Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syytä pelätä syöpää?

Vierailija
01.06.2015 |

Pelästyin pari tuntia sitten pahimman kerran, kun huomasin kummankin rintojen sivussa punaisia täpliä. Minulla on jo useita kuukausia ollut samoissa kohdissa mustelmia, jotka eivät ole sitten häipyneet millään, mutta nyt tänään huomasin ne punaiset täplät, joita aikaisemmin ei ollut. Lääkäriin en ole hakeutunut mustelmien takia, mutta nyt aloin vakavissani miettiä työterveyslääkäriä, koska terveyskeskuksen omalääkärille jonot ovat tähtitieteelliset.

Kipua ei ole, mutta pelko on suuri. Olen alle 25-vuotta ja synnyttänyt yhden lapsen ja 18-vuotinaana tutkitutin rintani, kun epäilin itselleni rintasyöpää kipujen takia. Mitään ei löytynyt. En käytä liivejä, jos en ole menossa lähikauppaa pidemmälle, mutta töihin tai juhlimaan mennessä käytän, jotta rinnat eivät roikkuisi.

Onko kellään kokemuksia samanlaisista oireista ja jos on, niin luen niistä mielelläni!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä aika kaukaa haetulta, en ole koska kuullut täplien olevan rintasyävän oire tai mustelmienkaan. Mutta mene lääkääriin niin saat rauhan.

Vierailija
2/4 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:59"]

Tuntuu kyllä aika kaukaa haetulta, en ole koska kuullut täplien olevan rintasyävän oire tai mustelmienkaan. Mutta mene lääkääriin niin saat rauhan.

[/quote]

*rintasyövän oire

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa siltä, että sulla on vaan jotain raskausarpia tai tohon raskauden aikana rintojen muuttumiseen liittyviä juttuja noi mustelmat tai sitten että esim rintsikoiden kaarituet hanganneet tai muuta. En nyt lähtis noilla oireilla syöpää miettiin, mutta käy gynellä niin saat rauhan mielelles.

Vierailija
4/4 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihottumat tuntuvat yhtään pattimaisilta, niin saattaa olla piilevästä imusolmukesyövästäkin kyse. Naisena tutkituttaisin kerran vuodessa rintasi kynekogolilla tai omalääkärillä. Sitä varten kun ne lääkärit on, jos et omaan arviointikykyyn luota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä