Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä sairasvakuutus?

Vakuutus
28.01.2022 |

Mulle ei ollut vanhemmat sellaista ottaneet ja kun täytin 18v. niin ei tullut ajateltu asiaa eikä olisi ollut rahaakaan maksaa sellaista.

20-vuotiaana sairastuin syöpään ensimmäisen kerran. 24-vuotiaana toisen kerran. Ei enää koskaan mahdollisuutta saada sairasvakuutusta ja ikää nyt 41v. Omalle lapselle otettiin sairasvakuutus heti lapsena.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on sairausvakuutus. Olen jos syntymästäni saakka ollut Kansaneläkelaitoksen vakuutuksen piirissä. Siitä minulla on todisteena Kela kortti. Sillä saan lääkkeet ja sairaanhoidon kohtuulliseen hintaan. Lääkkeistä maksan noin 600 e vuodessa ja sen jälkeen ne ovat ilmaiset. Yhteiskunta maksaa vuodessa verovaroista loput lääkekustannukset, jotka ovat noin 25.000 euroa/vuosi. Olin viime vuonna kahdessa leikkauksessa ja useissa hoidoissa sairaaloissa. Maksoin kuluista itse noin 900 euroa ja yhteiskunta verovaroilla loput noin 80.000 euroa. Kyllä, minulla on tosiaankin sairausvakuutus.

Vierailija
2/3 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut itsellä jo noin 30 vuotta ja lapselle otettiin jo ennen syntymää. Ei tarvitse jännätä ja jonottaa julkiselle, jos tulee epämääräisiä vatsaoireita jne. On gastroskopiaa tehty ja vatsan ultrausta jne. Mielenrauhasta maksan mielelläni, kun ei löytynyt syöpää vaan refluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kuten myös kaikilla lapsilla. Se maksaa vuodessa sen minkä maksaa, mutta arvostan esimerkiksi sitä, että pystyn helposti varaamaan ajan ajankohtaan, joka käy meille parhaiten. Lisäksi ylipäätään saan lapsen hoitoon ja tutkimuksiin aikalailla heti enkä kuukauden päästä, jos on tarvis. Itsellä on myös työterveys, mutta pystyn yhdistämään sen, että mitä työterveys ei korvaa, saan vakuutuksestani. Esimerkiksi näen sen niin, että esim. kaksi magneettikuvausta ja tietyt tutkimukset, joita on tehty (joita julkisella olisi saanut odottaa kuukausia ja olla sairauslomalla) ovat maksaneet vakuutusmaksut takaisin jo useammaksi vuodeksi. Jokainen toki puntaroi omasta tilanteestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän