorti köyhempien lapsia.
No ei saisi! Miksi ihmeessä ruvetaan tekemään jotain hymyhenkilöitä (YÖK!) kun isompi ongelma on se, että niistä pitäisi tehdä neutraalin väriisiä, vaikka vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, mikä elinikäinen järkytys, jos lapsi tulisi koulusta kotiin hymyhenkilön kanssa! Se pitäisi piilottaa jonnekin kaapin perukoille tai peräti tuhota.
Lapsi saa itse valita, minkä kolmesta patsaasta haluaa. Eikä uuden patsaan nimi ole "hymyhenkilö", se on iltapaskojen klikkiotsikointia. Oikea nimi on "Hymy".
Seuraavaksi patsaiden valkoisen värin rinnalle pitää saada tummempia sävyjä vaihtoehdoksi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi lopettaa patsaiden jako kuin alkaa tuollaiseen pelleilyyn.
Kyllä. Oman kokemukseni mukaan nuo patsaiden saajat oli aina enemmän tai vähemmän kiusaajia. En käsittänyt ala-asteella miksi minua kiusanneet oppilaat sai aina ne patsaat ja niitä ihailtikn ja vanhemmatoli ylpeitä. Ne patsaiden saajat oli niitä kovaäänisiä joilla oli oma haareminsa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi patsaiden valkoisen värin rinnalle pitää saada tummempia sävyjä vaihtoehdoksi.
Lapseni muuttuu punertavaksi, jos hän jännittää, liikkuu vähänkin ja ylipäätänsä hänen ihonsa on punaisempi kuin kaverien. Johtuu varman vilkkaasta pintaverenkierrosta. Vaadin omaa hymypatsasta punaihoisille!!!
Moni lapsi ottaa sukupuolineutraalin pystin, kun ajattelee sen olevan korrektia ja ajanmukaista. Vaikka ehkä mielummin ottaisi perinteisen.
Ehdotan, että jatkossa oppilaat pitävät päässään henkilönaamaria, tietokone muuttaa heidän puheäänensä henkilön ääneksi ja heitä kutsutaan koulussa nimillä henkilö#16, henkilö#98, henkilö#137 jne.
Tuossa jutussa sanottiin, että saaja saa päättää, minkä patsaan ottaa. Lue juttu kunnolla ap.
Voi voi lapsikullat. Kyllä siinä menee ihan normaalillla pikkulapsella pää sekaisin kun aletaan ehdottamaan, että jospa sitten oletkin tällainen hybridimalli. Poikkeustapaukset poikkeustapauksina mutta ei kai pienen pientä luonnonoikkuutta kannata tunkea joka paikkaan.